Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-12-2012, 21:46
VW-NOV2003-1.6 VW-NOV2003-1.6 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2012
Posts: 1
Default Probleem met 2DIN CAR Multimedia

Beste VW-ers

Ik heb sinds afgelopen Vrijdag een Golf 5 FSI 1.6 aangeschaft. Deze had een 2DIN CAR MEDIA apparaat ingebouwd, echter dit is door de persoon zelf ingebouwd die hier na eigen zeggen geen kennis van had. Het is geen originele maar een goedkoper model. Ik kan eventueel een foto sturen mocht de vraag er zijn welk systeem het is? Er staat namelijk niets bij van Merk en de gebruiksaanwijzing is dan ook zeer beperkt.
[IMG]C:\Users\Dell\Downloads\20121210_124213.jpg[/IMG]
Het volgende probleem doet zich voor...

De radio spingt soms niet aan als je de auto start. je sluit de auto dan weer af (met klapsleutel) en open en na dit een 3x te hebben gedaan springt hij gewoon aan als de sleutel op contact gaat, heel vervelend! Dit gebeurd echter niet altijd, maar soms.

De radio, touchscreen, navigatie werkt dan ook naar behoren als hij aan is.

Origineel zat er een enkel DIN radio in.

Ik heb de radio er nu uitgehaald en het eerste wat opviel was een 'CAN BUS DECODER' waarop staat: For: Passat, SagitarTiguan, Golf 6, Magotan, Octavia, Superb, cc. Maar ik zie geen golf 5???
Software: VW V2.0BI
[IMG]C:\Users\Dell\Downloads\20121210_124245.jpg[/IMG]

Wie kan me helpen met dit probleem?[list]
- vragen als waaraan het kan liggen, software Radio of auto
- moet/kan dit alleen door de dealer worden opgelost?

Ook kan ik de radio niet aanzetten als de auto van het conact is, dit vind ik dan niet echt erg maar kan gepaard gaan met 1 van deze problemen?

PS: Ik heb gelezen dat dit kan liggen dat er origineel geen 2DIN in de wagen aanwezig was maar 1DIN? Maar dit was meestal gepaard met een oorzaak dat de radio opeens uitviel zonder verklaarbare reden, misschin dat dit 1 van de redenen is?

Zijn er mensen met verstand hiervan (van de electronica) in omgeving Landgraaf/Brunssum/Heerlen

Deze zitten in de auto:
C:\Users\Dell\Downloads\20121210_133837.jpg
Reply With Quote
  #2  
Old 10-12-2012, 22:36
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Zorg even dat je foto's op een webruimte op internet staan, dan kunnen wij ze ook zien. Mocht je niet weten hoe dat moet, mail maar even, zet ik ze wel online voor je.

1din of 2din heeft niets met de kabels te maken, maar wel met het formaat van het apparaat. Daar kan het probleem niet in zitten.
Verder ben ik niet op de hoogte van wel of geen canbus en of dat uitwisselbaar is of niet (en of daar dus het probleem ligt)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 25-12-2012, 14:13
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Het is goed mogelijk dat de can interface die jij ertussen hebt zitten niet correct werkt in jouw golf V

Waarschijnlijk dit er in jouw auto een ouder protocol dan waar jou can interface voor bedoeld is
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum