|
|||
|
|||
Brian's MK2 1.8T DSG
Op verzoek van René toch maar de moeite genomen om hier wat neer te zetten.
Ik ben dus Brian, mijn vorige auto was een Golf 4 GTI welke ik in een paar jaar tijd omgebouwd had tot een semi circuit auto. 1.8T Carillo drijfstangen Wiseco Zuigers Blok geboord en gevlakt ARP Drijfstang, krukas, kop en vliegwielbouten Supertech kleppen en dubbele klepveren Gebalanceerde krukas nieuwe klepgeleiders en stoters catcams nokkenassen IE handmatige db spanner met gates blauwe riem VEMS ecu 02m bak met peloquin diff dw65v brandstofpomp Dit draaide met een GT3071r 449pk en 539nm en nadat die kapot ging een ko4-064 tfsi turbo gemonteerd op 360pk Aangezien ik door heel veel ellende die mk4 schijtbeu was heb ik hem gesloopt maar ik bleef met een blok zitten. Wat doe je dan? Je koopt een golf 2 uit 1985 met een 1.6 carb automaat. OZ ultraleggera's gekocht in 15 inch, op laten knappen en toyo R1R rubber er rond. H&R ultralow schroefset Nieuwe draagarmen met vibratech en powerflex black rubbers G60 remmen met ebc schijven en hawk blokken Dit komt natuurlijk niet voorruit dus we gaan maar is beginnen de 20v er in te hangen en doe is gek,we hangen er een dsg bak aan wat als het goed is aangestuurd gaat worden door een Ecumaster EMU Black management en waarschijnlijk gaat een Garret G25-550 voor een beetje plezier zorgen. streven is 450pk. Dit was de mk4 Zo was de MK2 Aim mxs display H&r schroefset OZ wielen Speelgoed gemonteerd Ecu DSG en mk3 subframe opgehaald DSG steun Gisteren de motor gedemonteerd en begonnen alles netjes te maken Last edited by Brian93 : 02-12-2018 at 12:59. |
|
||||
|
||||
Heel erg gaaf project, Brian! Zoals ik al schreef op Facebook, ben ik heel benieuwd naar de DSG ombouw!
Tof dat je een topic aan hebt gemaakt, is toch mooier om te volgen dan alleen Facebook of insta
|
||||
|
||||
Helaas zie ik geen foto's...
|
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit
|
|
||||
|
||||
Heel vet!
|
|
||||
|
||||
Heel tof, ik volg
|
|
||||
|
||||
Heel gaaf project, volgen staat aan!
|
|
|||
|
|||
Mooi werk brian😁
|
|||
|
|||
ontzettend dik hoor , ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het display die je gebruikt.
Zijn er dealers van in nederland , en wat kost zoiets ? |
|
||||
|
||||
Goeie plannen voor de Mk2 !
De Golf 4 was ook een fraaie wagen !
|
||||
|
||||
Haha heerlijk dat loopt als de brandweer!!
|
||||
|
||||
Love it allready!
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties motiveert weer extra
weer lekker bezig geweest, Zaterdag mk3 subframe kaal gemaakt en gespoten, deze zondag gemonteerd. Vibra tech steunen binnengekregen en natuurlijk gelijk gemonteerd. Dsg aan de 1.8 gehangen en de motorsteunen er aan gehangen, de voorste moet ik zelf gaan maken. Planning is om zaterdag de laatste hand te leggen aan de motorruimte en zondag te motor er in te hangen om te beginnen aan de voorste steun. |
|
||||
|
||||
Dat gaat als een speer !!
Knap stukje werk..
|
||||
|
||||
Wauw, inderdaad assemblage gaat de goede kant op.
Past dit zonder teveel constructie aanpassingen? |
|
|||
|
|||
Ja dat wordt weer heel mooi zo te zien! Deze ga ik volgen!
|
|
||||
|
||||
Heel erg mooi!
|
|||
|
|||
Quote:
Past er in principe zo in, andere baksteun nodig, zoals te zien op de foto, en de voorste steun moet aangepast worden omdat die anders aan de DSG vast zit. Verder is het een beetje zoeken naar welke aandrijfassen je wilt/kunt gebruiken, of gewoon assen op maat laten maken. Dan nog het koelcircuit aanpassen, aangezien de DSG nu ineens mee gaat doen met het koelcircuit. Dan nog wat bedrading, schakelkabel van de bak, koppelingscilinder en pedaal weghalen(en kijken wat je doet met het remvloeifstof reservoir) en nog wat kleine dingen.. Klinkt op zich vrij goed te doen, maar het zijn vooral de kleine dingetjes die veel tijd/uitzoekwerk/inventiviteit kosten |
|
||||
|
||||
Is het ook mogelijk om de DSG aan te laten sturen door originele software? En kan je straks ook flipperen aan het stuur?
|
|||
|
|||
Quote:
In principe zou het OEM ME7.5 management ook met de DSG moeten kunnen omgaan, echter in de praktijk blijkt dat toch nog niet zo makkelijk te realiseren.. om de DSG goed te laten werken, wil je het liefst alle signalen via can-bus naar de DSG gaan, waaronder ook bv ABS-signalen, VSS, maar ook torque-demand vanuit de ECU. Maar er komen met de ontwikkelingen steeds meer ecu's op de markt die dit (gaan) kunnen aansturen. maar blijft toch altijd ff uitzoeken |