Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2010, 16:26
JOEY88 JOEY88 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 97
Default djo zn Golf 3 VR6

Ook bij deze stel ik me even netjes voor.
Mijn naam is Joey, woonzaam in Spijkenisse wat 10 min van Rotterdam afligt en ben 22 jaar.
Waar zal ik beginnen ?

Het begon op 18 jarige leeftijd met een Golf 4 tdi, 90pk uitvoering, stukje bij beetje werd het vermogen gekieteld en optisch werd ze ook verwend. Ik ben iemand die van de OEM look houd en er zal never nooit van dat tupperware troep op me auto komen dus bij die ook niet.

De auto werd onder handen genomen door JB Autoservice en JD Engineering, dankzij deze mannen
eindigde mijn ‘project’ op zo’n 165 pk en 370 nm. Toch wel een aardig verschil, van 90 pk naar 165 en 210 nm naar 370 nm. Het was natuurlijk niet bij een chip op maat gebleven, ook een grotere hybride turbo, grotere verstuivers, luchtinlaat, katalysator leeggeslagen en de EGR afgesloten.
En om ervoor te zorgen dat me koppeling het zou houden is deze vervangen voor een versterkte exemplaar van SACHS, welke geschikt is tot 400 nm.

Helaas werd de diesel te duur qua maandelijkse lasten en besloot hem de verkoop in de doen, liever niet natuurlijk aangezien de auto veel voor mij betekende en er veel tijd en energie in had gestoken, en geld natuurlijk.

bij aankoop



poetsen en nieuwe velgen + achterlichten





verkoopready





Met pijn in me hart verkocht en kwam er een Opel Corsa B gsi op mijn pad, ik wou weer een auto hebben waar ik goed mee met het verkeer kon meekomen.
Het was de 110pk versie, en ja het reed aardig. Was een echte toerenjanker, trok goed door.
Ook bij deze auto had ik hem zo origineel mogelijk gehouden en mooie koplampunits gekocht i.c.m. een 50 watt xenonset, wat een lichtbeeld gaf dit, waanzinnig!

Ook deze auto moest er aan geloven, aangezien hij nogal onderhoudsgevoelig was.
En ik weer toe was aan iets anders.








Het werd een kleine auto, sportief en pittig, ook moest hij voordelig zijn in wegenbelasting en verzekering. Toen kwam er een leuke Fiat Cinquecento op mijn pad, een heuze Abart uitvoering.

Helaas bleek deze het één en ander te mankeren na aankoop en heb er maar kort van mogen genieten. Maar moet wel zeggen, hij reed heerlijk, en fel dat hij reageerde ondanks zijn 1100 motortje.

Helaas was de kleur nogal dof geworden en weinig liefde aan besteed, maar laat mijn hobby nou auto’s poetsen zijn. Dus ik me weer goed uitgesloofd, en verhoogde z’n waarde.








Erna heb ik nog tijdelijk in een Golf 3 1.4 gereden, schroefset eronder, leuke velgen






Toen een matbruine Golf 3 GTI 2.0 8V gekocht, vond het wel apart en reed stukken beter als de 1.4 die ik had, lekker fel.




Na een paar maandjes kwam er iets leuks op me pad, 1 waar ik al een tijdje een oog op had en leuke plannen qua motorisch.

Het werd een VR6, 1 uit 96' met 211.000 op de klok, onderhoudsboekjes, airco, elek. ramen+spiegels.

Ja wat zijn mijn plannen met deze auto...

Een chip op maat
evt. kettingrevisie
Schroefset
Andere velgen
turbo
Kapje voor sleepoog regelen
Achterbumper heeft vorige eigenaar bewerkt voor een uitlaat waarschijnlijk, dit laten herstellen of andere achterbumper.
Openluchtfilter misschien voor de roffel * K&N 57i geplaatst
Kapje sideskirt















Bedankt!
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2010, 17:47
VWRickGTI's Avatar
VWRickGTI VWRickGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 662
Default

Mooie auto geschiedenis. Plannen klinken goed! Als eerst een schroefsetje eronder en omlaag ermee Succes met de auto.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum