|
|||
|
|||
hoeveel liter verf nodig compleet spuitwerk
Hallo allemaal,
Ik heb het een en ander opgezocht maar kon niet echt de antwoorden vinden hetvolgende: Ik wil mijn auto compleet overlaten spuiten maar welke verf heb ik nodig en hoeveel liter per verf Ik hoorde ooit ?liter grondverf ( welke soort weet ik niet) ?liter verf kleur ( welke type weet ik niet) ?liter lak ( welke lak soort weet ik ook niet) Graag wil ik dus weten om mijn golf 2 oldtimer echt mooi te krijgen welke soorten verf ik nodig heb en is het een 2 laag of 3 laag hoeveel liter ik nodig heb ( waarom ik dit allemaal wil weten is omdat ik naar buitenland ga en alles van hier mee wil nemen ivm KWALITEIT hier. ... |
|
||||
|
||||
Quote:
Hangt er van af welke kleur je gaat gebruiken ,of het mettalic is , en er blanke lakoverheen moet /komt enz . Of dat dehele auto moet ,binnen en buitenkanten , motorruimte enz enz En de kwaliteit van bv Glasurit is in het buitenland hetzelfde hoor ,komt uit dezelfde fabriek . Dus als je gewoon merklak neemt is dat altijd dezelfde kwaliteit .
|
||||
|
||||
En daar komt bij dat niet elke spuiterij met een ander merk verf kan spuiten dan dat zij gebruiken.
Een spuiter moet soms eerst zelfs ervaring opdoen met een ander merk verf. Hier zit in de opbouw en verdunning soms nogal verschil in per merk. Soms heb je zelfs andere verfspuiten nodig. Ik zou dat idee dus maar laten varen.
|
|||
|
|||
ok dank je
als ik nou een mooi metaalic kleurtje wil wat doen ze dan bv eerst grond etc of Diepzeeblauw pareleffect gaat dit in lagen verf |
|
||||
|
||||
ik denk niet dat je je eigen lak moet meenemen naar het buitenland omdat de lak die jij meeneemt "beter" is
je moet gewoon vertrouwen hebben in een spuiter is het niet goed gelakt is (wat ook hier gebeurt) moet hij het maar opnieuw doen welke buitenland ga je ? |
|
||||
|
||||
er wordt niet altijd volledig grondlaag gespoten
als de lak bijna hetzelfde is wordt er geen grondlaag gebruikt anders is wel omdat men het met lak niet afgedekt krijgt |
|
||||
|
||||
bij mijn auto is er 4liter rood op gekomen en 2liter blanke lak, en bij mij is die incl sponningen gespoten. en deuren en motorkap en achterklep ook aan de binnenkant gespoten.
|
|
||||
|
||||
als je alles in de grondlak wil hebben dan neem je 4 liter hysolid epoxy grondlakpraimer mee en 3 liter basis kleurlak onverdund mee en 4 liter 2 comp blanke lak mee voor meerdere lagen, maar ik zie niet in waarom je dat mee moet nemen want de meeste auto lakken komen uit het buitenland.
neem bijvoorbeeld dupon dat is wereldwijd zoals zoveel lakken maar dan heb zat om een auto mooi vol en zat in de verf te krijgen. goodluck in het buitenland gr pieter. |