Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > ID.x en andere elektrische VAG modellen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-01-2025, 19:23
Arnoud3 Arnoud3 is offline
Forum Newbee

Exclamation ID4 problemen met aansturing led-verlichting aanhangers

Telkens ik mijn aanhangwagens aan mijn wagen (ID4 Pure Business) hang, geeft de auto verschillende foutmeldingen.
Deze zijn: front assist is beperkt beschikbaar, storing adaptieve cruise control, remlicht controleren.

Ik heb dit voor met 2 aanhangwagens alsook mijn fietsendrager, allen hebben ze led-verlichting.
Alle lampen van alle aanhangers werken foutloos, er is helemaal niets op aan te merken.
Echter zijn het de foutmeldingen die zeer vervelend zijn alsook dat ik de cruise control niet meer kan gebruiken.
Bij een aanhanger met gloeilampen doen de fouten op de wagen zich niet voor.

De garage heeft reeds bevestigd dat de wagen correct werkt, dit controleren ze met een testbalk met gloeilampen.
Na veelvuldig contact met Volkswagen België blijven ze beweren dat er fouten zijn in mijn aanhangers en zij hier niets kunnen aan doen.

Op mijn vorige wagen (Ford Focus) had ik geen enkele foutmelding en werkte de wagen perfect alsook de verlichting ondanks de wagen ook een lampbreukdetectie had.

Het kan toch niet normaal zijn dat een nieuwe elektrische wagen van 2024 die zelf volledig is uitgerust met led-verlichting niet overweg kan met aanhangers die ook led-verlichting hebben?

Wie kan mij helpen met deze vervelende situatie waar Volkswagen de problemen van blijft ontkennen?

Heb reeds geprobeerd met een weerstand in serie te zetten met het remsignaal dit lost de problemen niet op.
Heb dan ook de weerstand parallel over de massa en het remsignaal gezet, dit lost de problemen op, maar dan werkt de rijverlichting van de aanhanger niet meer.
Dit is omdat de rijverlichting en de remlichten dezelfde lampen zijn die feller branden.
Reply With Quote
Old 29-01-2025, 15:03
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer

Is er gekeken of er een foutmelding wordt opgeslagen? Is de trekhaakmodule correct geprogrammeerd?
Old 29-01-2025, 16:06
Mot's Avatar
Mot Mot is offline
Forum Regular

Toevallig laatst ook nieuwe verlichting besteld voor een aanhangwagen, daar stond ook specifiek bij om problemen te voorkomen dat er werd geadviseerd om gloeiverlichting te nemen.

Canbus kan behoorlijk kritisch zijn op verlichting.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules