Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 27-05-2014, 15:51
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

daar was eigenlijk weinig origineels meer aan Rik..
zat GTI interieur in..klokken van de gesloopte Golf2 GTD (zware achterschade)hendels aan het stuur idem..stuurbekrachtiging met het stuurhuis van een cabrio ..Golf 2 16v remmen rondom..Billstein poten met H&R veren ..intercooler was van een Ivecobus dacht ik omdat die van de donor Golf niet pastte..
reed voor die tijd 94-95-96 best 'dik'..en nog best zuinig ook ..lange stukken ergens rond de 1-18..(en ik trapte flink door wanneer goed warm)..
ik reed toen voor school 2 keer per week naar de avondschool in Den Bosch,zat veel in Belgie voor auto's en onderdelen, dikwijls met de tendemasser erachter,..daar was mijn GTI net te duur voor..
goede herrineringen aan eigenlijk nooit weg moeten doen zelfs na dik 4 ton niet..maar ja
Reply With Quote
  #22  
Old 27-05-2014, 20:46
jasonnl's Avatar
jasonnl jasonnl is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 841
Default

Leuk dingetje,

Voor ik mijn Daily kocht ook een originele NL GTD laten schieten was net te laat. Maar lijkt me geen verkeerd dingetje al daily. Gunstig in de belasting en toch wat pit erin. Motorisch beetje 'tunen' nog? Paar kleine dingen doen al wonderen.

En Prof. laten poetsen is niet zo moeilijk hoor. Gewoon zelf doen vindt het altijd wel leuk om te doen.

Kort stappen plan van hoe ik het doe.
1. grondig wassen
2. Kleien
3. eventueel wat krasjes bij tippen of nat schuren
4. machinaal Polijsten ligt ook beetje aan de staat vd. lak.
5. Goede Paste wax. paar laagjes doe ik meestal.

En gebruik Poorboy's en Meguiars
__________________
Golf MKI '76er Project.

MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol
EX
MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie
MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI
Polo '00 6n2 GTI
Mercedes SEC500 '87
Honda Civic '94

Last edited by jasonnl : 27-05-2014 at 20:48.
Reply With Quote
  #23  
Old 28-05-2014, 17:26
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Dat zal wel goed komen. Ben zelf niet zo van het poetsen, als ik het doe dan eerst wassen, dan met commandant groen en dan met turtlewax. Resultaat is altijd wel prima, maar dan is de lak zelf ook nog goed. Deze lak is vooral op het dak nogal wat grof geworden. Zal dus wel wat nodig hebben voor terug netjes te krijgen. De flanken zijn nog best aardig.

Gister de dorpel en vloer rechts weer in vorm gebracht, ofschoon voor zover dat gaat. Wel een idioot dom dingetje gevonden. Er zit een "afwatergootje" in de dorpel, precies waar je de krik zou moeten gebruiken. En die krik grijpt om de opstaande rand heen, dat wil dus zeggen dat hoe dan ook je dat gootje plat drukt zodra je hem eens opkrikt. Enfin, maakt niet uit, het is nu weer recht en zolang we niet lek rijden zal hij er ook nooit meer opgekrikt worden.

Dan ook nog de plakresten van de stootlijsten aan de rechter deuren verwijderd. Mijnhemelallejezus wat een rot klus. De blaren staan nog altijd op mijn vingers. Het komt er gelukkig wel goed af, de lak is vrijwel onbeschadigd. Ook maar een klein stukje opgepoetst vast, komt er niet onaardig van onderuit. Heel goed eigenlijk.









En dan wou ik jullie mijn referentie model niet achterhouden:










Dat is de andere GTD, geen Hollander, wel een van de aller eerste met complete boekjes en circus van een Duitse "rettungsassistent" die hem van 1982 tot 2007 in bezit heeft gehad. Altijd dealer onderhouden en tot het laatste schroefje origineel. Alleen heeft de kas wat plekken. Gelukkig nog niet heel erg, er is ook nog nooit aan gelast of gespoten.
Reply With Quote
  #24  
Old 28-05-2014, 18:49
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 737
Default

Die andere gtd is prachtig precies
Waar blijf je die eigelijk halen?
Reply With Quote
  #25  
Old 28-05-2014, 19:10
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Hij is in 2006 nog in zwitserland geweest zeker, aan het vignet te zien
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #26  
Old 28-05-2014, 20:01
Barn171's Avatar
Barn171 Barn171 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 2,509
Default

Die andere GTD was echt puur toeval. Die kwam hier voor voorbij gereden, dus wij er meteen achteraan. Bij het tankstation stopte hij dus aangesproken. Te koop? Ja hoor, voor de juiste prijs. Was vrij hoog, maar bon, dan heb je ook wat.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum