Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-07-2024, 17:52
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru

Kan je weer met een gerust hart verder
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
Old 14-10-2024, 14:48
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Update

Verslag gaat verder na RDW keuring afgelopen zomer.

Vrijwel direct na keuring had ik een lekke "orginele" uitlaatspruitstuk. Geinvesteerd in een TeZeT RVS uitlaatspruitstuk. Ik heb voor de start-up lijn gekozen en ben tevreden over de prijs kwaliteit verhouding.

Terwijl ik bezig was met het plaatsen van RVS spruitstuk wat bij de Corrado. Wat al niet het meest leuke klusje is (het past allemaal maar net). Heb ik tevens een Innovate AFR meter gekocht en geplaatst. Ik vind een AFR bij een G60 onmisbaar aangezien je anders nul informatie hebt zoals bij een moderne EFI.

Olie druk en AFR in de orginele meterhouders oud type G60

Eerste lange rit naar familie in Noord-Holland. Heen nog een beetje spannend maar de terugweg gaf alweer veel meer vertouwen. Meest vervelende issue was dat het rechtsachter aanliep bij onregelmatigheden in de weg.

Na het weekend. Besloten om de wielkasten te rollen. Dit houdt in goed schoonmaken en rustig met de fohn de lak opwarmen. Ik hoefde niet helemaal plat, je kan het topje van je vinger achter de rand blijven.

Tevens was ik niet helemaal tevreden met de hoogte van de auto. Ik had toch onderling hoogte verschillen. Achter stond die lager dan voor dus heb veel tijd en aandacht besteed in het vinden van de optimale stance.

Ik merkte tijdens het weekend dat ook de naloop fan niet functioneerde. Tevens naloop brandstofpomp dit waren verschillende problemen:
- sensor in motorruimte stuk
- sensor bedrading in motorruimte teveel weerstand (opnieuw aansluiting gemaakt)
- Relais fan naloop en en brandstof naloop waren verwisseld van positie en beide stuk

Dank nog aan Gijser en Miutin van de Corrado-App groep

Bij Marco van https://carrestyle.nl/info/ zoveel mogelijk deukjes eruit laten halen. Bedenk je goed dat deze Corrado 12 jaar van de weg is geweest en als nog er heel veel in zat.

Nadat ik van mijn achterklep de spoiler verwijderd had was de sierlijst daaronder beschadigd. Deze zou je moeten kunnen verwijderen zonder het raam eruit te halen. Bij mij was deze echter vast geplakt.
Beetje spannend dus of de achter ruit erin ze geheel uit zou gaan maar was gelukt door autototaalglas. Echter zat er wat roest in de sponning dus besloten om de hele klep te demonteren en leeg te halen.

Alles gedemonteerd en hierbij sneuvelde de aansluitingen van de achterklep spoiler. Dit gebeurd heel omdat de schroeven in locktide zitten en de moeren in kunstof. Het e.a. is zeer broos. Hiervoor een 2e hands mechanisme uit duitsland laten komen zonder dit probleem geen idee hoe die jongen het wel normaal heeft losgekregen. Verder was er Richard die toevallig een hele achterklep had gekocht via onderdelenlijn en van alles overhad wat bij mij kapot was en ongeveer mijn hele achterklep heb mee kunnen opbouwen.

Dankzij Alain Area51 heet wat laswerk verricht aan de klep. Niks vergeleken wat de T1's en T2's aan werk hebben.

Daarna is de achterklep, spoiler en kentekenverlichting gespoten door spuiterij SPA (Maurice). Heeft ook de voorbumper van de Corrado destijds gedaan. De beste man levert zeer strak werk en denkt me je mee.

Opbouwen kon weer beginnen

Ruit er weer in geplakt met een mooie tweedehands sierlijst (nieuw is vrijwel niet meer te krijgen)

Nog een dag bezig geweest me de achterbak bekleding, c stijlen klipjes e.d. te monteren.

Nieuwe 90mm lip van SpoonFed deze komt via Christian uit Duitsland dus zonder import taxes.

Ondertussen de rest van het plaatwerk aangepakt. Ik heb onestep compound gebruikt van CROP. Vrij extreem spul dus alleen nodig bij zwaar verweerde lak. Hiermee kreeg ik veel eruit qua krassen en ook veel overspray.
Daarna blackhole gebruikt voor swirls en nog kleinere oneffenheden.
Laatste stap alles in de EX-P als het al niet glansde dan is het met deze super sealant next level

Vervolgens opnieuw laten uitlijnen bij Beek Autoracing. Ze hebben ook de motorafstelling gecontroleerd (stond iets te vroeg) en CO gesteld. De auto rijdt waanzinnig goed! Ben nu net terug van een weekendje zeeland weer 200 km bijgeboekt.

Plannen voor deze winter:
- Achterste draagarm rubber is te zacht. Ik ga nu naar FAG van audi TT 1e generatie.
- Porsche remmen opmaken (heb een net setje 996 voor opmaak liggen)
- Cruise Control inbouwen (heb een orginele set liggen)
- Koplamp restauratie (opnieuw verdampen lenzen)
- Tellerbak restauratie (kilometer unit maakt lawaai + 10 graden verschil KVS meter)
- Stoelverwarming optie recaro's herstellen
- Setje Boxen voor (huidige kraken)
- Eibach dikke stabiset
- Mogelijk naar bolle motorkap
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
Old 14-10-2024, 16:41
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored

Ziet er supergoed uit allemaal weer!
En fijne tip van Spa, maurice is de man van een oud collega
Hij werkte vroeger bij harteveld dacht ik toch?

Misschien daar in de toekomst eens langs rijden
Jetta Mk2 Coupe

Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Old 15-10-2024, 08:31
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur

Ziet er weer top uit Lekker bezig!!
Reply With Quote
Old 15-10-2024, 09:26
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

Quote:
Originally Posted by vdWal.
Ziet er supergoed uit allemaal weer!
En fijne tip van Spa, maurice is de man van een oud collega
Hij werkte vroeger bij harteveld dacht ik toch?

Misschien daar in de toekomst eens langs rijden

Bedankt! Ja, volgens mij wel. Grappig is hij de buurman van een collega van mij. Zo weet ik van zijn bestaan.

Spa (Maurice) en die uitdeuker (Marco) zitten overigens 1 straatje uit elkaar en wisten niet van elkaars bestaan.
Reply With Quote
Old 15-10-2024, 18:51
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored

haha! nou die zijn weer mooi bij elkaar gebracht voor een goede samenwerking dan!
Jetta Mk2 Coupe

Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Old 19-10-2024, 09:45
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life

Iedereen keer weer genieten die updates! Mooi om zien hoe je het stap voor stap aanpakt.
Old 19-10-2024, 11:57
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer

Hartstikke gaaf dat je hem zo weer helemaal mooi maakt!
Lees het met veel plezier.
Even een andere vraag, waar heb jij dat auto liftje vandaan?
Deze zou ideaal zijn voor een vriend van mij wegens beperkte hoogte in zijn garage.

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
Old 20-10-2024, 21:28
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie

@MartinGT
Thanks! Stap voor stap is het leukste dan kan je er ondertussen mee rijden. Of wisselen met de andere auto's die hebben ook projectjes.

@André
Leuk!
Liftje is erg handig en kan goed hoog. Kun je bestellen bij Barntools. Ik heb er alleen is een aparte hydraulische handpomp bijgekocht zodat ik dan plaat voor plaat kan shouwen. Standaard zit er 1 pomp bij met 2 kleppen maar dan zit je met het verplaatsen wat onhandig is. 1 plaat met pomp is makkelijk te tillen.
Heb hem denk ik 10 jaar nu alleen een o-ring is lek gegaan van de zuiger maar kreeg gratis een setje toegestuurd toe ik het melde.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules