Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-10-2022, 08:25
Sonny91be Sonny91be is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2022
Posts: 4
Default hogedrukpomp aansluiting vw

Beste leden,

Auto : Polo 1.2 Ti 2015

Het volgende onderdeel lekt benzine als ik het goed kan ruiken (doorzichtige vloeistof).
Ik wil het losmaken en opnieuw met dichting ertussen vastschroeven zodat het niet meer lekt, mijn vraag is of dit mag/kan met teflon of wat word er aangeraden? Component kan vermoedelijk warm worden dus wilde even vragen hoe ik dit het beste afdicht. Bij het demonteren vermoed ik niet dat er een 'error' op de console komt?

Hartelijk dank en foto van de koppeling die lekt is toegevoegd:

https://ibb.co/hyv8hBq
Reply With Quote
  #2  
Old 13-10-2022, 10:14
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Dat is de aansluiting van de brandstofdrukregelaar solenoid. Vaak lekken deze niet langs de schroefdraad maar scheuren ze intern en komt de brandstof 'door' de elektrische aansluiting heen.

Aan de aangekoekte rommel op de brandstofrail eronder durf ik bijna wel zeker te zeggen dat dit ook jou probleem is. Maar check voor de zekerheid ook even of de brandstofinjector niet los zit. Dat is namelijk ook een bekend probleem, dan lopen de bouten van de brandstofrail iets los en sluit de injector niet meer goed aan.

Mocht het wel tussen de schroefdraad langs komen, dan kun je deze proberen af te dichten met een nieuwe O-ring of desnoods een beetje telfon tape om de schroefdraad doen. Er is geen los onderdeelnummer vanuit VW voor deze sensor, mocht deze dus bij het plastic lekken, dan zit er niks anders op dan een complete nieuwe hoge druk brandstofpomp te kopen. Geloof dat het OE nummer voor de 1.2 motor 03C 127 026 P is, maar check dit even op de pomp mocht je het nodig hebben.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-10-2022, 19:09
Sonny91be Sonny91be is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2022
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Dat is de aansluiting van de brandstofdrukregelaar solenoid. Vaak lekken deze niet langs de schroefdraad maar scheuren ze intern en komt de brandstof 'door' de elektrische aansluiting heen.

Aan de aangekoekte rommel op de brandstofrail eronder durf ik bijna wel zeker te zeggen dat dit ook jou probleem is. Maar check voor de zekerheid ook even of de brandstofinjector niet los zit. Dat is namelijk ook een bekend probleem, dan lopen de bouten van de brandstofrail iets los en sluit de injector niet meer goed aan.

Mocht het wel tussen de schroefdraad langs komen, dan kun je deze proberen af te dichten met een nieuwe O-ring of desnoods een beetje telfon tape om de schroefdraad doen. Er is geen los onderdeelnummer vanuit VW voor deze sensor, mocht deze dus bij het plastic lekken, dan zit er niks anders op dan een complete nieuwe hoge druk brandstofpomp te kopen. Geloof dat het OE nummer voor de 1.2 motor 03C 127 026 P is, maar check dit even op de pomp mocht je het nodig hebben.



Hartelijk dank voor deze duidelijke uitleg. Ik merk op dat je er duidelijk wat van kent. Mijn vraag voor je is:
Mag er wel telfon rond de schroefdraad gebruikt worden? ik had vernomen dat benzine de teflon kan oplossen en dat dit geen goede manier van afdichten kan zijn?
Zover ik kan zien komt de benzine druppel via de schroefdraad. Ik keek er net nog eens naar en vervang zowel de vlakke pakking in de sensor als teflon of afdichting rond de schroefdraad om dan te zien of het uit de behuizing komt. Wel jammer als hiervoor die hele pomp vervangen moet worden, ik dacht dat je online de sensor apart kon bestellen, maar ben niet zeker of het type nr correct was (snelle zoektocht online).

Last edited by Sonny91be : 13-10-2022 at 19:45.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-10-2022, 08:45
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Quote:
Originally Posted by Sonny91be
Hartelijk dank voor deze duidelijke uitleg. Ik merk op dat je er duidelijk wat van kent. Mijn vraag voor je is:
Mag er wel telfon rond de schroefdraad gebruikt worden? ik had vernomen dat benzine de teflon kan oplossen en dat dit geen goede manier van afdichten kan zijn?
Zover ik kan zien komt de benzine druppel via de schroefdraad. Ik keek er net nog eens naar en vervang zowel de vlakke pakking in de sensor als teflon of afdichting rond de schroefdraad om dan te zien of het uit de behuizing komt. Wel jammer als hiervoor die hele pomp vervangen moet worden, ik dacht dat je online de sensor apart kon bestellen, maar ben niet zeker of het type nr correct was (snelle zoektocht online).


Teflon is juist super inert tegen benzine, olie etc. Da's absoluut geen probleem. Kan ook van -200 tot +260 graden Celsius gebruikt worden dus is absoluut geschikt voor deze applicatie!
Reply With Quote
  #5  
Old 14-10-2022, 12:52
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Teflon is juist super inert tegen benzine, olie etc. Da's absoluut geen probleem. Kan ook van -200 tot +260 graden Celsius gebruikt worden dus is absoluut geschikt voor deze applicatie!


Hoewel het er allemaal tegen kan, ben ik er nooit een voorstander van. Een sensor lekt niet zomaar via de schroefdraad (al denk ik dat Robbert gelijk heeft en dat het via de kern komt). Teflon aanbrengen is symptoombestrijding, daarnaast ga je in een (brandstof)circuit met diverse precisie passingen (HD pomp, injectoren etc) een materiaal aanbrengen wat daar qua design niet hoort/hoeft te zitten, met alle risico's op gevolgschade van dien. Mijn insteek zou zijn om de oorzaak op te lossen.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 16-10-2022, 10:09
Sonny91be Sonny91be is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2022
Posts: 4
Default

Hey veedubber, al denk ik dat je helemaal gelijk hebt, betreft het hier overduidelijk de schroefdraad en niet de sensor zelf ik heb dit nogmaals nagekeken en het komt duidelijk uit de draad, wat wil zeggen dat de pakking van de sensor lekt. Ik kan deze vervangen uiteraard en dan is het geen symptoombestrijding. Wat de teflon betreft, dit word aangepakt op de schroefdraad en dus niet intern op de hoge druk pomp zelf. Lijkt me nogal gek als dit het interne proces zal beinvloeden. Ik denk dat het vooral goed is om op te volgen dat het niet meer lekt want benzine op je warme motor is mijn grootste probleem. Ik geef jullie nog een update zodra ik aan de auto gewerkt heb maar alvast hartelijk bedankt voor jullie feedback heren!
Reply With Quote
  #7  
Old 21-10-2022, 09:18
Sonny91be Sonny91be is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2022
Posts: 4
Default

Even korte update, bedankt allemaal voor jullie waardevolle feedback. Ik heb besloten om de sensor te verwijderen. Er was geen optie om een nieuwe dichting aan te brengen, wellicht is er intern in de hogedrukpomp wellicht een lekkende sealing.. Ik heb teflon rond de schroefdraad aangebracht en het lek is nu opgelost. Het gaat over een auto met bijna 200K km. Vind het een beetje gek om dan de gehele hogedrukpomp te moeten vervangen persoonlijk.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum