Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #561  
Old 15-10-2020, 19:06
Blammo Blammo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 43
Default

Aslast kan je makkelijk aanpassen: Gewicht van voor naar achteren verplaatsen. makkelijkste is een paar zakken aarde of iets dergelijks in de kofferbak. Kunnen ze echter gaan zeuren....

Optie 2 als het tricky dreigt te worden: Vooras omhoog, achteras helemaal omlaag. Dan verdeel je het gewicht van de auto. Dat kan vaak het verschil maken tussen wel of niet. Wat er in werkelijkheid gebeurt is dat je dan gewicht van de vooras afhaalt en dat over de achterveren verplaatst.
Reply With Quote
  #562  
Old 15-10-2020, 22:23
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Grens opzoeken kan, maar het moet wel vertrouwd blijven.
Grootste punt van bijv. een vr6 of r32 is dat de motor ver naar voren geplaatst moet worden (compacte motor, maar breder dan een 6 in lijn) omdat je anders met je aandrijfassen niet mooi voor je fusee uitkomt. Je zwaartepunt ligt dus verder naar voren, waardoor je aslast omhoog gaat.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #563  
Old 16-10-2020, 10:53
Blammo Blammo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Grens opzoeken kan, maar het moet wel vertrouwd blijven.
Grootste punt van bijv. een vr6 of r32 is dat de motor ver naar voren geplaatst moet worden (compacte motor, maar breder dan een 6 in lijn) omdat je anders met je aandrijfassen niet mooi voor je fusee uitkomt. Je zwaartepunt ligt dus verder naar voren, waardoor je aslast omhoog gaat.


Ben het wel met je eens dat je het goed moet doen. Ik bekijk het volgens het oogpunt van een ingenieur. De hoogte van een auto is daarbij volkomen legaal om aan te passen, net als met ballast gewicht rondrijden. Ik ben in de sport zelfs niets anders gewend. Wat je enkel doet is druk van de vooras weghalen door het meer naar achteren te verplaatsen. Meer is het niet. Is weinig marge aan. Maar goed, dan moeten er wel schroefveren onder zitten. Verder kan je als je het serieus aanpakt ook het motorblok kantelen en vooral niet vergeten de olie pickup in het carter mee aan te passen. Dan kan je hem strakker tegen het schutbord aankrijgen en toch de assen goed recht krijgen. Je moet alleen meer afwijken van de standaard voorzieningen.

[rant aan]
Maar goed, ik erger me dan ook nogal aan de RDW en de mensen die er werken: Ik reken zelf alles door en weet daarom te onderbouwen wat wel en niet kan met data. Dat is alleen bijna altijd te hoog gegrepen voor de degenen waarmee ik te maken heb. Maar ik ben dan ook niet de standaard bezoeker bij de RDW. Aslast is namelijk door de fabrikant vastgesteld.... Voor standaard assen. Wanneer je echter de assen verstevigd, de ophanging braced en de krachtberekeningen ook kunt aantonen met data, maken ze nog steeds gebruik van de standaard asdruk. Das gewoon dom.

Dat gezegd hebbende: Voor het meerendeel van de mensen is vasthouden aan wat er in de boekjes staat een goed idee. Dat voorkomt brokken.Maar een voorbeeld van een keverchassis met een eigen opbouw waarbij er geen gebruik is gemaakt van de betreffende "balkjes". Maar er wel een chroom molybdeem 10 punts rolkooi ( 6 poten normaal + 2 poten voor de voorophanging en 2 rondom de motor+ doorbars en dergelijke), verstevigde bodemplaat (triple skinned dorpels). En je raad het al: afgekeurd. Data laten zien: Maakte niet uit. Krachtberekening: maakte niet uit. Hamer gepakt en laten zien dat dat zelfs op de dorpel niet uit maakt: maakte niet uit. Dus ook al bouw je een overtreffende trap in qua veiligheid, dan nog maakt het niet uit bij de RDW stations waar ik geweest ben. En dan praten we over Nieuwegein en Lelystad. Vooral van de laatste had ik meer verwacht.... Vooral als je dan bedenkt dat ze veiligheidseisen keuren....
[rant uit]
Reply With Quote
  #564  
Old 16-10-2020, 11:54
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Het is toch een momentopname.
Als je daar de deur uit gaat met een gekeurde auto kan je alsnog vanalles wijzigen.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #565  
Old 17-10-2020, 08:15
Blammo Blammo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Het is toch een momentopname.
Als je daar de deur uit gaat met een gekeurde auto kan je alsnog vanalles wijzigen.


Eens, maar het is wel een beetje jammer dat je alles hebt opgebouwd naar bijna formule spec, had 100% goedgekeurd moeten worden. Zat een lichtgewicht handgeklopte body erop, matching numbers en super zeldzaam kenteken maar alsnog niet meewerken....
Reply With Quote
  #566  
Old 17-10-2020, 13:55
Van Limburg's Avatar
Van Limburg Van Limburg is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 2,180
Default

Quote:
Originally Posted by Blammo
Dus ook al bouw je een overtreffende trap in qua veiligheid, dan nog maakt het niet uit bij de RDW stations waar ik geweest ben.


Dit heeft ook niets meer jou veiligheid te maken maar met die motorrijder van rechts die jij gemist hebt
Reply With Quote
  #567  
Old 17-10-2020, 19:43
Blammo Blammo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2020
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by Van Limburg
Dit heeft ook niets meer jou veiligheid te maken maar met die motorrijder van rechts die jij gemist hebt


Die heeft dan even lekker pech. Het is heel simpel: Je kunt zelf kiezen hoe veilig je een auto wilt maken. Dat doe ik dan ook voor mezelf. Als de rest zich veilig wilt voelen mogen ze dat ook altijd doen van mij. Dat is altijd een vrije keuze, zo lang je maar aan de wet voldoet.

Zwaardere specificaties keurt de RDW dan weer niet op, en mag de RDW zelfs ook niet op keuren. Er geld alleen een minimumeis, geen maximumeis. En door de afkeur wil de RDW dus zeggen dat ik niet aan de minimumeis voldoe, wat natuurlijk klinklare onzin is. Een kind van 3 snapt ook wel dat een rolkooi 100x beter is voor de stijfheid en veiligheid van de bodemplaat, aangezien deze naar alle kanten de krachten tegen gaat. In tegenstelling tot een lullig balkje.

En begrijp me niet verkeerd: Zelf ook een motorrijbewijs, dus ook daar let ik echt wel op. Het gebeurt me echter regelmatig andersom, dat ik voorrang heb maar het niet krijg door 1 of andere asociaal. Ook de littekens op mijn hoofd en het titanium op mijn schedel om dat te kunnen bewijzen.
Reply With Quote
  #568  
Old 12-02-2021, 09:55
Die Bruine Die Bruine is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 57
Default

Ik ben van plan om een Duitse Scirocco 1 te kopen die al jaren niet heeft gereden. De TÜV is verlopen en ook het vermogen is niet opnieuw gemeten op de Duitse papieren.
Heeft iemand ervaring met het importeren van een dergelijke auto? Dus zonder APK zeg maar en een >100% vermogenstoename. Werk, tijd en geld erin stoppen om hem te laten keuren is geen probleem. Grootste 'probleem' is de rit van 1300km met een autoambulance. Maar ik zou wel graag willen weten of ik deze gewoon bij een lokaal RDW-station kan aanmelden of dat ik vanwege het vermogen meteen naar bijvoorbeeld Lelystad zou moeten.
__________________
53b ABV
B6 R36
Reply With Quote
  #569  
Old 12-02-2021, 10:06
Roy16VG60's Avatar
Roy16VG60 Roy16VG60 is offline
Volksforum Donateur - Mr G60
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,315
Default

Auto’s van deze leeftijd hoeven niet naar Lelystad als de ombouw deugdelijk is gedaan.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI
2014 Volkswagen T5 GP
2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG
2003 Volkswagen Touran R32
Reply With Quote
  #570  
Old 13-02-2021, 10:47
Die Bruine Die Bruine is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 57
Default

De auto is goed aangepakt voor zover ik op de foto's kan zien. Ik heb inmiddels begrepen dat de motor en uitlaat 20 jaar geleden al zijn geregistreerd. Maar de turbo die er later op is geschroefd, die niet. Ik wil simpelweg voorkomen dat ik gezeik krijg mocht er ooit iets gebeuren waarbij men naar het vermogen gaat kijken. Vandaar mijn vraag, hoe krijg ik dan het vermogen op kenteken? Het gaat om een 16v KR met K24/K26. Dus dan hebben we het over 250~325pk. Ik stop er dan graag de nodige moeite in om dat legaal geregistreerd te krijgen.
__________________
53b ABV
B6 R36
Reply With Quote
  #571  
Old 16-02-2021, 20:05
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 1,481
Default

Quote:
Originally Posted by Roy16VG60
Auto’s van deze leeftijd hoeven niet naar Lelystad als de ombouw deugdelijk is gedaan.


Nou mijn golf 2 vr6 is degelijk wel naar rdw lelystad geweest ivm teveel vermogens toename. Majah ik was ook vij rdw Zwolle geweest. Als ik naar almelo of een andere die bekend staat was geweest wad ik klaar
Reply With Quote
  #572  
Old 19-02-2021, 21:18
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Die Bruine
De auto is goed aangepakt voor zover ik op de foto's kan zien. Ik heb inmiddels begrepen dat de motor en uitlaat 20 jaar geleden al zijn geregistreerd. Maar de turbo die er later op is geschroefd, die niet. Ik wil simpelweg voorkomen dat ik gezeik krijg mocht er ooit iets gebeuren waarbij men naar het vermogen gaat kijken. Vandaar mijn vraag, hoe krijg ik dan het vermogen op kenteken? Het gaat om een 16v KR met K24/K26. Dus dan hebben we het over 250~325pk. Ik stop er dan graag de nodige moeite in om dat legaal geregistreerd te krijgen.


Bespaar je de moeite. Ik rijd al 12 jaar met golf 1 20vt met 400 pk. Maakt zoveel herrie dat ik nooit daarmee op kenteken kom. Enigste probleem waar je tegen aan kunt lopen is fuik van politie, rdw en belastingdienst voor algemene controle. Ze zouden dan je kenteken in beslag kunnen nemen en je doorverwijzen naar de RDW. Verder hoef je nergens bang voor te wezen Zelfs niet bij een ongeluk. En al zouden ze bij een ongeluk naar je motor vermogen kijken is er nog niks aan de hand. Met een auto met origineel vermogen kun je ook 150 door de bebouwde kom rijden. Vermogen zegd dus niks. Zelfs als je dronken een ongeluk veroorzaakt kijkt men altijd naar hoe zou je ongeval verlopen zijn zonder alcohol. Als je dronken op een rechte weg rijdt en er wordt je geen voorrang verleend en je rijdt iemand dood dan nog is het niet jou schuld. Boete voor dronken rijden ga je wel krijgen.
Reply With Quote
  #573  
Old 19-02-2021, 22:25
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Bespaar je de moeite. Ik rijd al 12 jaar met golf 1 20vt met 400 pk. Maakt zoveel herrie dat ik nooit daarmee op kenteken kom. Enigste probleem waar je tegen aan kunt lopen is fuik van politie, rdw en belastingdienst voor algemene controle. Ze zouden dan je kenteken in beslag kunnen nemen en je doorverwijzen naar de RDW. Verder hoef je nergens bang voor te wezen Zelfs niet bij een ongeluk. En al zouden ze bij een ongeluk naar je motor vermogen kijken is er nog niks aan de hand. Met een auto met origineel vermogen kun je ook 150 door de bebouwde kom rijden. Vermogen zegd dus niks. Zelfs als je dronken een ongeluk veroorzaakt kijkt men altijd naar hoe zou je ongeval verlopen zijn zonder alcohol. Als je dronken op een rechte weg rijdt en er wordt je geen voorrang verleend en je rijdt iemand dood dan nog is het niet jou schuld. Boete voor dronken rijden ga je wel krijgen.


Dus als de auto die jij hebt compleet anders is dan de auto die jij bij de verzekeraar hebt opgegeven, verwacht jij dat de verzekering uit gaat keren? Ik hoop dat je een mooie spaarrekening hebt, want als je op deze wijze iemand kreupel rijdt dan mag je gewoon mooi je leven lang lappen..

Maargoed, dat is natuurlijk aan een ieder zelf.
Reply With Quote
  #574  
Old 19-02-2021, 22:51
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Dus als de auto die jij hebt compleet anders is dan de auto die jij bij de verzekeraar hebt opgegeven, verwacht jij dat de verzekering uit gaat keren? Ik hoop dat je een mooie spaarrekening hebt, want als je op deze wijze iemand kreupel rijdt dan mag je gewoon mooi je leven lang lappen..

Maargoed, dat is natuurlijk aan een ieder zelf.


Het is zoals ik hierboven beschreven heb. Als je linker achterlicht het niet doet en je krijgt een ongeluk is dat een niet relevant iets voor de oorzaak van het ongeluk en ben je ook niet ineens schuldig als je iemand doodrijdt.
Reply With Quote
  #575  
Old 19-02-2021, 22:54
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Als je auto staat geregistreerd als een witte auto en je hebt hem overgespoten naar rood ben je dan wel of niet verzekerd? Wel dus de kleur doet er niet toe net als het motorvermogen of een kapot achterlicht.
Reply With Quote
  #576  
Old 19-02-2021, 23:12
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Als je auto staat geregistreerd als een witte auto en je hebt hem overgespoten naar rood ben je dan wel of niet verzekerd? Wel dus de kleur doet er niet toe net als het motorvermogen of een kapot achterlicht.


Lees je alsjeblieft even in voordat je begint te ranten. https://www.rdw.nl/particulier/voer...-auto-aanpassen
Reply With Quote
  #577  
Old 19-02-2021, 23:29
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Denk toch dat het geen kwaad kan om je zaakjes op orde te hebben zoals de RDW en de Politie dat graag ziet. Ze bieden het omkeuren niet voor niets aan, en dit zal geen Melkertbaan zijn.
Je kan hier wel zo'n grote mond hebben, maar als je door je eigen wijsheden, of eigenwijsheid, bij een ongunstige gebeurtenis in het verkeer de dekking verliest van je Golf, dan was die €60,- voor het omkeuren ineens zo'n beroerd idee nog niet.
Ik merk dat je aardig kan relativeren, maar ik denk dat je bepaalde dingen in een ander perspectief moet zien.
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #578  
Old 21-02-2021, 22:41
_AK_'s Avatar
_AK_ _AK_ is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2011
Posts: 350
Default

Tsja wat ik hier aan toe kan voegen en ik was er zelf ook verbaast over: ik heb de motorwijziging van 1.9tdi naar 3.2 in mijn golf mk2 netjes op papier laten zetten bij de rdw. Vervolgens nadat ik mijn nieuwe kentekenbewijs in huis had heb ik de verzekering gebeld om ze hierover in te lichten. Wat ik te horen heb gekregen van de verzekeringsmaatschappij zelf is dat het geen verschil maakt voor mijn polis. Zelfs mijn huidige polis blijft behouden (met daarop 1.9tdi vermeld) en deze gegevens worden eens in de zoveel tijd ververst. Ik stond hier dus ook versteld van, vooral omdat ik het netjes op orde wil hebben.
Ander puntje de belastingdienst bepaald per kwartaal de wegenbelasting terwijl ik maandelijks betaal. Ik heb 2 maanden wegenbelasting betaald voor 1.9tdi terwijl de 3.2 al op kenteken stond.
Mooi hoe krom het allemaal langs elkaar afloopt.
Reply With Quote
  #579  
Old 22-02-2021, 08:04
Die Bruine Die Bruine is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 57
Default

Ik heb zelf een aantal jaar geleden een discussie gehad met een verzekeringsmaatschappij over mijn Scirocco. Volgens hun systeem was het een 1.8 ondanks de herkeuring bij de RDW met 2.9 VR6 140kW op kenteken. Ik ben toen overgestapt naar CBA. Ook daar stond de auto te boek als 1.8. Echter waren ze niet te beroerd om de RDW te raadplegen. De premie ging volgens mij iets van anderhalve EURO omhoog vanwege het nieuwe gewicht en vermogen.
Hoe dan ook, allemaal bedankt voor het antwoorden. Maar, ik geef het op. Deze (https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...a3-c6725e591bd8) eigenaar wil volgens mij zijn auto simpelweg niet verkopen. Zelfs mijn voorstel om de auto met een autoambulance te komen ophalen is hem teveel moeite. Ik ben er echt klaar mee.
__________________
53b ABV
B6 R36

Last edited by Die Bruine : 22-02-2021 at 08:06.
Reply With Quote
  #580  
Old 23-02-2021, 09:48
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Voor de verzekering maakt het mogelijk niet uit: de verzekeraar mág je niet weigeren op dergelijke gronden. Maar ze zullen ieder gaatje gebruiken om zo weinig (of zo laat) mogelijk uit te keren.
Maar naast de verzekering geldt ook gewoon de wet. Denk aan aansprakelijkheid: die lantaarnpaal of die boom worden sowieso gewoon domweg in rekening gebracht. Maar je zou in situaties ook strafrechtelijk vervolgd kunnen worden op het moment dat je onwettig gedrag vertoont.
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum