Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-09-2016, 21:26
Gerben97 Gerben97 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2016
Posts: 2
Default Golf 1 Cabrio 1990 Stottert en valt uit

Hallo allemaal, ik ben Gerben, 19 jaar (heb me al wel voorgesteld) en rijdt een golf 1 cabrio 1.8 met Pierburg 2e carburateur. Heb een probleem wat ik niet kan oplossen en waar ik al best lang mee bezig ben. De auto stottert vooral op de snelweg (boven 100 km/h) en heel soms op 80 wegen. Vaak valt hij gewoon helemaal uit. Na een paar minuten wachten kan ik weer even rijden. Soms maar een paar honderd meter, soms wel een paar kilometer.

De dingen die ik gecheckt/vervangen heb:

- vulpijp was verrot, is vervangen
- meeste rotzooi uit tank gehaald
- carburateur helemaal ontvet en schoongeblazen
- brandstoffilter vervangen
- leidingen zitten niet verstopt
- geen valse lucht bij carburateur

als de auto uitvalt kijk ik altijd gelijk naar de brandstof filter en daar zit altijd genoeg brandstof in. Carburateur en sproeier was vies toen ik hem voor de eerste keer loshaalde. Heb hem toen schoongemaakt en dacht nu heb ik het gevonden! Niet dus.. Ik vraag me nu dus af of het probleem wel brandstoftekort is aangezien het filtertje altijd vol staat. Ik heb er trouwens ook een extra filter net voor de carburateur gezet voor de zekerheid. Wie kan mij helpen?
Reply With Quote
  #2  
Old 23-09-2016, 05:57
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Ik vermoed eerder dat het iets met je ontsteking te maken heeft. Verdachten zijn de bobine (wordt te heet), of je stroomverdeler (hall sensor)Zie je voor/tijdens het uitvallen je toerenteller ook 'slaan'? Dat is een symptoom van problemen met je ontsteking.

Je zou kunnen testen of de bougies wel vonken, door vlak na het uitvallen met een testbougie per kabel te testen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #3  
Old 05-11-2016, 17:49
Roy golf II's Avatar
Roy golf II Roy golf II is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2008
Posts: 101
Default

Heb je de brandstofpomp voor op t blok zelf ook vervangen, inclusief de druk accumulator, dat potje wat tussen de pomp en de carburateur zit?
__________________
'88 GolfI Cabby 1.6 Doppel vergaser
ex '90 Golf II 1.3 NZ
ex '02 Seat Arosa 1.4 mpi
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2016, 18:53
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Quote:
Originally Posted by Roy golf II
Heb je de brandstofpomp voor op t blok zelf ook vervangen, inclusief de druk accumulator, dat potje wat tussen de pomp en de carburateur zit?


Drukaccumulator zit aleen op een motorblok met injectie (K-jetronic), dus op een 1.6 of 1.8 gti/gli motor.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2016, 21:00
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,065
Default

Gooi een magneet in je tank, dan gaat daar al de losliggende rommel van de rotte vulhals naartoe.
Het kan zijn dat je tank vacuum wordt gezogen wasrdoor de bandstoftoevoer stagneert.
Dit kan als de ontluchting in je tankdop stuk is. Rij maar eens zonder dop dan weet je het.
Succes.
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22
Porsche Macan ‘21
Transporter T6.1 ‘21
Reply With Quote
  #6  
Old 06-11-2016, 09:38
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Is de voorverwarming v/d carburateur niet defect?

Vaak zit er een schakelaar in de lucht toevoer , koud of warm.
In de winter moet er warme lucht aangezogen worden om bevriezing van de carburateur te voorkomen.

Dit heb ik jaren terug gehad met een golf 1 GLS , alleen op de snelweg stilvallen ff stilstaan en weer stukje rijden...
In de stad was er niets aan de hand.

grt yal
Reply With Quote
  #7  
Old 16-11-2016, 18:18
Goof2 Goof2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 1
Default

Hi Gerben,

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met een Golf 1 GL Cabrio 1.8l '86. Ben benieuwd of je het probleem al hebt kunnen verhelpen?

(ook ik heb een lekke vulslang, dus ga die truc met de magneet zeker een keer proberen)

Groeten Goof
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum