Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #241  
Old 12-02-2023, 18:21
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Precies niet makkelijk om dit goed te krijgen.
Maar gaat zeker goed komen
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #242  
Old 16-02-2023, 09:43
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Is die baksteun voor een Golf 3 hoger dan voor een Golf 2?
Of is de buis aan het subframe hoger?

Edit: Blijkbaar zit er in de lowerstrutbar een knikje voor de Golf 2 G60 (met 02A bak).
plaatje
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 16-02-2023 at 10:01.
Reply With Quote
  #243  
Old 18-02-2023, 13:10
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Vanmorgen de motor terug geplaatst. Dat ging niet echt soepeltjes, want de motorsteunen komen nu niet uit. Hierdoor ligt de motor gedraaid in de motorruimte en past de voorbalk in zijn geheel niet.




Daarom hebben we de achterste motorsteun verlengd, een beetje op de boerige manier:




Dat scheelde al iets, maar nog niet genoeg. De bout uit de voorste steun gedraaid en toen de voorbalk in positie gebracht.




Nu zijn er diverse opties;
Gat in de voorste steun uitfrezen. Goedkoop en snel, nadeel is dat de motor dan ietsje scheef ligt.
Een Golf 3 subframe, motorsteun en bracket. Kost weer aardig wat, zeker een motorsport steun, en dan moet ik tweedehands spullen zien te vinden.
Een Golf 3 bracket en steun gaat niet passen op dit subframe.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #244  
Old 18-02-2023, 16:21
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Subframe van een Ibiza 6k1 gehaald incl andere arm (1H0199354K), probleem is precies hetzelfde als op de bovenste foto in de vorige post. Ook die arm lijkt 10 mm langer te moeten zijn.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 18-02-2023 at 17:34.
Reply With Quote
  #245  
Old 18-02-2023, 17:34
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Arm met 10 mm verlengd, en de voorste balk paste daarna eigenlijk meteen. Als ultieme test de bout van de voorste motorsteun los gehaald en toen de motor zich laten zetten. De bout past niet meer terug, maar het verschil is maar klein. Sowieso veel beter als op de foto hierboven.

Nu nog eens bepalen wat ik ga doen...
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #246  
Old 18-02-2023, 20:23
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Voor de ombouw naar 20VT heb ik een setje G60 steunen gekocht. De achterste steun aan bijrijderskant moest ook een bepaald type zijn, die langer was dan een ander exemplaar.

Heb jij een KR of een ABF? En is het motorsteunen verhaal begonnen sinds je de 02A gemonteerd hebt?
Reply With Quote
  #247  
Old 18-02-2023, 20:40
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ik had origineel een KR, nu zit er een 9A in.
Het motorsteunen verhaal is begonnen nu ik bezig ben met de 02A te monteren ja. De baksteun van de 02A is langer, dus moet de andere kant ook langer zijn.
Als ik kijk naar een G60 steun kom ik uit op de 535199354C steun. Ik heb nu de 191199354C steun... Ik weet niet of dat een lengte verschil is. Ik wil dus eerst weten of die daadwerkelijk langer is want op plaatjes is hij exact hetzelfde.

Ik was al getipt dat dit verschil 10 mm was. Maar als ik mijn huidige steun 10 mm verleng (met die moeren en ringen) dan komt het nog niet uit. Dat moet dus nog meer zijn om de voorste motor steun ook op de juiste plek te krijgen. Ik kan wel bussen draaien van 15 mm, of nog langer, maar hoe langer die arm hoe meer krachten erop komen. Dus heb ik liever een langere steun, dat lijkt me steviger.
Helaas gaat hiermee dus ook de motor naar voren, wat niet echt gunstig is voor de gewichtsverdeling. Het liefste zou ik de baksteun(en) inkorten, dat is voor die stalen natuurlijk geen probleem maar die gegoten aluminiumsteun kan ik ook niet zo 1,2,3 namaken.

Kun jij die steun eens opmeten of kun je daar niet bij?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #248  
Old 18-02-2023, 20:55
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Kan morgen wel ff kijken. Wel maf dat je voorste steun dan niet meer past. Ik heb nog altijd de standaard 1.3 balk aan de voorkant. De G60 steun met rubber lager paste daar meteen op
Reply With Quote
  #249  
Old 19-02-2023, 08:34
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ja ik begrijp er ook niks van. Ik ben niet de eerste met een 2 liter ombouw zou je zeggen, of ramt de rest hem er gewoon (scheef) in?

Wat als ik de achterste versnellingsbaksteunen aanpas?
De gegoten aluminium steun lijkt me het gewicht te dragen, de dunne stalen arm niet. Die is gewoon om verdraaiing om de Z-as tegen te gaan.
Ik kan die aluminium steun namaken van staal en dan zorgen dat het gat 15 mm naar voren zit. Dan gaat de motor naar achteren. Ik zou meteen de 15 mm hoogte kunnen compenseren zodat de motor ook horizontaal komt te liggen, maar dan krijg je bovenop het rubber weer een langere arm. Ik denk dat ik daarom gewoon die steun verhoog dmv een alu verdikking, zoals ik al van plan was.

Het voordeel hiervan is dat de motor niet naar voren hoeft en de motorsteun rechtsachter niet langer hoeft te worden (en meer krachten krijgt). De stalen versnellingsbaksteun die ik kan maken zal zwaarder zijn, maar dat lijkt me een minder groot probleem.
Welke problemen zouden er zo echter de kop op kunnen steken? Aandrijfassen die aan gaan lopen of ander gedoe omdat ze een andere hoek krijgen?
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #250  
Old 19-02-2023, 15:48
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

René heeft me vanmorgen zijn meting aan de steun doorgestuurd en die is hetzelfde. Dus ik heb eens gemeten wat het verschil dan is tussen de 2Y en 02A baksteun posities.
Van de achterste, bovenste bout naar de motor tot aan het gat van de baksteun. Zie dit plaatje.
Voor allebei de bakken zijn de afstanden gelijk. Daar zit het verschil dus helemaal niet!?!?!?!

Ik was even flabbergasted. Wat is er dan in godesnaam aan de hand?
Het kon alleen nog maar aan de voorkant zitten. Motor weer eruit (4e keer dit weekend) en de startmotor eraf. De 02A bracket vergeleken met de 2Y bracket en ja hoor, die gaten komen niet overeen. Het verschil is niet mega, maar wel zichtbaar. Daar komt nog eens bij dat de voorste steun ook in een slopgat zit, en dat samen kan het probleem wel eens zijn geweest.
Ik heb dit gedoe namelijk nog nooit gehad, en ik heb de KR motor maar ook de 9A al een paar keer op identieke wijze uit- en ingebouwd. Toen pastte de front cross member wel meteen, altijd.

Straks misschien nog even de motor terug hangen. Als dit daadwerkelijk het probleem is geweest, wil dat zeggen dat de motor dus altijd al gedraaid in de auto lag...
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #251  
Old 19-02-2023, 20:07
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Nou, dat was het dus niet.
Als eerste viel me nog voor de inbouw op dat de gemodificeerde steun niet oké was. De front beam stond veel te ver naar achtere getild; dus de hoek van de steun was niet goed. Daarom maar de 2Y steun gemonteerd.
En toen was het weer hetzelfde als bij de eerste poging; de front beam zit 2+ cm zijdelings naast de montage gaten. Toen de front beam verwisseld voor de originele; maar dat maakte geen worst uit.

Ik begrijp nu echt niet meer waar het zit. De motorsteun rechtsachter is hetzelfde. De 02A baksteunen links achter zitten op dezelfde afstanden als de 2Y.
De voorste steun zit aan het blok vast. Ondanks dat de 02A bak groter is, is de montage als het goed is identiek.

Ik begin naar redenen te zoeken om niet de 2Y bak en schakelmechanisme weer terug te zetten....
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #252  
Old 20-02-2023, 08:42
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Heb je toevallig het subframe zelf ook los gehad? Destijds met mijn G60 swap kwam de motor ook veels te veel naar de bijrijders kant en paste de voorste motorsteun ook amper in het gat. Heb toen de dikke bout in het subframe aan de bestuurderszijde los gedraaid en toen kwam het subframe mij ineens tegemoet schuiven. Zit naar mijn idee verassend veel speling/stelmogelijkheid in ondanks dat het geen sleufgaten zijn!
Reply With Quote
  #253  
Old 20-02-2023, 08:56
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ja ik haal hem met subframe en al eronderuit. Dat doe ik altijd, want lekker makkelijk.
Ik heb het blok dit weekend 5x ingebouwd en geen een keer was er genoeg speling om de voorste balk of steun te monteren.

Ik laat sowieso subframe eerst "zweven", dat wil zeggen, alle 4 de subframe bouten zitten erin, maar er zit nog een mm of 2 luchtspleet zodat je nog iets kan zetten (precies wat jij zegt dus).

Als je deze foto bekijkt, dan zie je dat het meerdere centimeters zijn wat het blok aan de voorkant moet schuiven, geen millimeters helaas.

Mijn huidige conclusie is dus weer dat de baksteunen aan de achterzijde toch langer zijn, de rest van de gebruikte delen komt rechtstreeks van de 2Y bak en die pastte altijd prima. Dan is de meting die ik doe toch niet precies genoeg, alhoewel ik sowieso een ruime cm verschil verwacht om deze hoek te creëren.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 20-02-2023 at 08:59.
Reply With Quote
  #254  
Old 20-02-2023, 09:23
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Daarom hebben we de achterste motorsteun verlengd, een beetje op de boerige manier:



.


En als je deze motorsteun nou eens om zou draaien? Gat waar de dikkere bout van het rubber doorheen zit zit achter de bouten waarmee de steun aan het subframe zit. Als je het rubber nou om zou draaien in de steun en het geheel dan 180° zou draaien dan kom je weer een dikke cm beter uit toch?
Reply With Quote
  #255  
Old 20-02-2023, 11:17
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Ik dacht dat die maar op 1 manier pastte, maar ik ga dat vanavond proberen!!!
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #256  
Old 20-02-2023, 12:11
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by daNpy
Ik dacht dat die maar op 1 manier pastte, maar ik ga dat vanavond proberen!!!


Weet wel dat die steun naar achteren iets groter is, dus misschien dat ie met de aandrijfas gaat vechten om ruimte.
Reply With Quote
  #257  
Old 20-02-2023, 12:22
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Weet wel dat die steun naar achteren iets groter is, dus misschien dat ie met de aandrijfas gaat vechten om ruimte.

Hij past als het goed is maar op 1 manier, anders komen de gaten niet uit begreep ik al van iemand
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
  #258  
Old 20-02-2023, 16:42
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Er zit blijkbaar ook enig lengte verschil in de achterste motorsteunen (Zie hier ).

Tussen de langste en kortste zit ca 1 inch (2,5 cm).
Reply With Quote
  #259  
Old 20-02-2023, 18:42
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Er zijn twee soorten rechter steunen heb ik even opgezocht.
Dit zijn nummer 535199354C en 357199354.
Daar kan het verschil ook in zitten.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #260  
Old 20-02-2023, 20:43
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing
 
Join Date: Oct 2015
Posts: 945
Default




Ik heb het plaatje gevonden
De rechtse is 7,5" van 8v/16v (die heb ik dus) 191 199 354 C
De middelste is 8"van een Passat B3/B4 diesel
De linkse is 8,25" en degene die ik moet hebben en dat staat er niet bij. Wellicht de 535 G60 steun. Ik heb dit al nagevraagd bij iemand die zo'n steun aanbied maar nog geen antwoord gehad.

Edit: verderop in de thread:
Quote:
The mount to go with is the 535 199 354C corrado/passat

Bingo.

Ondertussen heb ik het idee van Robert uitgevoerd en de motorsteun omgedraaid. Dat kan inderdaad wel, alleen nu gaat de motor wel een heel eind naar voren. Ik verwacht dat hij nu alsnog niet past, maar dan teveel naar de andere kant gedraaid is
Bovendien is dit wellicht ook niet de stevigste constructie.
__________________
You can sleep in a race car but you can't race a house!
MKII GTI Trackcar

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!

Last edited by daNpy : 20-02-2023 at 20:48.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum