Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 20-04-2009, 06:26
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Als ik zie dat jij de complete binnendorpel hebt vervangen, dan valt et bij mij nog wel mee Zie dat je in de wielkast ook lekker bezig bent geweest, weet niet in wat voor een staat je hem wilt brengen, maar is wel veel dubbel plaatwerk.... Dus zowel aan de binnenzijde als an de buitenzijde een stuk metaal.

Je gaat in elk geval wel sneller als ik, inmiddels staat de teller bij mij op 4


jaar

Mocht je nog info nodig hebben, zit inmiddels aardig in de adressen.

Dash, weet niet of dat zomaar gaat passen, ik vermoed van een 32b voor de facelift nog wel, maar zeker weet ik het niet. Mijne is gelukkig nog heel

Btw: wat staat er bij jou op de teller?
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #62  
Old 20-04-2009, 09:53
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

32b voorfacelift dash? lijkt me niet, is haast zelfde als facelift op de luchtrooster na...
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #63  
Old 20-04-2009, 22:11
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Op mijn teller staat iets van 280.*** geloof ik (mind you: diesel, hè)
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #64  
Old 23-04-2009, 20:59
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Het wordt nog doorbuffelen wil ik RetroMania halen, ben ik bang... Áls ik het haal (APK staat gepland voor aanstaande dinsdag), dan vraag ik me af of-ie nog wel op z'n snufferd terechtkomt... Wordt hopen op tijd om een probeersel-ophanging/verlaging eronder te knutselen, en -los van de tijd- wil ik graag veilig heen en terug, dus moet ik er wel vertrouwen in hebben.
Daarnaast ligt nog de schilderklus, maar ik vermoed dat-ie incognito als Pink Panther naar Retro moet, de uiteindelijke laklaag zie ik mezelf niet meer voor die tijd halen... Ach, wie weet besluit ik wel dat ik 'm roze laat?! Lieve zal er maar wat blij mee zijn, vermoed ik. Ben alleen wel bang dat de auto dan overmatig gevoelig zal zijn voor vandalisme door een stelletje homofoben?







Bodem aan de binnenkant in een goede laag Owatrol CIP:




__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #65  
Old 23-04-2009, 21:34
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Oh kicke, een TD erin! Ik heb nog een sprintercooler liggen, deze is niet geheel dicht meer maar dat is volgens mij wel makelijk te maken. Mocht je daar interesse in hebben dan hoor ik het wel! (hij hoeft niet veel te kosten )

Ik ben benieuwd hoe de APK gaat verlopen! Succes!
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #66  
Old 29-04-2009, 14:24
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Deze jongen zit ff in een hele diepe dip nu...

Vanmorgen om half 9 thuisgekomen (uit Rotterdam), heb de auto om kwart over 7 bij het keuringsstation neergezet na sinds gistermiddag 16h de hele nacht door te hebben gewerkt aan de auto.
En ondertussen ben ik aan het werk, omdat de hobby nou eenmaal ook bekostigd moet worden?! Vanavond maar vroeg het dekbed over m'n hoofd heen trekken...

Zojuist namelijk een telefoontje gehad met een vernietigend oordeel van de keurmeester. Fijn, zo'n voorkeuring bij de vorige eigenaar op het moment van verkoop, helaas helemaal aan de andere kant van het land!

Wat kwam mijn keurmeester allemaal tegen?

* aantal lekke diesel-retourslangetjes in motorruim (?) (kan altijd gebeuren natuurlijk)
* reflector rechts-achter afgekeurd (? Zit volgens mij geen barst in of zo; kan eventueel altijd de reflector van de reserve-Passat af trekken, dus mogelijk makkelijk opgelost)
* linker stuurhuishoes lekt (dat vind ik altijd kut-reparaties, omdat je er zo slecht bij kunt?)
* achterklep kregen ze niet open (is inderdaad een hoop gepiel, maar kan wel open)

En dan een aantal laspunten gvdgvd (niets van wat al gedaan was, hoor):
* linker voorbalk enig laswerk (weet niet of hij langsdrager bedoeld of kokerbalk?)
* linker ophangpunt vooras (opnieuw niet echt voor ogen wat hij bedoelt)
* rechter ophangpunt achteras (idem)
* achterbalk onder de bumper (had ik de bumper er tóch ook achter even af moeten trekken?)
* uitlaat op enkele plekken lek (zie eerste punt, kan altijd gebeuren, hoor je bij diesel nou eenmaal minder makkelijk dan bij benzine).

Maar al met al dikke-lul-3-bier verse hondekeutel met een strik erom, met name omdat al het laswerk aan de ONDERKANT van de auto is, en er geen brug beschikbaar is...

Ik zeg hoerebef!
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #67  
Old 29-04-2009, 14:29
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Zo dat is flink balen zeg, zeker als je de hele nacht hebt doorgetrokken. Zou eerst maar eens rustig gaan slapen vanavond, en morgen weer verder zien. Succes iig!
Reply With Quote
  #68  
Old 29-04-2009, 15:04
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Ja, maar elke nacht die ik slaap is Retro weer een dag dichterbij...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #69  
Old 29-04-2009, 22:25
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Kogel door de kerk: Passat gaat niet naar Retro... Voelt een beetje alsof ik naar een finish toe heb gewerkt die nu wegvalt, en dus alsof het allemaal geen zin meer heeft, maar ik moet het ook positief zien: APK (zeker laswerk-afkeur) is veiligheidsissue. Wil het nu niet afraffelen en half werk leveren, met ook nog eens de kans op alleen maar Passat-sleutelen en het uiteindelijk tóch niet halen...

Met klus-/lasmakker overlegd, en we hebben besloten dat de afkeur van vandaag onze deadline gewoon 10 dagen heeft opgeschoven (herkeuring binnen die termijn wordt gezien als oorspronkelijke keuring, ook qua kosten). Ben ik ff blij dat ik 2 weken vakantie inga, zonder dat we directe plannen hebben (of geld ) om echt op vakantie te gaan.

Wordt vervolgd dus, geeft ook meer tijd om serieus bezig te zijn met de verlaging, en iets meer aandacht te besteden aan het verfwerk/het Pink Panther-thema.

Dus: uithuilen en opnieuw beginnen stug verder gaan met ons harde en goede werk (de dingen die we tot nog toe aan hebben gepakt konden de goedkeuring van de keurmeester wel wegdragen -ja-)!
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #70  
Old 04-05-2009, 09:54
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Succes er mee en het komt vast goed!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #71  
Old 04-05-2009, 11:34
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Zo is het! Plan is om morgen de APK-punten op te lossen, zodat de auto woensdag herkeurd kan worden (week later)... Ik zie het weer helemaal zitten!
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #72  
Old 08-05-2009, 23:02
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Lijkt misschien alsof er hier niet veel gebeurd, maar het tegendeel is waar... In de afgelopen dagen druk bezig geweest: achterlichtglas rechts vervangen ivm versmolten reflector (handig, zo'n reserve-Passat ), stuurhuishoes vervangen (k*tklus), volledige uitlaatlijn verwijderd en gaten dichtgelast mbv stukjes overzet-buis, rechter-ophanging van de achteras gelast (en dus achteras verwijderd, en weer teruggeplaatst), andere (verlaagde) achterveren gemonteerd, en tussen de werkzaamheden door nog even de brandstofleidingen lek "gemaakt" en op dit moment in progress om te vervangen... Daarnaast dachten we vandaag de linker-voorzijde af te kunnen maken, om zodoende aan alle APK-punten te kunnen voldoen.
Opmerking van de keurmeester was: gaatje in de balk linksvoor lassen, laswerk bij voorwielophanging. Dat laatste zagen wij als de 3 gaatjes die in de wielkast zichtbaar waren. En het gat in de balk was ook snel gelokaliseerd... Maar vervolgens bleek deze combinatie van gaatjes samen te vallen in een nog slechts uit ijzeroxide bestaande linkerlangsdrager (voor een belangrijk deel dan: ophanging van subframe linksvoor ) te gaan... En dus opeens nog weer een enorme k*tklus erbij. Erg balen! Maar ook wel weer goed dat we er nu pas achterkwamen, want hadden we dit vooraf gezien, dan waren we waarschijnlijk niet eens aan de auto begonnen...

Gelukkig hebben we de foto's nog:
Oh, ja, achterbalk en reservewielbak zijn ook nog gelast:


Toch uit het zicht (achter achterbumper):



Alternatieve brug (wel 3-dubbel gezekerd, hoor), en zoals u ziet is de achteras reeds gelost:



Met de groeten van uw linker-achterveer



Oud en "nieuw"/tijdelijk: wat een hoogteverschil?! Aanlopen achterbanden in de wielkasten wordt gevreesd . Vrees blijkt achteraf gelukkig ongegrond



Achteras-ophangpunt (=afkeurpunt). Duidelijk verroest/verrot, hoewel de as opgehangen wordt aan het punt áchter deze rotzooi (bak- en braadwerk van een vorige eigenaar), waardoor er qua sterkte/daadwerkelijke ophanging niets aan de hand was.



Reversed angle-achtige foto:



Scheur in stuurhuishoes (ja, inderdaad één hoes voor links en rechts, vervanging betekent volledige uitbouw van gehele stuurhuis door rechterwielkast ):



Naaktfoto van een stuurhuis 'zonder rubber' :



Mmmm, laswerk binnen 3 cm van brandstofleidingen? Liever niet... Dus ophanging losgehaald en poging gedaan opzij te buigen/binden. Resultaat :



Stuurhuis verwijderen betekent helaas ook demontage van een deel van het dash en de stuurkolom... Stuuras moet vervolgens naar binnen schuiven:





Brandstofleidingen (dan ook maar de retour vernieuwen), enigzins platgebogen om benodigde lengte te kunnen bepalen. Oplettende kijker ziet bij de rechter-variant een kleine onderbreking:



Lasmakker bezig bij as-ophangpunt:


Met tevreden eindresultaat :



Niet esthetisch, wel stevig en goed:



8 meter 8mm koperen leiding (* € 82,70 ):



Gaatjes in wielkast alvast een beetje schoon (en groter) gemaakt:



Maar vanuit de motorruimte was er reden tot zorg, en dus noodzaak om verder te kijken:



En dus :


Ook hier al pruts-laswerk van een vorige eigenaar te zien:



Meer foto's heb ik niet gemaakt, al is er wel meer gedaan... We waren echter dermate on a roll dat de camera af en toe gewoon in het vergeethoekje lag... Vooral foto's gemaakt van demontage, tijdens montage wil je vooruit en vergeet je het gewoon om foto's te maken,
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #73  
Old 09-05-2009, 07:35
evilnyntje's Avatar
evilnyntje evilnyntje is offline
10k maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 10,987
Default

Damn wat een werk.
__________________
“Things you don’t know . . . fill libraries.”


My Swallowtail

Flake It!
Reply With Quote
  #74  
Old 09-05-2009, 09:00
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

dat mag je zeggen ja!!! pfff....

sucses geert, met de vorderingen!
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #75  
Old 09-05-2009, 11:33
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

poeh!

bakken & braden zeg, mijn passat heeft wat minder las aandacht gehad, was ook nog niet nodig..

als ie af is echt goed conserveren en liefhebben, zonde om zoveel mooi werk binnen 2 jaar weg te laten kwijnen
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #76  
Old 09-05-2009, 16:23
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

pfff, goed bezig!!
Reply With Quote
  #77  
Old 10-05-2009, 20:09
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,657
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

pff ben onderhand bang om aan mijn audi80 te beginnen als ik dit zo zie allemaal! maar je bent goed bezig iig!
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #78  
Old 10-05-2009, 21:49
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Goed, het roze gevaarte staat (opnieuw) bij de APK-boer. Doosje van Pandora dat de langsdrager linksvoor bleek te zijn is weer gedicht, brandstofleidingen zijn aangebracht en de achterbumper is weer gemonteerd... Vervolgens reed ik pardoes het linkerachterknipperlichtglas eraf!
Maar even tijdelijk met kit weer aangebracht, wordt na de APK wel vervangen door een goede.











__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #79  
Old 11-05-2009, 12:17
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Terwijl ik angstvallig wacht op bericht van de APK-boer (lijkt wel alsof er gebeld gaat worden of ik mijn eindexamen gehaald heb ), nog even 2 foto's van het herstellen van de langsdrager ter hoogte van het subframe-ophangpunt:

Koker-achterplaat herstellen:



Aansluitplaatjes aanbrengen:



Poppetje gezien, kastje dicht:



Losse pols-creabea-oefeningen :



Zit er aan te denken het handje 't "Hang loose"-gebaar te laten maken, voor als ik met het snowboard op stap ga...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #80  
Old 11-05-2009, 16:27
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

je berichten box zit vol!
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum