Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-12-2014, 00:15
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default Alarm Passat 3BG "op hol"

Jaja, enkele weken na het aanschaffen van een auto met electronica is het natuurlijk zover! Mijn alarm gaat om de haverklap af, vaak al bij het dichtdrukken van de wagen op de AB...

Tevens geeft hij sinds vandaag onnodig de melding "heckklappe offen". Uiteraard heeft dit met elkaar te maken, want met de deur open gaat je alarm wel af natuurlijk!

Nu de vraag: kan ik zelf draadjes doorverbinden om de microswitch te omzeilen en m 'altijd dicht' te maken ipv 'altijd open' zoals nu?


Ik las wat over toeters in de kofferbak, maar mijne zit volgens mij onder mn G12-reservoir, geluid komt ook zeker vanonder de motorkap.

Als ik tweemaal sluiten druk gaat ie loeien, al bij de eerste keer drukken, dus dat geintje werkt niet.
Als ik open druk als ie al open is, geeft ie een gek piepje vanonder de kap, misschien een waarschuwing dat het alarm op scherp staat? ik kende het geluid nog niet.


Het betreft volgens mij een fabrieksalarm (rood lampje naast slot-drukkertje in deurpaneel), uitgebreid met een zwart kastje in de zekeringkast waar onderaan de a-stijl een rood LEDje en een sensortje aan vast zitten.


oh, en zojuist ging onder het rijden het LEDje onderaan de A-stijl even knipperen, ook nog nooit gezien, komt dat iemand bekend voor?
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
  #2  
Old 18-12-2014, 08:38
Ronald_GTI Ronald_GTI is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 14
Default

Het fabrieks alarm bij een 3bg heeft de toeter in de kofferruimte, alarmering gaat d.m.v. contacten in de sloten, volgens mij verwerkt in het daadwerkelijke slot, denk als je deze vervangt van je kofferdeksel dat je er bent.

Blijft natuurlijk wel zo dat er een en ander bij gehobbied is.

Gr Ronald
Reply With Quote
  #3  
Old 18-12-2014, 12:31
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Fabrieksalarm kun je ook tijdelijk uitschakelen.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #4  
Old 18-12-2014, 17:24
Zollie's Avatar
Zollie Zollie is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,917
Default

Heb t kofferbakslot losgekoppeld, die is nu 'altijd dicht'. Behoorlijk vochtige bende in de klep daar, dus dat moeten we eens aanpakken!

Vanavond voor een nieuw deurslot, heb ik ook weer licht als ik instap!

Alarm dus niet meer op hol, joepie!
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia
2005 Prius
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum