Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-11-2010, 19:29
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default Alpine of Kenwood

Beste medeforummers,

Zelf heb ik al een tijdje een Sony radio maar het ding begint me goed op me zenuwen te werken. Gekloot met cd's die die dan weer wel en dan weer niet pakt. Zelf gekloot met originele CD's, en als ik ergens niet tegen kan is het wel haperende audio

Nu wil ik niet meteen een godsvermogen kwijt zijn aan een radiootje maar ik wil wel wat knaps hebben. Van Sony hoor ik veel mensen zeggen dat het qua geluid maar matig is dus wat mij betreft tijd om wat anders te proberen.


Nu kreeg ik als advies om eens te kijken voor een Kenwood of een Alpine radio.

Nu is mijn vraag welke van die 2 merken is de betere keuze.


Misschien nog een bepaald model wat jullie kunnen adviseren?

Wat ik zoek:
Radio cd speler die probleemloos originele als gekopieerde cd's afspeelt. Tevens is een USB ingang erg handig. Daarnaast moet de radio goed geluid geven en goed een subwoofer aankunnen sturen [apart instelbaar]. Mooi meegenomen zou zijn als er ook bluetooth op zit ivm mobiel bellen in de auto.

Mag het kosten? Pakweg € 120,-


Is dit bijvoorbeeld wat?
http://www.eshop.nl/winkel/Auto_rad...e_CDE_101R.html
Kan ik krijgen voor ongeveer € 120,-

Of bijvoorbeeld:
http://www.mp3shop.nl/product/97750...-autoradio.html

Ben niet zo bekend in de autoradiowereld dus alle adviezen zijn welkom.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-11-2010, 19:36
richard3golf's Avatar
richard3golf richard3golf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 207
Default

http://www.pioneer.nl/nl/products/2...00UB/index.html
heb zelf deze en bevalt zeer goed.
je hebt nu ook de nieuwe versie ervan maar heb ik verder geen ervaring mee
__________________
golf mk3 1.8
Reply With Quote
  #3  
Old 12-11-2010, 19:43
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Zelf heb ik een Kenwood gekocht, en twee verkregen uit auto's die ik gekocht heb. Ben er super tevreden mee, zeker voor het geld wat die dingen kosten. Gebruiksgemak is in ieder geval prima, en het geluid ligt voor het grootste deel toch aan je speakers en versterker imo.

Met Alpine heb ik zelf nog geen ervaring (omdat ik hem gesloopt heb voor ik hem kon inbouwen ) maar daar hoor ik sowieso alleen maar goeds over.

Sony autoradio's (de instapmodellen) zijn leuk om naar te kijken, niet om te gebruiken.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 12-11-2010, 19:48
arthur arthur is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 465
Default

mmmmm daar heb je een goede vraag.

Met Alpine heb ik geen ervaring, maar hoor van mensen om me heen hele goed verhalen.

Volgens mij staat Alpine toch een klasse hoger.

MAAAAARR ik heb zelf 3 jaar een Kenwood gehad, zoiets dergelijks als op de 2e foto. Prima ding, alle (mp3) cd`s en sticks altijd lezen, alleen helaas gestolen . heb nou een Sony maar verlang weer na mijn oude kenwoodtje .

Persoonlijk zou ik Alpine kiezen, gezien de status van het merk en de verhalen om me heen.
Reply With Quote
  #5  
Old 12-11-2010, 19:57
Roy 1.6's Avatar
Roy 1.6 Roy 1.6 is offline
Volksforum Aandeelhouder Beun de Beunhaas!
 
Join Date: May 2009
Posts: 1,102
Default

Alpine heerlijk geluid en heel goed af te stellen op je speakerset.
__________________
"73 Käfer
Reply With Quote
  #6  
Old 12-11-2010, 20:03
Vains's Avatar
Vains Vains is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 5,487
Default

Quote:
Originally Posted by Roy 1.6
Alpine heerlijk geluid en heel goed af te stellen op je speakerset.


Helemaal mee eens
__________________
Bmw e61 530d touring
Reply With Quote
  #7  
Old 12-11-2010, 20:11
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

alpine is de beste alleen zijn ze iets duurder dan kenwood maar een gewone alpine is beter dan een dure kenwood
Reply With Quote
  #8  
Old 12-11-2010, 20:48
sjors corteccia's Avatar
sjors corteccia sjors corteccia is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 138
Default

onzin, waar bazeer je dat op? het enige betere aan alpine is de marketing afdeling.
alpine, kenwood, clarion, pioneer, ze maken allemaal goede toestellen in verschillende prijsklassen.
zeker in de lagere prijklasses durf ik wel te stellen dat het elkaar niet veel ontloopt.
Reply With Quote
  #9  
Old 12-11-2010, 23:24
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

alpine.. en dan duurde modellen steken er met kop en schouders boven uit
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 12-11-2010, 23:28
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 7,428
Default

mijn volgende auto radio word een alpine...
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project )
Golf 4 variant (tzt on air )
Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... )
Reply With Quote
  #11  
Old 12-11-2010, 23:41
Ivo's Ivo's is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 636
Default

kenwood is helemaal niet verkeerd, maar voordeel aan (de meeste) Alpine's met bluetooth, is dat deze Parrot technologie hebben!
DUS: goed verstaanbaar, makkelijk "pairen" en goed te bedienen....
Tel daarbij op de heerlijke mogelijkheden qua instellingen, dan kom ik automatisch bij Alpine uit....
__________________
Polo 9N TDI - 145pk / 340Nm by VVT

MK4 TDI (AGR) - 435000km => SOLD!

Passat 3B Variant (AHU) - Chipped by VAGtechniek
Reply With Quote
  #12  
Old 13-11-2010, 03:36
sinan's Avatar
sinan sinan is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 583
Default

Quote:
Originally Posted by sjors corteccia
onzin, waar bazeer je dat op? het enige betere aan alpine is de marketing afdeling.
alpine, kenwood, clarion, pioneer, ze maken allemaal goede toestellen in verschillende prijsklassen.
zeker in de lagere prijklasses durf ik wel te stellen dat het elkaar niet veel ontloopt.


omdat ik al 20 jaar audio plaatst
clarion en sony en jvc zijn radio's die ik helemaal niet aanraad
pioneer en kenwood kan je vergelijken
maar Alpine steekt er boven uit
maar wat ik nu laatste tijd zie van de nieuwe radio's moet ik je gelijk geven kenwood en pioneer zijn ook goed
Reply With Quote
  #13  
Old 13-11-2010, 09:00
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

Alpine staat ook bovenaan mijn lijstje... een paar jaar geleden kon ik alle typenummers uit m'n hoofd bijna... maar nu niet meer. Gezien het feit dat ik weer wat met radio's aan het knoeien ben, heeft iemand een lijstje met aanraders van typenummers, met andere woorden, wat zijn de typenummers van de duurdere modellen van Alpine, het liefst een lijstje van een jaar of 5 oud... Die standaard modellen vind je zat, maar da's nou net wat ik niet zoek...
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L

Last edited by JeeWee : 13-11-2010 at 09:10.
Reply With Quote
  #14  
Old 13-11-2010, 09:56
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Ik ben content van pioneer , alpine en kenwood.

Vroeger vond ik meer mijn zin in pioneer omdat daar meerdere modellen van te vinden waren dan kenwood.

Alpine is goed maar vind ik duur.
Zoals hierboven gezegt"als er gewone speakers aan hengen komt het geluid niet tot zen recht en ben je nx met alle extra's.

Op dit moment heb ik in de daylie's 2 pioneers zitten.
Al wat oudere dingen maar ze werken goed.

Voor de GTI heb ik dit Lanzar SD34MUB

Heel content van en de extra video-uitgang is makkelijk voor schermpje schteraan, Kan de kleine filmpje zien.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #15  
Old 13-11-2010, 15:05
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Wat ik wil is gewoon een radio die knap een paar speakers aan kan sturen. Er moeten ook een paar knappe speakers bij komen voor mij [dashbord en deuren, Golf 3] dus ook op dat gebied zijn tips welkom. Er komt geen versterker tussen radio en speakers. Da's in ieder geval niet mijn bedoeling.

Heb alleen een versterker voor de subs, da's verder geen super-hoogstaand spul of zo.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #16  
Old 13-11-2010, 17:48
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Quote:
Originally Posted by Dexter
Wat ik wil is gewoon een radio die knap een paar speakers aan kan sturen. Er moeten ook een paar knappe speakers bij komen voor mij [dashbord en deuren, Golf 3] dus ook op dat gebied zijn tips welkom. Er komt geen versterker tussen radio en speakers. Da's in ieder geval niet mijn bedoeling.

Heb alleen een versterker voor de subs, da's verder geen super-hoogstaand spul of zo.


Dan ging ik voor een kenwood of pioneer.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #17  
Old 13-11-2010, 18:24
ConZito ConZito is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 6
Default

Als je zonder versterking aktieve versterking gaat spelen met een setje subs, zorg dan in ieder geval voor een radio waarbij je een crossover (low-pass/high-pass) in kan stellen om de speakers voorin te ontzien. Elke fatsoenlijke radio heeft dat in principe, de instelmogelijkheden worden meer naar mate de prijs omhoog gaat.

Verder zijn speakers met een hoge "Signal to Noise" ratio en een vrij vlak impedantieverloop erg prettig aan te sturen in zo'n situatie. Ik ben zelf erg fan van DLS, CDT, Focal, Rainbow en Audison. Maar ik kan me zo voorstellen dat dat misschien niet binnen je budget past. Nu hebben ook die merken instaplijnen die al heel behoorlijk zijn en wat mij betreft een betere prijs/kwaliteit-verhouding hebben dan bijvoorbeeld speakers van Pioneer en Alpine.

Bedenkt ook dat je een beetje demping achter je speaker en in je deurpaneel aanbrengt, al zijn het maar twee matjes, beter iets dan niet.

Misschien ook nog wel een leuke vraag, ga je gebruik maken van een iPod of andere USB media drager?
Reply With Quote
  #18  
Old 13-11-2010, 18:40
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Quote:
Originally Posted by ConZito
Verder zijn speakers met een hoge "Signal to Noise" ratio en een vrij vlak impedantieverloop erg prettig aan te sturen in zo'n situatie. Ik ben zelf erg fan van DLS, CDT, Focal, Rainbow en Audison. Maar ik kan me zo voorstellen dat dat misschien niet binnen je budget past. Nu hebben ook die merken instaplijnen die al heel behoorlijk zijn en wat mij betreft een betere prijs/kwaliteit-verhouding hebben dan bijvoorbeeld speakers van Pioneer en Alpine.

Ja, ik weet niet echt goed wat de do's en don'ts zijn mbt speakers. Volgens mij is een complete set van JBL wel te krijgen voor zo'n € 100,-

Quote:
Originally Posted by ConZito
Bedenkt ook dat je een beetje demping achter je speaker en in je deurpaneel aanbrengt, al zijn het maar twee matjes, beter iets dan niet.
Daarmee bedoel je gewoon van die geluidsdempende "folie" die je in je deur plakt? En wat is de gedachte daar achter?

Quote:
Originally Posted by ConZito
Misschien ook nog wel een leuke vraag, ga je gebruik maken van een iPod of andere USB media drager?
Ik heb een tijdje een USB radio gehad. Dat vond ik wel handig dus van de USB mogelijkheden wil ik zeker gebruik gaan maken. Makkelijk overdragen van muziek vanaf de computer. Staat zat op de computer om uit te kiezen dus dat zal ik ook zeker doen. Een I-pod heb ik niet, de leeftijd dat je media-speler bijdraagt aan je image ben ik al voorbij.
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #19  
Old 13-11-2010, 20:33
sjors corteccia's Avatar
sjors corteccia sjors corteccia is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 138
Default

kijk, ik heb niks tegen alpine, behalve dat ik ze lelijk vind, maar dat vind ik ook van kenwood en clarion. maar dat neemt niet weg dat ik ze niet zal aanbevelen.

alpine maakt ook zeker zeer goede toestellen, maar zeker in de instapklasse zal je ook een goede koop doen aan een clarion, kenwood, pioneer, en ook gewoon aan de jvc, die maken ook goede toestellen, alleen geen high end toestellen, dan zou ik zeker voor een pioneer kenwood, clarion of alpine gaan.

en natuurlijk mag iedereen z'n eigen mening hebben, maar als er word gevraagd naar welke is de betere, dan kun je niet klakkeloos alpine zeggen.

@conzito, wat bedoel je met je signal to noise verhaal? s/n ratio heeft volgens mij betrekking of een signaal, niet op een weergever.
bedoel je niet de gevoeligheid/ db, hoe hoger de db van de speaker hoe makkelijker hij is aan te sturen?

@ts, koop aub geen jbl, ga eens luisteren bij een goede caraudiotent naar bijvoorbeeld audio system, ground zero, focal en hertz.

met demping bedoelen we de bitumen matjes, die verzwaren je deur waardoor de panelen niet mee resoneren en herrie maken.
Reply With Quote
  #20  
Old 14-11-2010, 00:15
sjors corteccia's Avatar
sjors corteccia sjors corteccia is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 138
Default

zeker die laatste is een zeer goede tent die zichzelf wel bewezen hebben in de ice wereld.
dit is mijn persoonlijke favoriet:


deze is al te koop vanaf een 125,- op mp.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum