Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-09-2005, 15:29
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default accu loopt (soms) in een nacht leeg?!

Hoi, ik heb een probleem met mijn jetta 1 (1300)

ik heb zo af en toe een periode dat mijn accu in 1 nacht leegloopt.
in t begin was er niks aan de hand, hij starte altijd prima. Nadat ik mijn radio had ingebouwd, deed alles het ook nog prima voor een week. Daarna heb ik ongeveer een week gehad dat de auto gewoon niet wou starten, en echt na een paar uur de accu al bijna leeg was.

Nu heb ik in die tijd soms de startkabels erop gehad, en heb ik een ritje naar friesland gemaakt (zon 125 km) het gekke is dat ie nu de volgende morgen prima startte (zou dus logischerwijs zijn omdat de accu goed is opgeladen na dat ritje), en ik voor zo'n 2 weken weer helemaal geen problemen had.

Nu heb ik m daarna ongeveer een dag of 5 laten staan en was mijn accu weer helemaal leeg. daarna heb ik een ritje naar arnhem gemaakt (160km) maar was de accu de volgende dag toch echt weer helemaal leeg. :frown:

Iets wat er misschien mee te maken heeft: af en toe als ik mijn knipperlicht aanzet, wil deze nog wel eens sluiting maken, (denk ik), omdat het indicatie lampje voor het knipperlicht soms heel snel achter elkaar knippert (10x in een sec ofzo) voor een paar seconden lang, om daarna gewoon vrolijk normaal te knipperen...

heeft iemand misschien een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 27-09-2005, 15:40
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Probleem: Tos je radio eruit.

Je radio trekt (te veel) stroom, waardoor ie langzaam je accu leeg trekt. Door de korte ritjes die je maakt laden de accu niet voldoende bij om het verlies door de radio gedurende de rest van de dag + nacht te compenseren.

Lang stuk rijden (frieslan) = meer laden. Dan trekt de accu t iets langer..

Lang stuk rijden (arnhem) wellicht met verbruikers aan (radio, achterruitverwarming, verlichting, ventilatie), => niet voldoende bijgeladen (en daarbij: de accu raakt t ondertussen ook beu)..

Waarschijnlijk compleet los van dat accu probleem:
Knipperlicht; 1 lampje maakt waarschijnlijk slecht contact of is aan het overlijden: Als een knipperlichtlampje stuk is, gaat t relais sneller knipperen..
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
Reply With Quote
  #3  
Old 27-09-2005, 23:23
bumke's Avatar
bumke bumke is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 29
Default

Ik denk dat de dyodebrug (schrijf je dat zo??) sluiting maakt in je dynamo, had pasgeleden namelijk hetzelfde 's ochtends gewoon starten en van het 1 op andere moment niet meer starten (dus lege accu), ik zeg dus dynamo vervangen kostte mij afgelopen week 20 euro (dynamo 1600 GTI).
Reply With Quote
  #4  
Old 27-09-2005, 23:55
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

zal wel meevallen...

rijd eerst eens een tijdje met zo min mogelijk verbruikers aan.

achterruitverwarming uit
lichten zoveel mogelijk uit
blower op minimaal
radio uit
evt el ramen niet gebruiken.

als je het dan nog hebt is er iets mis, anders verbruik je gewoon meer dan dat ie op kan wekken.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #5  
Old 28-09-2005, 08:49
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Als je de radio toch uit laat,
koppel hem dan af denk dat
daar t probleem toch zit...
Reply With Quote
  #6  
Old 28-09-2005, 09:43
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

Ik zal de radio er vandaag even afhalen, en kijken wat ie dan doet, maar bij de rit naar arnhem EN de rit naar leeuwarden had ik me lichten EN de radio aan en voor de rest niks... maargoed, ik rij vrijdag weer naar hhw terug (uit arnhem) en dan zullen we zien of t uitmaakt! bedankt iig!
Reply With Quote
  #7  
Old 28-09-2005, 09:46
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,041
Default

en van t knipperlicht trouwens, tis niet dat er een lampje stuk is, want hij knippert nog veel sneller dan wanneer er een lampje stuk is, maar de hendel van me knipperlicht zal wel niet helemaal goed contact maken soms
Reply With Quote
  #8  
Old 28-09-2005, 09:49
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Een autoaccu kan trouwens heel slecht tegen volledig ontladen. Het is goed mogelijk dat het probleem wat je nu hebt een nieuw probleem creeert, namelijk een slechte accu (het maakt eigenlijk niets uit of die bijna nieuw is of al even meegaat).

Ik zou er rekening mee houden dat je de accu moet vervangen nadat je het probleem hebt opgelost.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #9  
Old 28-09-2005, 16:25
k-mikaze k-mikaze is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 27
Default

Gewoon nieuwe accu erin, oude is versleten!
Reply With Quote
  #10  
Old 28-09-2005, 20:22
PeterZ's Avatar
PeterZ PeterZ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 494
Default

Wat ik zelf een keer heb gehad: Het schakelaartje van de kofferbakverlichting deed het niet goed meer, waardoor het lampje altijd brandde. Dat vind je accu ook niet leuk, en het kan lang duren voor de daar achterkomt!
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum