Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-12-2014, 20:51
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default Golf 2 1.3 NZ Wil niet meer starten

Goedendag,

Ik heb een probleem met de bitch daily. (de auto mijn vriendin)
Hij is gister stil komen te staan langs de N9 uit het niks.

Ik had de auto even uitgeleend aan een vriend, deze reed 80km per uur toen de auto uit het niets er mee stopte en kon hem net nog in de berm planten.

Nu vertelde hij mij dat hij rook uit het stuurkolom zag komen.

Ik heb vanmiddag de auto opgehaald en gekeken of ik het probleem kon vinden. Alle kappen verwijderd en gekeken of ik doorgebrande bekabeling of stukke zekeringen kon vinden, dit was niet het geval.

Na alle zekeringen te hebben gecontroleerd heb ik de auto proberen te starten. De auto starten en ik heb er mee gereden, helaas stopte zij er naar 300 meter weer mee en wou niet meer starten. (klok stond daarna gelijk weer op 00:00)

Als ik het contact omdraai begint relais 67 als een gek te tikken.(http://youtu.be/YzYXgPOOo_8)
Als ik het contact verder draai, valt als het licht van de handrem en of binnenverlichting weg (en alarmlichten gaan ook niet meer tikken) Ik hoor geen benzinepomp op komen en de startmotor gaat ook niet in het rond.

Nu constateerde ik ook dat de zekeringen aardig onder de olie of iets dergelijks zaten, dus dag ga ik zeker even schoonmaken.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Contactblokje van het contactslot?
Knipperlicht schakelaar?

Mvg,
Rens
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82
Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2014, 12:21
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Hallo Rens,

Relais 32 en 67 beide voorzichtig openwrikken en kijken hoe die er uit zien.
32 is het spanningsrelais voor de regelaar, 67 is het schakelrelais voor de brandstofpompen.

Als één van beide relais kapot of geoxideerd/groen is, kunnen dit soort rare dingen gebeuren. Ook meteen kijken of de zekeringkast zelf van binnen niet geoxideerd/groen is. De zekeringkast bestaat uit twee delen die je uit elkaar kunt trekken. Heb je misschien ooit lekkage gehad aan het voorruitrubber (in de hoek)?

Contactblokje is ook een optie, als je hem draaiend hebt en aan de sleutelbos gaat trekken, gaat het dan fout?

Verder is een NZ erg gevoelig voor slechte massapunten, omdat er een massa door de regelaar heen loopt/twee pinnetjes aan massa liggen. Ook de bedrading en de stekkers goed nakijken, vooral letten op bruine massadraadjes met opengesleten en/of gesmolten isolatie en geoxideerde stekkerpinnetjes.
Reply With Quote
  #3  
Old 31-12-2014, 14:58
Snert's Avatar
Snert Snert is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2010
Posts: 255
Default

Probleem gevonden..
De spanningsregelaar was versleten..
__________________
Als het geen volkswagen is mot ik het niet!
- Audi 80 2.3e "92 (daily)
- Jetta mk2 motorloos "90
- Golf mk2 1.3I nz "90 (Bitch daily)
- Golf EINZ GTI "83 (project) (TOPIC! ) RIP
- Gofl Einz "82
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum