Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-12-2021, 08:44
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default Versnellingsbak probleem

Ik ben bezig met een restauratie van mijn golf 1 uit 1974.

Nu ben ik bezig met de motor en versnellingsbak. De motorcode is FH en versnellingsbakcode moet ik opzoeken.

Nu komt het volgende probleem en dat is dat ik een nieuwe drukgroep, koppeling en soort van drukschotel heb besteld van Sachs. Origineel was dit ook van Sachs. Deze koppelingsset heb ik besteld

Maar nu is de drukschotel waar de drukpen in drukt als je de koppeling intrapt anders qua vorm. De originele opening is kleiner en daar past de drukpen precies in en de nieuwe is veel ruimer en heeft de drukpen dus meer bewegingsruimte.

En nu vraag ik me af of dit wel gewoon uitwisselbaar is? Ik kan namelijk nergens anders een andere druklagerset vinden wat dezelfde is als mijn originele uit 1974. Zie onderstaande foto's.

Foto origineel drukschotel set. Hier zit je dat de drukpen precies gecentreerd in de drukschotel valt dmv een soort geleidingsbusje.




Foto vervangings drukschotel set van Sachs. Hier zie je dat de ruimte waar de drukpen in valt veel groter is en dus mijn inziens de drukpen vrij kan bewegen wat denk ik niet de bedoeling is?




Beide boven elkaar waar de drukschotel op de drukgroep ligt. Boven nieuw, onder origineel.




Ik hoop dat iemand het antwoord weet want ik heb geen idee of dit gewoon gemonteerd kan worden. Ik wil dus voorkomen dat ik straks de motor er weer uit moet halen als de auto compleet gespoten is.

Last edited by steven16v : 28-12-2021 at 10:06.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-12-2021, 10:14
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Dit moet zo gewoon werken. Heb er wel 10 tallen of meer gedaan en allemaal met zo'n vergelijkbare drukplaat als die nieuwe van jou.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 30-12-2021, 09:38
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Ja klopt heb het ook wel vaker gezien maar heb nog nooit zo’n drukplaat gezien als bij mijn swallowtail vandaar de vraag of dat wel goed gaat.

Zal wel een 1 jarig onderdeel zijn of zo?? Heb nog een versnellingsbak van een 76er gti en een 83er en beide hebben ook zo’n drukplaat als mijn nieuwe van Sachs.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-12-2021, 11:50
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Denk idd een origineel onderdeel nog van toen. Ik weet niet beter dan dat die drukplaten er zo uit zien als die nieuwe die jij hebt.
Gewoon zorgen dat t bronzen busje en de keerring in de prize as goed zijn en dan monteren en klaar.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 30-12-2021, 11:58
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Denk idd een origineel onderdeel nog van toen. Ik weet niet beter dan dat die drukplaten er zo uit zien als die nieuwe die jij hebt.
Gewoon zorgen dat t bronzen busje en de keerring in de prize as goed zijn en dan monteren en klaar.


Ja ga het denk ik ook zo doen. Dat bronzen busje en keerring heb ik inderdaad ook besteld. Kun je die er zo uit halen? Keerring eruit en dan kan dat bronzen busje er zo uit denk ik?
Reply With Quote
  #6  
Old 30-12-2021, 23:25
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,863
Default

Ja dat klopt wat je zegt. Heb je alles weer mooi fris.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum