Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Passat
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #201  
Old 24-02-2010, 20:37
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

Paar grotere banden zou ook niet helpen ?

zeg maar deze style ?


__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #202  
Old 24-02-2010, 21:03
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Hahaha, dan komt-ie straks bóven m'n Range Rover uit... Er gaat juist weer 175/50-13 op vandezomer, en hij is al ruim 6 centimeter gezakt.
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #203  
Old 05-05-2010, 16:04
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Tijd om af te stoffen...

De Passerati heeft t/m 11 mei a.s. APK, en mijn vaste garage bleek vandaag gewoon open, dus dacht ik maar even een voorkeuring te laten doen. In de ijdele hoop dat alleen de handrem een probleem zou zijn (ik wist dat de achterkabel geknapt was), trok ik als eeuwige positivo ten strijde.
Helaas kwam ik met een iets langer lijstje thuis (alhoewel het eigenlijk best meevalt voor deze auto in deze staat):

* stoelvergrendeling links en rechts (ik heb Corradostoelen ingebouwd, maar moest daarvoor wat verlassen om in de rails te passen. Schuiven gaat niet erg makkelijk, en ik heb de vergrendelpinnen er gewoon ingeduwd op 'mijn' stand, zonder de hendel weer te bevestigen. Hendels bevestigen is een stukje koekje, hopen dat-ie dan ook tussen 2 standen wil schuiven, dan is het voldoende)
* stadslichtje rechtsvoor kapot (appeltje eitje)
* handrem (zoals verwacht)
* remkrachtverdeler achter gangbaar maken (is een kwestie van smeren)
* remslang rv goedzetten (zit gedraaid, moet de krulling eruit halen, mag ook niet veel tijd kosten)
* remslang lv vervangen (zit helaas wat slijtage op één punt)
* band lv bleek het canvas van gescheurd (vond bij de terugrit van Schiphol al dat-ie een hobbel in de aandrijving had, nu weet ik waarom. Heel voorzichtig teruggereden, vanavond even wisselen; Was toch al over tijd met de winterbanden, wel zonde van een goede winterband)
* en dan het grootste nadeel: laswerk aan de linkerdorpel (hebben we vorig jaar laten zitten, was ergens wel te verwachten maar toch balen), en binnenin de achterste wielkasten.

Hoop dat mijn lasmaatje dit weekend tijd heeft, en dat-ie zijn Stockholm-syndroom met deze auto inmiddels geaccepteerd heeft?!

Verder heeft-ie de roetmeting vooralsnog achterwege gelaten, om de auto niet 2x (bij herkeuring) te hoeven pijnigen...

Dus nu even wat werk doen, dan nog een maandje rijden en 'm opnieuw laten keuren (dan is-ie 30 en kan ik dus 2 jaar vooruit). Als-ie dan in juni goedgekeurd is kan de ombouw naar de TurboDiesel beginnen, en krijgt-ie wss ook weer een nieuw kleurtje...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #204  
Old 05-05-2010, 20:25
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Volgens mij gaat dat wel met de automaat hoor. Verhoudingen kun je niet echt vergelijken, automaat heet namelijk maar 3 versn en hand 5.

Zoals je ziet begint de "1" van de automaat ergens tussen de 1 en de 2 van de handbak.

Mocht het niet gaan, kun je toch nog altijd over op een handbak?

Met dat koppel gaat ook wel goed komen, automaat is zowieso redelijk robuust. Tis nou ook weer geen MEGA vermogen
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #205  
Old 05-05-2010, 21:39
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Oeh, onverwachte reactie op een posting uit februari, Marco?! Ben eigenlijk wel van dat idee van de automaat afgestapt, heb inmiddels ook een Range Rover met automaat, dus in de Passat blijf ik gewoon schakelen...

Zit nu overigens enorm te balen, want ik kom net van de garage...
Dacht even snel de banden te wisselen om morgen niet met die enorme bal op mijn band naar werk te hoeven rijden. Maar toen sloeg het noodlot toe: bij het linkervoorwiel gooide ik de nieuwe velg+band om de naaf en begon vrolijk met de wielbouten. Maar de vierde weigerde!

In het vierde gat pakt de schroefgat simpelweg geen wielbout meer. Meerdere bouten geprobeerd, met wiel erop, met wiel eraf, maar niks. Als de schroefdraad lÃ*jkt te pakken knoept-ie er uit. G*dverdeg*dver! Vervolgens komt dan de man-met-de-hamer met het restantje jetlag en zag ik het helemaal niet meer zitten.

Passerati staat nu dus met de linkerkant omhoog, en aan de rechterkant nog met de winterbanden...

Iemand dit al eens eerder meegemaakt? -dunno- Of tips hoe op te lossen? Alle hulpzame tips worden op prijs gesteld!
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #206  
Old 05-05-2010, 22:19
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

simpele oplossing... M14 erin tappen en bijpassende bout scoren

moeilijke oplossing.. andere naaf scoren en omzetten, maar dan moet je hele veerpoot eronder uit omdat de boel geperst zit
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #207  
Old 05-05-2010, 22:23
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

M14 erin tappen is idd een goede oplossing, alleen vraag ik me af of een M14 bout door je velg past..?
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #208  
Old 05-05-2010, 22:24
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

@ gijs....................... boormachine ???
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #209  
Old 06-05-2010, 08:15
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Eerst een tapje M12 er door halen, opfrissen van het draad is misschien eerst genoeg?
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #210  
Old 06-05-2010, 11:21
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Dat gaan we idd eerst proberen...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #211  
Old 06-05-2010, 13:08
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

zou idd kunnen, maar als je er nu aldoorheen draait DENK ik.. dat het niet veel uit haalt.

Zou voor mezelf er niet mee willen rijden in elk geval, alleen al dat je weet.. dat het niet helemaal 100% meer is
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #212  
Old 06-05-2010, 13:39
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Kans is groot idd..

Ik heb zelf een half jaar met 2 wielbouten gereden. Kwam er pas achter toen ik voor onderhoud bij de remmen moest zijn.... Blijkbaar zit het toch vast genoeg
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #213  
Old 07-05-2010, 11:46
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Gisteravond een tap kunnen lenen. Die er gelijk ingedraaid, al kwam ik niet heel ver (kostte op een gegeven moment meer kracht dan ik durf had). Toen nog maar eens geprobeerd om de wielbout erin te draaien, en alhoewel ook dat vrij veel kracht kostte (geen idee of ik nu iets helemaal gemold heb?), zitten de wielen er nu op en kan ik tenminste weer even rijden...
Moet wel zeggen dat ik mijn oude ATS Classic's er weer op heb gezet. Ik merk lichte onbalans tijdens het rijden, maar dat vind ik op zich niet zo vreemd. Kan en durf er wel snelheid mee te maken, voor zover mogelijk met deze auto...
Nadeel is dat de ATS-en weer 14 inch zijn, en dat ik nu achter na een hobbel even kort het binnenscherm raak. Nou ja, als ik minder afhankelijk ben van de auto (lees: als de RR rijdend is), kan ik weer nader kijken. Punt is dat ik de centreerringen voor mijn andere velgen zo snel even niet terug kon vinden, en aangezien ik al niet 100% zeker was van de wielbouten wil ik het zonder centreerringen niet eens proberen?!
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #214  
Old 07-05-2010, 11:53
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Tapje zou er vrij soepel doorheen moeten gaan. Het zit in ieder geval weer vast

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Gisteravond een tap kunnen lenen. Die er gelijk ingedraaid, al kwam ik niet heel ver (kostte op een gegeven moment meer kracht dan ik durf had). Toen nog maar eens geprobeerd om de wielbout erin te draaien, en alhoewel ook dat vrij veel kracht kostte (geen idee of ik nu iets helemaal gemold heb?), zitten de wielen er nu op en kan ik tenminste weer even rijden...
Moet wel zeggen dat ik mijn oude ATS Classic's er weer op heb gezet. Ik merk lichte onbalans tijdens het rijden, maar dat vind ik op zich niet zo vreemd. Kan en durf er wel snelheid mee te maken, voor zover mogelijk met deze auto...
Nadeel is dat de ATS-en weer 14 inch zijn, en dat ik nu achter na een hobbel even kort het binnenscherm raak. Nou ja, als ik minder afhankelijk ben van de auto (lees: als de RR rijdend is), kan ik weer nader kijken. Punt is dat ik de centreerringen voor mijn andere velgen zo snel even niet terug kon vinden, en aangezien ik al niet 100% zeker was van de wielbouten wil ik het zonder centreerringen niet eens proberen?!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #215  
Old 24-10-2010, 14:17
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Oh ja, deze is er ook nog...
Wielbout-probleem bleek echt in de bout te zitten, schroefdraad van de naaf is nog netjes, en ik heb dus ook geen problemen meer.
De binnenste wielkasten achter zijn inmiddels ook netjes gelast, maar ik kom er maar niet aan toe om het laatste stukje van de linkerdorpel ook aan te pakken. Moet daarom beslissen om het uit te besteden, en dat voelt niet helemaal goed vanuit de hobby-auto-gedachte. Wellicht moet-ie over naar de volgende liefhebber?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #216  
Old 18-01-2011, 05:40
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

Hey Geert,

Gister al flink met de Passat bezig geweest.

Uitlaat (vanaf laaste demper naar achter vervangen)
Remleiding achter vervangen.
Gloei bougies vervangen.
Aanjager gerepareerd.
En het hok uitgemest en uitgezogen.

Vanavond de radiator , olie en oliefilter vervangen. Tevens een distributie set bestellen en voor ze zekerheid ook het waterpompje vernieuwen.

Ook maar gelijk een pot Hammerite gehaald zodat vanavond de spatborden aan de voorkant eraf kunnen en onder de spatborden ook wat verf komt wat dat is gewoon kaal plaatwerk.

Volgende week ben ik hopelijk thuis zodat ik aan de dorpel kan beginnen en het resterende laswerk.

Zoals je ziet nog genoeg werk maar hij is goed twerecht gekomen.

In je topic liet je een foto zien van een rol remleiding wat je gehaald had maar dat is nooit onder de wagen gekomen? heb jij de orginel veren van de achter en de voorkant nog?

Gr Robbert
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #217  
Old 18-01-2011, 21:16
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Hee Robert!

Ik heb de originele veren nog wel, maar niet meer allemaal volgens mij. In ieder geval was er van één achterveer bijna een volledige winding afgerot...!
Die rol koperleiding die je in het topic ziet zit er wel onder, maar is (dubbele) brandstofleiding. Een krul ter waarde van ruim € 80 voor zover ik me kan herinneren!

Ben blij dat-ie goed terecht is gekomen, de auto verdient de aandacht, en daar had ik simpelweg de tijd niet meer voor. Heb er toch een jaar dagelijks van genoten!

Veel plezier ermee! Komt er nog een motorwissel, zoals bij de 32'er?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
  #218  
Old 18-01-2011, 22:35
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

hey,

Nee een motorwissel gaat er niet komen. Mocht dit blokje het begeven dan wordt er een td gemonteerd. heb net de radiator eruit gehaald (was lek en zat met tyraps vast) en daar zat toch wat olie in. hopenlijk ligt de koppakking er niet uit anders weer extra werk (maar wel een TD erin ) . Tevens de distributie riem net eraf gehaald en die wordt morgen vervangen. Nieuwe olie en olie filter is ook gebeurt.

Als jij het goed vindt dan zal ik de vorderingen van het torretje hier posten.

P.S. Ik heb geen kinderen die de kleur mogen bepalen! Dus hij krijgt een ander kleurtje.

Gr
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #219  
Old 18-01-2011, 22:55
cloontje's Avatar
cloontje cloontje is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 791
Default

die radiator wat er bij zat , heb jij die erbij gedaan of Chris? is die nog goed?

Voor de zekerheid een nieuwe opgesnort.

http://cgi.ebay.de/KUHLER-MOTORKUHL...=item483ea3b165
__________________
golf 1 gti '77 under construction
Passat dsl '80 130 PK TDI
Passat station 2004 130 PK TDI
Reply With Quote
  #220  
Old 18-01-2011, 23:42
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Die komt uit de benzine 33-er, was nog goed, volgens mij zelfs nog behoorlijk nieuw (lees: <1000 km)
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum