Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-01-2011, 00:55
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default Maikel's Monacoblauwe Golf Mk1

Aangezien ik nu toch eindelijk echt ga beginnen aan de auto zal ik ook maar eens een topic bijhouden

Het is een Monacoblauwe (LA5D) Golf Mk1 uit 1981 in de C uitvoering. Er ligt een 1.5JB motortje in gekoppeld aan een automaatbak.

Ik heb de auto eind 2007 gekocht met 66.000km op de klok, heb hem toen rijklaar gemaakt en hem als daily gebruikt. Ondertussen een paar kleine dingen aangepast; spaghettie spruitstuk met compleet rvs systeem van Powersprint, Pierburg 2B5 carberateur gemonteerd, schroefsetje eronder en verschillende setjes velgen.








Helaas heb ik afgelopen zomer 2 mislukte inbraken gehad en geen voorrang gekregen, terwijl ik dat toch echt had. Hierdoor klapte mijn wiel om waardoor ik vol in een andere auto belande. Resultaat: inbraakschade aan beide deuren, een geknikte stuurstang en mijn rechter voorscherm, voorfront, deur en achterpaneel zaten in elkaar.












De plannen zijn nu om hem qua uiterlijk weer op te bouwen als origineel, op de verlaging en velgen na. En hem later dit jaar motorisch nog eens verder aan te pakken.

Afgelopen week alvast begon met het afbreken en uitdeuken. Ook meteen mijn voorschermen gepast en lichtelijk bijgewerkt:


















Tot nu toe geen rottigheid gevonden, op deze 2 plekjes na.. valt me heel erg mee





Nu eerst een weekendje naar de pistes, en dan weer snel verder
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85

Last edited by ScareMercy : 15-10-2013 at 20:25.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-01-2011, 01:31
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Leuk Golfje Maikel.
Jammer van de schade, maar mooi dat het weer in orde komt.

De staaltjes staan super bij de kleur en stijl van de auto.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2011, 01:37
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Hey Chris,

Dat gaat weer helemaal goedkomen
Dankje, ik vond ze ook netjes staan.. moet even kijken wat ik nog met de kromme velg kan aanvangen, en anders even op zoek naar een ander velgje en opnieuw laten verbreden.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2011, 23:28
Jerry-C Jerry-C is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 24
Default

zonde van die schade man! maar zo te zien komt dat weer helemaal goed! Ik volg je!
__________________
driving bicycle
Reply With Quote
  #5  
Old 29-01-2011, 11:41
schenk's Avatar
schenk schenk is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 317
Default

Erg zonde van de schade maar tof dat je hem gewoon weer gaat opknappen
__________________
- Golf mk1 '81
Reply With Quote
  #6  
Old 02-02-2011, 00:12
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Zo, vandaag de overige kabelbomen er maar eens uitgehaald. Nu ligt alleen de kabelboom van de achterlichten er nog, maar hiervoor moet ik eerst de hemel nog verwijderen.
Verder heb ik de motorruimte vast kaalgemaakt. Morgen de auto eens verzetten naar de andere garage (verwarmd), want het was vandaag wel weer erg koud. En even kijken of ik tijd kan vinden om de motor er vast uit te halen en een paar plaatjes te schieten.

Ik stootte alleen op een klein probleem, het rubber van de gaskabel. Ik kan maar niet vinden hoe ik deze eruit moet halen. Hij lijkt uit 2 delen te bestaan, een stuk rubber en een stuk plastic. Maar ik krijg ze met geen mogelijkheid van elkaar of uit de carrosserie getrokken Ik moet morgen nog even in mijn boeken kijken. Maar mischien dat iemand van hier mij uitleg kan geven?
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #7  
Old 09-02-2011, 23:41
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Zo, vandaag weer eens verder gegaan. Had het even druk gehad met school. Maar vandaag nog een paar losse uurtjes kunnen vinden, en morgen een dagje vrij.

Als eerste mijn andere (Mercedes) project uit de verwarmde garage gehaald, want dat sleutelt toch iets fijner Dit viel nogal tegen, omdat er geen stuurpen/stuur meer had in de golf en de kromme stuurstang er nog onder zat. auto moest toch een meter of 50 worden verzet waaronder een stuk over de openbare weg.. maar met 3 man ging het redelijk.



Paar leuke en minder leuke dingen ontdekt.. het leuke is dat de strijkkit in de wielkasten er vrij gemakkelijk af te steken is.. stelt niets voor, valt er bijna vanzelf af en er zitten geen slechte plekken onder.



Het minder leuke is dat de krikpunten nogal omgevouwen blijken te zijn aan de voorzijde van de wagen.. dit is ook terug te vinden in de vloerplaten in de auto, zitten een aantal bobbels in gelukkig wel roestvrij.. helaas is het niet goed te zien op de foto's.





Morgen toch maar eens zorgen dat ik deze viezerik eruittrek. Heb alle aanbouwdelen en kabels alvast weggehaald.

__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85
Reply With Quote
  #8  
Old 10-02-2011, 21:15
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Zo, vandaag de motor er eens uitgehaald, de rembekrachtiger met cilinder eruit gehaald, en de voorste remleidingen alvast verwijderd

Daarna in het donker nog ff snel met de hoge druk erover gespoten... resultaat, ik compleet zwart.. en de auto ook nog Morgen dus nog maar eens doen in het licht, maar dan met dasty en een borstel

Ook heb ik het idee dat de hoofdremcilinder een heel eind op is, kwam allemaal gruis uit. Wilde mijn remmerij toch al verbeteren, dus dan beginnen we hier maar mee. Kan iemand mij vertellen welke grotere hoofdremcilinder direct past? Met in het achterhoofd dat ik mischien de g60 remmerij die ik voor mijn cabrio heb liggen hierop wil monteren. Weet dat die van een Audi 100 past, en las ook ergens iets van een t4? Verder ook maar eens rondkijken naar een grotere bekrachtiger die redelijk makkelijk past

Nog wat pica's:










Nu rest alleen nog de ruiten rondom, de hemel, stuurhuis met pedalenbox, achterklep, stukje kabelboom, uitlaat, tank, benzineleidingen, achterste remleidingen en de ophanging voor en achter..
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85

Last edited by ScareMercy : 10-02-2011 at 21:50.
Reply With Quote
  #9  
Old 14-10-2013, 14:03
ScareMercy ScareMercy is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 543
Send a message via MSN to ScareMercy
Default

Zo, na een hele lange tijd weer een update.

Het gaat allemaal niet erg snel, aangezien ik nog student ben. Maar langzaam komen we er ook wel.

Ondertussen hangt de golf in een spit en is de bodem een heel eind ontdaan van alle kit en tectyl. Er zijn een hoop onderdelen verzamelt en nieuwe plannen gemaakt wat betreft de motor.

Qua plaatwerk valt het allemaal reuze mee. Er zit een deuk in het achterscherm van het ongeluk, en een 2 tal deuken in de dorpels dankzij de 2 kolomsbrug van het lokale apk station. Ik ben nog op zoek naar een andere reservewielbak, deze was vrij rot. Verder heb ik 2 nette originele voorschermen, een deur en compleet voorfront gevonden. Ook heb ik een compleet dak gekocht met schuifdak.












De motor ligt momenteel in onderdelen te wachten om opgebouwd te worden.
Het is een gereviseerde Kr 16v motor met een 2 liter ABF krukas. Het is de bedoeling om deze compleet aan te pakken en te gaan rijden met ITB's en een vrij programeerbaar motormanagement. Waarschijnlijk KDFI of VEMS, maar daar moet ik mij nog eens goed over laten informeren want echt een verschil heb ik nog niet ontdekt.
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project)
-Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD
-Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project)
-Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily)
-Mercedes W201 2.3-16V '85

Last edited by ScareMercy : 14-10-2013 at 14:08.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum