Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf V, VI en VII
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-01-2014, 17:39
MarkGDK's Avatar
MarkGDK MarkGDK is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
Default Vocht in auto?

Beste forum gebruikers,

Ik had al lange tijd last van erg beslagen ruiten 's ochtends en 's avonds, en als ik de blower aanzetten besloegen ze de eerste paar minuten nog erger, zelfs met de airco aan. Nu kwam ik er dus vrijdag achter nadat ik mijn vloermatten op de verwarming gedroogd had, ze de volgende dag weer natte plekken hadden ( beide kanten alleen onder het dashboard ) en ik had er NIET mee gereden.
Nu vermoed ik dus dat er achter het dashboard ergens een lek zit, maar kan niets zien of voelen zover. Airco heeft maand geleden nog een grote beurt gehad en alles was oké.

Heeft iemand van jullie misschien een idee wat er kan lekken en hoe ik er op kan controleren?

Mvg, Mark

Last edited by MarkGDK : 12-01-2014 at 17:44.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-01-2014, 23:02
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Koelvloeistoflek via de radiator van de verwarming ofwel liggen er blaadjes in u waterbak waardoor de afvoer van de waterbak verstopt is ...
Reply With Quote
  #3  
Old 13-01-2014, 17:32
MarkGDK's Avatar
MarkGDK MarkGDK is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
Default

Heb even onder de ruitenwissers gekeken en water over de voorruit gegoten, water lijkt gewoon goed weg te lopen. Lagen wel wat blaadjes onder die plastic kap maar geen verstopping. Ook heb ik even het intrieur filter eruit gehaald en ook deze is nog droog.

Over die kachel radiator, waar zit dat ding ergens? Of gaat dat gewoon via de radiator van de motor?

Last edited by MarkGDK : 13-01-2014 at 17:35.
Reply With Quote
  #4  
Old 13-01-2014, 18:53
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by MarkGDK
Heb even onder de ruitenwissers gekeken en water over de voorruit gegoten, water lijkt gewoon goed weg te lopen. Lagen wel wat blaadjes onder die plastic kap maar geen verstopping. Ook heb ik even het intrieur filter eruit gehaald en ook deze is nog droog.

Over die kachel radiator, waar zit dat ding ergens? Of gaat dat gewoon via de radiator van de motor?


deze zit gewoon onder het dashboard ( kan je niet zomaar aan ) maar je kan het redelijk snel ruiken of het regenwater of koelvloeistof/antivries is hoor

het komt toch niet van natte schoenen ? bv als het sneeuwt en de schoenen zijn in sneeuw dan zijn u tapijten ook nat ?
Reply With Quote
  #5  
Old 14-01-2014, 23:04
MarkGDK's Avatar
MarkGDK MarkGDK is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
Default

Oké, ja er hangt wel een geurtje in de auto maar kan niet echt bepalen of dat koelvloeistof/antivries is. Kan ook de bekleding of iets dergelijks zijn.

Vocht vanaf me schoenen is het in ieder geval niet den ik, want het gebeurt ook gewoon als ik met droge schoenen in de auto stap en de matten droog zijn.
Het rare vind ik wel als ik me blower aanzet dat de ruiten dan juist helemaal beslaan, ongeacht ik de airco aan heb of niet. Soms gaat de blower pas op de voorruit als hij warme lucht blaast, alsof dat ook vast zit door het vocht ofzo. Kan dat ook komen door een lek bij die radiator?
Reply With Quote
  #6  
Old 15-01-2014, 17:51
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by MarkGDK
Oké, ja er hangt wel een geurtje in de auto maar kan niet echt bepalen of dat koelvloeistof/antivries is. Kan ook de bekleding of iets dergelijks zijn.

Vocht vanaf me schoenen is het in ieder geval niet den ik, want het gebeurt ook gewoon als ik met droge schoenen in de auto stap en de matten droog zijn.
Het rare vind ik wel als ik me blower aanzet dat de ruiten dan juist helemaal beslaan, ongeacht ik de airco aan heb of niet. Soms gaat de blower pas op de voorruit als hij warme lucht blaast, alsof dat ook vast zit door het vocht ofzo. Kan dat ook komen door een lek bij die radiator?


Dat kan idd maar dan zou je koelvloeistof ruiken ... Dan toch maar eens wat demonteren en kijken wat er mis is .
Reply With Quote
  #7  
Old 15-01-2014, 18:58
Martyn's Avatar
Martyn Martyn is offline
Married to PC
 
Join Date: May 2007
Posts: 3,868
Default

Is je airco afvoer wel oke ?

Dan blaast deze ook direct je auto vochtig omdat het condens water niet weg kan en in je kachel huis achter blijft.
Kan je controleren door auto met airco aan te laten draaien en dan zou er een plasje water moeten ontstaan onder je auto, let wel met de lagere temperaturen van laatste paar dagen werkt je airco sowieso niet onder de 7 a 6 graden.

Water komt als je afvoer niet goed is vanzelf dan je interieur in.

zou dit toch eerst even checken al voor je heel dash gaat uitbouwen voor je kachel radiateur, ook kan je het water/vocht even proeven als het zoetig is weet je dat het koelvloeistof is anders is het gewoon water.
__________________
Martijn

flickr
Reply With Quote
  #8  
Old 15-01-2014, 19:04
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Boss
Is je airco afvoer wel oke ?

Dan blaast deze ook direct je auto vochtig omdat het condens water niet weg kan en in je kachel huis achter blijft.
Kan je controleren door auto met airco aan te laten draaien en dan zou er een plasje water moeten ontstaan onder je auto, let wel met de lagere temperaturen van laatste paar dagen werkt je airco sowieso niet onder de 7 a 6 graden.

Water komt als je afvoer niet goed is vanzelf dan je interieur in.

zou dit toch eerst even checken al voor je heel dash gaat uitbouwen voor je kachel radiateur, ook kan je het water/vocht even proeven als het zoetig is weet je dat het koelvloeistof is anders is het gewoon water.


ik heb een golf V nog nooit een Aircoplatje zien doen ... de verdampers zit in de wagen ( een Golf 4 laat wel plasjes na )
Reply With Quote
  #9  
Old 16-01-2014, 16:55
MarkGDK's Avatar
MarkGDK MarkGDK is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 7
Default

heb nog nooit echt een plasje onder mijn auto zien staan door de airco, ik ga dat zo snel mogelijk testen zodra het weer het toelaat. Heb ook even mn vinger over de voorruit gehaald en er zit geen bepaald smaakje aan als ik het proef. Misschien tog ergens een lekje bij het rubber van de voorruit ofzo..

Bij een lek in de radiator of iets dergelijks zou het koelvloeistof niveau redelijk snel moeten dalen lijkt mij? Er is bijna niets uit en rij al 2 maanden met deze auto.
Reply With Quote
  #10  
Old 10-02-2014, 18:19
haga's Avatar
haga haga is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 101
Default

Quote:
Originally Posted by MarkGDK
heb nog nooit echt een plasje onder mijn auto zien staan door de airco, ik ga dat zo snel mogelijk testen zodra het weer het toelaat. Heb ook even mn vinger over de voorruit gehaald en er zit geen bepaald smaakje aan als ik het proef. Misschien tog ergens een lekje bij het rubber van de voorruit ofzo..

Bij een lek in de radiator of iets dergelijks zou het koelvloeistof niveau redelijk snel moeten dalen lijkt mij? Er is bijna niets uit en rij al 2 maanden met deze auto.



Hoi,
voel eens aan de "mat" onder je reservewiel. bij mij liep t via mn achterlichten naar binnen.
Onder je reserve wiel ligt een soort vilt/dempingsmateriaal. als die nat en vochtig aan voelt weet je genoeg.
grtn
Hartger
__________________
MK V 05 GTI/TDI
MKIII VR6 96 EX
PASSAT V6 4M 98 EX
MKIII TDI 97 EX
MK I G60 83 EX
A3 04 S LINE TDI EX
Polo 04 TDI EX
MKIII 1,8 GT 96 EX
MKI CADDY EX
MKIII VR6 '96 EX
MKIII VR6 94 EX
MKI G60 '83 EX
MKI GTI '83 EX
MKIII VR6 96 EX
Reply With Quote
  #11  
Old 10-02-2014, 21:18
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

De verdamper zit altijd in de auto, en moet dus altijd het condens water afvoeren. Er moeten dus bij hoge buiten temperatuur en laag ingestelde clima plasjes onder de auto liggen.
__________________
Your Signature
Reply With Quote
  #12  
Old 10-02-2014, 21:19
vw dennis's Avatar
vw dennis vw dennis is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,313
Default

Om wat voor auto gaat het eigenlijk?
__________________
Your Signature
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum