|
|||
|
|||
zoemgeluid koude motor Lupo 1999 16v
Hallo,
Wie kan mij helpen met het volgende probllem ? Als ik mijn Lupo uit 1999 16v start, dan krijg ik een zoemgeluid. Mijn motor is dan wel koud en het is niet heel ernstig maar wil het toch voor de zekerheid weten. Later word het zoemgeluid wel minder zodra de motor warm is, maar toch blijf ik het lichtelijk horen. heeft iemand hetzelfde probleem ? heel erg bedankt voor julie reacties. Mvgr. Kevin |
|
||||
|
||||
Rare opmerking mischien... Maar heb je een versterker met subwoofer in je auto zitten?
Of weet je zeker dat het bij je motorruim vandaan komt? |
|
|||
|
|||
Kijk maar even goed naar je distributie of waterpomp.
|
|
||||
|
||||
Of vertel in elk geval even (als je het hoort en gekeken hebt) waar het vandaan komt ( in jou geval waarschijnlijk onder de motorkap)....
|
|
|||
|
|||
ik heb net weer even gehoord en het lijkt wel dat het geluid hetzelfde is als van een beetje toeren maken, iets met de toeren?
|
|
|||
|
|||
waarschijnlijk is de lupo wat over zijn toeren.
|
|||
|
|||
niks ernstig dus ??? ik ben een beetje a technisch dus....
|
|
||||
|
||||
kan je niet waarnemen waar het geluid ongeveer vandaan komt?
Dus als eerste onder de motorkap? Waar onder de motorkap? links of rechts Hoor je het erger als je meer gas geeft? |
|
|||
|
|||
nee, ik hoor het niet als ik meer gas geef, maar het geluid komt bij mijn stuur vandaan, dus als ik in mijn auto zit, linksonder de motorkap. het geluid word wel minder als de motor warmer word,maar blijf het horen...
|
|
|||
|
|||
En ben je al langs je garage geweest met dit probleem?
|
|
|||
|
|||
nee, ik heb hem een maand geleden gekocht,misschien was het geluid err toen ook al,maar is het nooit opgevallen....
|
|
||||
|
||||
Is het "zoemgeluid" er alleen als de motor loopt, of ook als de motor niet loopt? En hoor je het zodra je de sleutel in het contact steekt, maar hoor je het niet als je de sleutel niet in het contact hebt?
Want als je het hoort als de motor niet loopt, maar jij wel de sleutel in het contact hebt steken, dan is het gewoon je brandstofpomp die je hoort. Die zit niet waar jij aangeeft dat je geluid vandaan komt, maar zonder pomp loopt je Lupo niet zo lekker.
|
|||
|
|||
het is alleen als de motor loopt....voor de rest rijd het perfect, alleen in het begin hoor je het best wel erg,maar als ik 5 km heg gereden word het veel minder.....
|
|
||||
|
||||
Maar alleen als je rijdt of niet? kan ook je versnellingsbak zijn dat een rot lager heeft?
Ga anders even naar de garage. Dan is alles snel duidelijker, want jij weet niet precies waar het vandaan komt of wat het ongeveer kan zijn en dan kunnen wij wel alles gaan roepen... |
|
||||
|
||||
Is het misschien niet je lagers van je ingaande as van je versnellingsbak,price as genaamd.
Als je auto in zijn vrij staat met draaiende motor en dan je koppeling intrapt en daarna is het weg dan is het je price as. En wat ik ook heb,is dat je toerenteller geluid maakt,heb ik in me golf 3 ook,ook bij koude motor en gaat meestal weg als je even rijdt. Is alleen niet echt een zoem geluid,maar zo kan je alles uitsluiten. Kan anders ook niet echt bedenken wat het kan zijn onder je motorkap aan de linker kant.