Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 24-09-2018, 08:58
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Mooi project!

Ik zou er toch door een 2e garage naar laten kijken
(heb evt wel een goede tip en dan heb ik er zelf ook zicht op voor evt updates)

Als je een half project hebt is het zaak dat alles na gelopen wordt,
van bouten tm bedrading, dit hoeft niet veel tijd/geld te kosten maar is wel essensieel om een veilige goede auto te krijgen.

mvrgt Peter
Reply With Quote
  #22  
Old 24-09-2018, 12:03
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Mooi project!

Ik zou er toch door een 2e garage naar laten kijken
(heb evt wel een goede tip en dan heb ik er zelf ook zicht op voor evt updates)

Als je een half project hebt is het zaak dat alles na gelopen wordt,
van bouten tm bedrading, dit hoeft niet veel tijd/geld te kosten maar is wel essensieel om een veilige goede auto te krijgen.

mvrgt Peter


+1, beste is idd om opnieuw te beginnen...
Reply With Quote
  #23  
Old 24-09-2018, 12:32
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Schakelstangen zou toch goed moeten krijgen. Werkt redelijk logisch..
En als die DTA er nog op zit... Wie gaat dat programmeren/aanpassen?
Originele luchtfilterbak van de Corrado past mits lichte aanpassingen gewoon.
Jou lucht inlaatbuis na intercooler zit exact op de plaats van de batterij. Is deze al naar achter verplaatst in een batterijbak?

Last edited by Van Limburg : 24-09-2018 at 12:36.
Reply With Quote
  #24  
Old 24-09-2018, 15:57
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Mooi project!

Ik zou er toch door een 2e garage naar laten kijken
(heb evt wel een goede tip en dan heb ik er zelf ook zicht op voor evt updates)

Als je een half project hebt is het zaak dat alles na gelopen wordt,
van bouten tm bedrading, dit hoeft niet veel tijd/geld te kosten maar is wel essensieel om een veilige goede auto te krijgen.

mvrgt Peter


Daarom dat ik alles aan het nakijken ben en met behulp van hier zal ik al wel redelijk ver geraken.
Sommige zaken zal ik uiteraard moeten laten doen.

Zal het van die Tip in mijn achterhoofd houden (maar ik ben wel woonachtig in provincie Antwerpen)
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #25  
Old 24-09-2018, 16:04
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Schakelstangen zou toch goed moeten krijgen. Werkt redelijk logisch..
En als die DTA er nog op zit... Wie gaat dat programmeren/aanpassen?
Originele luchtfilterbak van de Corrado past mits lichte aanpassingen gewoon.
Jou lucht inlaatbuis na intercooler zit exact op de plaats van de batterij. Is deze al naar achter verplaatst in een batterijbak?



Schakelstangen zal hopelijk wel goed te krijgen zijn, ze staan er nu op.

En hopelijk moet er niet veel geregeld worden aan die DTA, die is zo mee uit de golf 2 gekomen, dus eigenlijk zou daar niets of niet veel aan geregeld moeten worden.

Die luchtfilterbuis ga ik veranderen die kan ik naar onderen richten en dan kan de batterij op zijn plaats, weet niet waarom die dat niet ineens heeft gedaan.
Vanaf 2020 moeten we hier hier met de oldtimer om de 2 jaar naar de keuring, dus moet allemaal wat redelijk blijven.
ook heeft die remschijven achteraan geplaatst wat niet gevraagd was.

Iemand een idee hoe ik even 12v spanning kan zetten op de batterij klemmen?
En anders haal ik wel even een batterij,maar die zal dan ook wel vlug leeg geraken.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #26  
Old 24-09-2018, 16:43
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,257
Default

Succes met je project, moet met hulp wel goedkomen. Ik zou idd ook ff helemaal opnieuw beginnen
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #27  
Old 24-09-2018, 18:34
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1_ er

Iemand een idee hoe ik even 12v spanning kan zetten op de batterij klemmen?
En anders haal ik wel even een batterij,maar die zal dan ook wel vlug leeg geraken.


Met een andere accu-accu lader..maar je moet dan wel gaan meten
Op lekstroom, kortsluitingen Ed

Ik bedoel dit echt niet negatief, maar als je geen multimeter hebt (of niet weet hoe mee om te gaan) zou ik daar even mee wachten ..is er miss iemand in de buurt die mee kan kijken ?
Want anders maak je miss meer kapot dan je lief is, of staat ie zo meteen te roken..

Suc6 in elk geval!
Reply With Quote
  #28  
Old 24-09-2018, 19:10
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Het veiligste is inderdaad om alles eens te laten nalopen door een garage. Maar ik snap als je het zelf wil doen, ik heb ook altijd eerder de neiging alles zelf te doen.

12V op die accuklemmen zetten doe je inderdaad het makkelijkste met een accu. Of startkabels naar een andere auto, dat werkt ook. In dat geval is de aansluitvolgorde als volgt: + pool andere auto, dan plus klem van de gti, dan - klem van de gti en dan - pool van de andere auto.

Even nog iets om in het achterhoofd te houden wat betreft oldtimer keuring. Gezien ons land zo geweldig in mekaar steekt zijn er altijd achterpoortjes. Verkeer, en dus ook de keuring en dergelijke, is naar de gewesten gegaan. Vandaar zijn er nu andere regels in Vlaanderen tegenover Wallonië. MAAR als Vlaming kan jij wel naar Wallonië gaan en daar je auto laten keuren. En in Wallonië is er een uitzondering op de oldtimer keuring. Voor auto's vanaf 30 jaar kan je vrijgesteld worden van de jaarlijkse keuring als je 'het historische karakter respecteert'. Wat dat inhoudt weet niemand, daar moet de keuringmeester over oordelen. Dus als ik je een raad mag geven: Zorg dat alles er zo origineel en netjes mogelijk uit ziet, zo tijdscorrect mogelijk enz, dan maak je namelijk het meeste kans om zulk een vrijstelling te krijgen. Daar bespaar je over de jaren best wat euro's mee!
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #29  
Old 24-09-2018, 19:21
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Met een andere accu-accu lader..maar je moet dan wel gaan meten
Op lekstroom, kortsluitingen Ed

Ik bedoel dit echt niet negatief, maar als je geen multimeter hebt (of niet weet hoe mee om te gaan) zou ik daar even mee wachten ..is er miss iemand in de buurt die mee kan kijken ?
Want anders maak je miss meer kapot dan je lief is, of staat ie zo meteen te roken..

Suc6 in elk geval!


Dit gaan we dus niet doen dan.
Heb juist een multimeter aangeschaft voor de benzinepomp uit te meten.
Dus ik zal wel gewoon een batterij aanschaffen is makkelijker en veiliger.

Welke batterij moet ik nemen?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #30  
Old 24-09-2018, 19:28
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by ar1g3
Het veiligste is inderdaad om alles eens te laten nalopen door een garage. Maar ik snap als je het zelf wil doen, ik heb ook altijd eerder de neiging alles zelf te doen.

12V op die accuklemmen zetten doe je inderdaad het makkelijkste met een accu. Of startkabels naar een andere auto, dat werkt ook. In dat geval is de aansluitvolgorde als volgt: + pool andere auto, dan plus klem van de gti, dan - klem van de gti en dan - pool van de andere auto.

Even nog iets om in het achterhoofd te houden wat betreft oldtimer keuring. Gezien ons land zo geweldig in mekaar steekt zijn er altijd achterpoortjes. Verkeer, en dus ook de keuring en dergelijke, is naar de gewesten gegaan. Vandaar zijn er nu andere regels in Vlaanderen tegenover Wallonië. MAAR als Vlaming kan jij wel naar Wallonië gaan en daar je auto laten keuren. En in Wallonië is er een uitzondering op de oldtimer keuring. Voor auto's vanaf 30 jaar kan je vrijgesteld worden van de jaarlijkse keuring als je 'het historische karakter respecteert'. Wat dat inhoudt weet niemand, daar moet de keuringmeester over oordelen. Dus als ik je een raad mag geven: Zorg dat alles er zo origineel en netjes mogelijk uit ziet, zo tijdscorrect mogelijk enz, dan maak je namelijk het meeste kans om zulk een vrijstelling te krijgen. Daar bespaar je over de jaren best wat euro's mee!


Ik ga zoiezo alles nalopen, maar als eerste wil ik weten dat de auto kan starten, en dan zal er veel terug losgehaald worden en nagekeken worden of alles deftig vast staat nog veel meer, alles voor de veiligheid.

Voor die keuring, origineel is hij al niet meer, verlaging andere motor!
Ik heb zoiezo de originele 1.6 eg motor in de garage staan, als het echt met de jaren problemen geeft, zal het downsizing worden.

Al ben ik er weer achter gekomen dat als je zo'n motor stalt je die vol olie ergens in moet doen,klopt dit?
Dat heeft hij me niet vermeld, en die staat al 3jaar in men garage.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #31  
Old 25-09-2018, 08:03
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Bij lang stil staan is er een kans dat zuigerringen gaan eten in de cilinderwanden. Er ontstaat dan een soort van pit roest. Had een onderblok liggen voor de revisie die dit had. Eerste, tweede en laatste overmaat nog steeds en dan ben je klaar. Je kan dan nog laten verbussen maar is economisch meestal niet interessant.

Beste is een motor dus af en toe is te starten. Blokken de uitgebouwd zijn een tooltje maken op de oliepomp om die te laten draaien. Als je dit niet wilt doen dan kan je idd ook wat olie gieten in de bougie gaten. Wel bougies terug draaien want als er water inloopt dan..
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #32  
Old 25-09-2018, 09:02
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by yuli
Bij lang stil staan is er een kans dat zuigerringen gaan eten in de cilinderwanden. Er ontstaat dan een soort van pit roest. Had een onderblok liggen voor de revisie die dit had. Eerste, tweede en laatste overmaat nog steeds en dan ben je klaar. Je kan dan nog laten verbussen maar is economisch meestal niet interessant.

Beste is een motor dus af en toe is te starten. Blokken de uitgebouwd zijn een tooltje maken op de oliepomp om die te laten draaien. Als je dit niet wilt doen dan kan je idd ook wat olie gieten in de bougie gaten. Wel bougies terug draaien want als er water inloopt dan..


Heb je een voorbeeld voor zo'n tooltje? Afhankelijk wil ik dat wel doen, motor reed nog perfect en wil dat zo houden. En anders giet ik wel olie in en dat mag gewoon vol gegoten worden dan?

En niemand die kan zeggen welke batterij ik kan halen voor al even aan te sluiten?
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #33  
Old 25-09-2018, 09:33
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Ik krijg 60Ah als ik zoek op PG
Reply With Quote
  #34  
Old 25-09-2018, 09:39
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Iedere accu is goed voor jou om te testen.
Als je erna toch weer alles los haalt is het zonde om al een nieuwe te kopen.

Pak nu maar gewoon de accu van je dagelijkse auto en verbind die met startkabels.

Een kleine accu zal wel voldoende zijn..
+- Lengte 207mm
+- Breedte 175mm
+- Hoogte 175mm
12V
44Ah
Reply With Quote
  #35  
Old 25-09-2018, 11:02
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Ok bedankt. Zal toch één moeten halen vrees ik. Die van men auto krijg je er niet zomaar uit, en met startkabels doe ik liever niet, om geen problemen met men auto te vermijden.
Ik heb een druppellader dus dan kan ik die batterij wel goed houden.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #36  
Old 25-09-2018, 15:11
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Batterij gaan halen, en één keer geprobeerd om te starten, motor wil wel rond, maar ik hoor het bzzz geluid van de pomp niet als ik het contact opzet.

Dus hier een foto van de zekeringkast, en welke moet ik meten voor de benzinepomp en hoe meet ik dat aan de zekering?

En wou de benzinepomp onderaan meten, maar zie die draden niet!? :-/


__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #37  
Old 25-09-2018, 15:36
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

pff, zo te zien ipv de extra aansluitingen achterop de zekeringkast te gebruiken alles voor in een uitgaande plus van een relais gedrukt.
Hier kan denk ik niemand zo ff iets uit wijs worden.
het beste de bedrading opnieuw laten doen door iemand met kennis van zaken want de boel in de fik wil je ook niet.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #38  
Old 25-09-2018, 17:28
Mk1_er Mk1_er is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 840
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
pff, zo te zien ipv de extra aansluitingen achterop de zekeringkast te gebruiken alles voor in een uitgaande plus van een relais gedrukt.
Hier kan denk ik niemand zo ff iets uit wijs worden.
het beste de bedrading opnieuw laten doen door iemand met kennis van zaken want de boel in de fik wil je ook niet.


Ik weet dat ik voor bepaalde zaken zoiezo iemand zal moeten inschakelen,en zeker voor die elektriciteit.
Maar wil voorlopig te weten komen hoe dat het komt dat die benzinepomp niet wil gaan. Misschien een domme vraag maar als er geen benzine meer inzit gaat normaal dan de pomp ook nog of niet? Kan niet zien of er nog benzine inzit.
De relais in de zekeringkast zie ik niets aan.
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily
Bmw 335i coupe=>>sold
Golf gti 1600 82' =>>sold
Audi RS Q3 2021
Golf gti 1800 82´
Reply With Quote
  #39  
Old 25-09-2018, 17:55
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

De pomp gaat ook als er geen benzine inzit maar dat wil je weer niet (pomp gaat dan heel snel kapot).

Als je even de pomp wil testen zet dan even een plus en min op de pomp. Zo simpel is het.

Als je echt DTA hebt dan stuurt dus de ECU (het DTA kastje) je pomp aan via een relais. Dat kan het relais zijn bij je zekeringskast maar evt ook via een relais in de buurt van de kabelboompje bij het DTA ecu. Dat maakt het voor ons zo lastig aangezien we denken dat je niet op de originele management (ECU) zit. Dan kan het ook zo zijn dat de hele originele kabelboom kan zijn ontsloten.

Je foto geeft aan zoals Johan al zegt dat er gerommeld is. Onmogelijk voor ons om nu te weten hoe het zit..

De volgende vraag is dus interessanter. Je zegt dat je DTA hebt. Waar zit dan de ECU en krijgt deze op contract stroom? Dan gaat er van daaruit een draad (1 of meerdere) die een signaal kan geven voor een benzinepomp relais. Je moet dus de pin bezetting weten van je DTA ECU. Dan moet je opsporen en dan vandaar kun je de connecties controleren naar de pomp.

Het is niet ingewikkeld, ik zou je erbij kunnen helpen maar ik heb zelf helaas geen tijd voor live acties.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #40  
Old 25-09-2018, 18:10
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Het kan ook nog zijn dat de benzinepomp aanstureing helemaal uit staat in DTA. Dus je kan met software inloggen op het kastje en dat de benzinepomp gewoon is uitgezet en dat is terug geschreven als programma.


Stuur even een PBtje naar Niels (BluePower) die heb ik wel is wat mensen zien helpen op dit gebied.
Ik weet verder twee adressen waar je 100% zeker goed geholpen kan worden maar dat zijn serieuze bedrijven en dat kost geld. Doen een inventarisatie wat je nu hebt en bepalen dan tot hoever ze opnieuw willen beginnen. Die gaan namelijk niet verder rommelen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum