Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Algemeen > Meetings verslagen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #481  
Old 19-11-2012, 10:32
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

MK1 speed?...de naam is Harry van Bladel? in het echt..
ik ken GX 84 NR nog van de Brabantse regio Meetings ..zelfs toen er nog een 1,6 8v in lag...
Reply With Quote
  #482  
Old 19-11-2012, 11:42
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

wel schitterend om dit allemaal weer terug te lezen ,ik ben er vanaf het begin bij geweest..op Baarlo.regiomeetings,nieuwjaarsmeetings etc etc
tijden/mensen/samenleving/regels/politie zijn zo veel veranderd..
en maak jezelf geen illusies...die tijd komt nooit meer terug

Bijv ,ik kocht mijn 1e Golf 1 GTI in 1992 (ik was 19 jaar) ,een rode 83er met schuifdak ,groen getint glas ,13 inch Ats cupjes etc ...met net een ton op de teller
Man!..dat kostte toen heel de wereld voor me (9500 gulden),ik had amper nog geld om van de 1e eigenaar thuis te komen voor benzine..
maar ik was wel helemaal van de wereld ,er reden hiero in Roosendaal hooguit 3 van die dingen rond..(nu rijd elke drugsdealer hier een r32)..je voelde jezelf de koning te rijk ..

ik werkte toen die tijd 70uur in de week in de autoschade ,en toen leverde dat in tegenstelling tot vandaag nog wel leuk geld op...en zo kocht ik eerst een setje Billstein schokbrekers (legde ik eerst zolang onder mijn bed),vervolgens een setje H&R veren ,Eibach stabilisatoren ,In Pro achterlichten etc etc
en als je dan alles bij elkaar had dan monteerde je alles...en dan reed zo'n auto ook vele malen beter strakker..het was ook niet geheel voor de looks.
tegenwoordig bestel je een wegwerpschroefset via een website en hoop je maar dat het het juiste is..je rijd meestal je auto toch niet langer dan een jaar,mochten de dempers kapot gaan ....tsja jammer dan.
een jaar later spoot ik de GTI helemaal over in LC6V van Audi..dat was toen al niet effe snel schuren ..effe wat sealer of spuitbussenprimer erop en overblazen
nee,dat nam heel de winter in beslag..alles nieuw erop/aan..kostte een vermogen eigenlijk ,ware het niet dat je alles toen nog nieuw kon krijgen bij de dealer..
tegenwoordig rijd men dikwijls naar de Action voor schuurpapier en matgrijs of zwarte spuitbussen
dan nog een imperial van de rommelmarkt op dak met een rieten mand en een gele bak Heineken bier ,en dat was het weer
'Onze' auto's in die tijd waren naar huidige begrippen best 'saai' ja ,meestal niet meer dan een donkere Metallic kleur ,verlaging ,en een set mooie wielen eronder..tenminste voor de leek dan ,(een KR was toen legendarisch)
maar wat een tijd en moeite en niet te vergeten zuur verdiende centjes het soms had gekost
ook de komst van internet maakte het allemaal anders ,je had in 93 bijna geen weet wat er in Japan of de Usa gebeurde..en toch reden er zat Crx jes en Preludes..zoiets las je niet in de krant of op Teletekst..
ik denk ook niet als toen een firma bestaan had net Rotiform dat ze hier zo makkelijk bekend hadden kunnen worden ..
ook zijn mensen nu eigenlijk alleen maar altijd met hun telefoon bezig ,Whats appen..Twitteren om elke scheet die dwars zit..slap ouwehoeren etc etc
Toen moest je 100km rijden naar 1 of andere sloop voor een 16v hoofdremcylinder..nu koop je hem via Internet of (erger nog) Marktplaats

Wel mooi dat ik de Golf van Ed Timmermans nog steeds voorbij zie komen
dat is en was echt 1 van de mooiste uit Nl ,ik ken de auto nog uit de tijd dat er een standaard DX inzat en een standaard GTI interieur..
maakte ook altijd wel een praatje met Ed op meetings
was ook waarschijnlijk de eerste Golf 1 met 02a kabelbak G60 conversie..
heb ook ooit een klein stukje mee mogen rijden toen.. ..ging goed van zijn plek...
mis ook nog wel wat namen en auto's van toen..die de oudere garde zeker kennen
bijv , Ed van Kooten.Rob Stokkel, Erik de Leeuw, Henk Ruisch,Henk Vreuls,Cees Smit,Peter van de Maden, Hans weis,..John van Kroonenburg, Dieter Reidt,etc etc..(oja wie kent HG trading nog )
en de auto's van de Engelse mannen van het terziele Radicool ,Simon Faiers zijn Cobalt blauwe..en die rode GTI 1 die er altijd bij was..
de Lowrider Pirelli GTI op Airride met verguld motorblok van Alfred Caspers..
de zwarte franse GTI met vleugeldeuren ,911 dash en 1,8t blok (in '98), Jagermeister GTI 1 van Michael Koordt ,alles verchroomd/gepolijst
etc etc ..
mooie tijd jongens..al word ik 100,vergeten doe ik het nooit..
Reply With Quote
  #483  
Old 19-11-2012, 20:24
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

Mooi geschreven Heinz.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #484  
Old 19-11-2012, 20:34
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Een hoop van die namen doen nog mee Heinz al dan niet in een andere vorm
wij zullen elkaar ongetwijfeld ook "kennen"
Reply With Quote
  #485  
Old 19-11-2012, 20:53
Domi Domi is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 180
Default

Mooi geschreven!!!! En Tja, HG trading vergeten we ook nooit
Reply With Quote
  #486  
Old 20-11-2012, 15:40
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Een hoop van die namen doen nog mee Heinz al dan niet in een andere vorm
wij zullen elkaar ongetwijfeld ook "kennen"


Dat moet haast wel..hahaha
Tsja ,ons 'clubke' uit West Brabant was ook redelijk bekend...
mijn bekendste maat was Marc de Groot toendertijd..had toen ook een '83er
(NG-18-PS)..eerst zilvergrijs..naderhand Bright Blau..met een 2.0 8v van John v Kroonenburg erin..
we waren altijd een heel weekend op Baarlo met ongeveer 10 auto's ,tentenkamp ,barbeque en bier heel veel bier..(we hebben John toen regelmatig zat gevoerd )..was ubergezellig..
ik was de spuiter in het groepje ,Marc de monteur,we hadden ook iemand die banden en velgen kon regelen ,waren altijd aan vanalles aan auto's aan het rotzooien..kwamen ook bijna elke week bij V Kroonenburg in Geldrop(de Bleekvelden)
maar toen de GTI club uiteenviel ,en de Meetings een ander 'karakter' kregen werd het ineens een stuk minder, tsja en de meesten gingen samenwonen of kochten een huis (kon toen nog)..
ik had altijd een 2e type 1 GTI als dagelijks vervoer erbij ,later zelfs een nette witte Pirelli (64-FL-SJ)..maar begon toch mijn interesse te verliezen in dat spul ,de buitenwereld snapte die 'ouwe zooi' toch niet bovendien
ik heb mijn 1e GTI die ik 15 jaar heb gehad in 2007 verkocht voor een lachertje.en de Pirelli een jaar later van hetzelfde
sindsdien heb ik 3 BMW e30's gehad
1 met een M30B35 conversie.. (gestolen),een Calypsorode 316i Edition met 50.000km (door een ander total loss gereden )en tot heden een zwarte 2 Deurs met M50B25 conversie (gaat met 200pk ook goed los)
buiten dat ik elke dag word aangehouden door de politie BMW -> automatisch Aso..(meneer u reed opvallend langzaam die woonwijk in...(duh m'n carter hangt 10cm boven de grond,maar vertel dat maar eens aan Baantjer)..)
wil ik gewoon weer terug naar een net Golfje 1..met een g60 erin..
als je daar mee besmet bent laat je dat nooit meer los...al heb je een ///M gehad of een AMG ..
Reply With Quote
  #487  
Old 21-11-2012, 15:22
erik gti erik gti is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 154
Default

hee heinz 74

ik was er ook vanaf de eerste keer baarlo bij
ik sliep toen nog op het middenveld in mijn auto
man wat een mooie tijd was dat
net als jij van je allerlaatste geld een golf 1 gti kopen van de eerste eigenaar en maar sparen voor een verlagingset en ats cup velgen

ik had die gele type 1 met dikke golf2 bumpers en later een g60 erin
gekocht in '92 en verkocht in 2005 en spijt als haren op mijn hoofd (die zijn er nu ook af)

in 2011 de golf weer terug gevonden en nu ben ik bezig om hem op te knappen
die tijd van baarlo krijg ik er niet mee terug ,maar wel een klein beetje mijn jeugd

zal binnenkort maar eens een topic openen en als ik weet hoe ik foto's moet inscannen en plaatsen zal ik hier een paar baarlo foto's plaatsen

groeten Erik
__________________
Touran highline '03 (daily)

golf mk1 GTI '84 G60

Last edited by erik gti : 21-11-2012 at 17:04.
Reply With Quote
  #488  
Old 21-11-2012, 16:53
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
mis ook nog wel wat namen en auto's van toen..die de oudere garde zeker kennen
bijv , Ed van Kooten.Rob Stokkel, Erik de Leeuw, Henk Ruisch,Henk Vreuls,Cees Smit,Peter van de Maden, Hans weis,..John van Kroonenburg, Dieter Reidt,etc etc..(oja wie kent HG trading nog )
en de auto's van de Engelse mannen van het terziele Radicool ,Simon Faiers zijn Cobalt blauwe..en die rode GTI 1 die er altijd bij was..
de Lowrider Pirelli GTI op Airride met verguld motorblok van Alfred Caspers..
de zwarte franse GTI met vleugeldeuren ,911 dash en 1,8t blok (in '98), Jagermeister GTI 1 van Michael Koordt ,alles verchroomd/gepolijst
etc etc ..
mooie tijd jongens..al word ik 100,vergeten doe ik het nooit..


Heb de auto van Henk Vreuls nog steeds in mijn bezit Als het tenminste dezelfde Henk is, kenteken GS 37 DZ





Reply With Quote
  #489  
Old 21-11-2012, 18:12
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

jip dat is hem..1 van de eerste toendertijd met nageruste stuurbekrachtiging..
is ook helemaal uit elkaar geweest ..kosten nog moeite gespaard toen..
Reply With Quote
  #490  
Old 21-11-2012, 19:36
MK1speed MK1speed is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 36
Default

want ik ben hier zelf nieuw op op volksfurm
en ik was wel benieuwd of mijn oude auto nog bestond ???

kan iemand mijn ook vertellen hoe ik een foto tusen deze tekst kan zetten
dan kan ik laten zien hou hij er toen uit zag.
Reply With Quote
  #491  
Old 21-11-2012, 19:54
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Quote:
Originally Posted by MK1speed
want ik ben hier zelf nieuw op op volksfurm
en ik was wel benieuwd of mijn oude auto nog bestond ???

kan iemand mijn ook vertellen hoe ik een foto tusen deze tekst kan zetten
dan kan ik laten zien hou hij er toen uit zag.





Zo toch?
Reply With Quote
  #492  
Old 21-11-2012, 20:11
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,336
Send a message via MSN to bobby-digital
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
jip dat is hem..1 van de eerste toendertijd met nageruste stuurbekrachtiging..
is ook helemaal uit elkaar geweest ..kosten nog moeite gespaard toen..


leuk zeg, iemand toevallig nog foto's uit die tijd van mijn auto? Ben jaren geleden nog een keer een bakkie bij Henk wezen doen, aardige kerel. heeft er toen voor 15000 gulden een Dennert 8V ingelegd met 143 pk kwam best lekker van de plek, en idd met stuurberkrachtiging
Reply With Quote
  #493  
Old 21-11-2012, 20:21
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Aangezien de scanner defect is, een paar foto's van toen (1994/95) met de foon van nu :P








Waaaahahaha... en mezelf met m'n tjoening (later wel weer teruggebouwd)


Reply With Quote
  #494  
Old 21-11-2012, 21:58
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Dat kostte ook wat om in die tijd een g60 in te bouwen

mooie foto's
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #495  
Old 21-11-2012, 22:09
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Een hoop van die namen doen nog mee Heinz al dan niet in een andere vorm
wij zullen elkaar ongetwijfeld ook "kennen"

Wil net zeggen. Zit zelf pas sinds 99 in het wereldje maar veel van die namen spreek ik nog op best wat meetings. Zo heeeeeel veel is er echt niet veranderd. Ja er rijd veel rommel tussen maar op elke meeting staan nog steeds auto's waar een vermogen ( op meerdere manieren) in schuil gaat.
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #496  
Old 21-11-2012, 22:54
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by DrWeber
Mooi om de foto's van toen weer eens op internet te zien. Dan komen alle wilde verhalen weer boven, de belevenissen in Baarlo, Drachten, Valkenswaard, Assen, Hofstade, Luckau, Castrop Rauxel, Crowthorne. Wat een tijd hebben we toen als broekies beleefd. Ook leuk om me acht kleppertje te zien met 200+pk. Mensen zijn hier wel goed geinformeerd maar zie ook diverse bekende namen voorbij komen. Het autootje staat inmiddels wel verdiend te rusten achter bij ons in de loods, het motortje is helaas gecrasht in een andere GTI. Rij helaas niet meer in deze groene golf 1, ligt nog wel een motor in met nog meer pk-tjes. Op een zelfde manier klaargemaakte 2 ltr. 20v met 50er Webers, op de 8v zaten toen 48er Webers.
Maar ja die goeie ouwe tijd.
sportieve groeten uit Langenboom. Bastiaan van Gaal


Jouw auto werd toch door Wilbert gebouwd en onderhouden? Jarenlang klant bij Wilbert geweest met mijn mk1 cabrio en later nog even een Mk2 g60. Ben in 2003 bij VW dealer Zijm gaan werken en heb toen afscheid genomen van hem, niet om het werk (deed hij fantastisch) maar omdat ik het nu gewoon dichterbij kon laten onderhouden/repareren. Heb toen de BBS RM wielen van hem gekocht die onder de Mk 1 zaten weermee hij is gecrashed in de straat.

doe hem de groeten,

Huibert
zwarte cabrio SFDP81 destijds
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #497  
Old 21-11-2012, 22:57
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Iemand toevallig ook nog oude foto's / info van de mijne ?? GP-PT-23, een marsrode 82'er

Heb hem in 2004 gekocht maar hij is toch al vanaf 93 in NL, dus zou best eens Baarlo bezocht kunnen hebben...
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #498  
Old 22-11-2012, 05:43
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Quote:
Originally Posted by Mk1-Addict
Jouw auto werd toch door Wilbert gebouwd en onderhouden? Jarenlang klant bij Wilbert geweest met mijn mk1 cabrio en later nog even een Mk2 g60. Ben in 2003 bij VW dealer Zijm gaan werken en heb toen afscheid genomen van hem, niet om het werk (deed hij fantastisch) maar omdat ik het nu gewoon dichterbij kon laten onderhouden/repareren. Heb toen de BBS RM wielen van hem gekocht die onder de Mk 1 zaten weermee hij is gecrashed in de straat.

doe hem de groeten,

Huibert
zwarte cabrio SFDP81 destijds


Bastiaan is/was de buurman van wilbert
volgens mij heeft ie nu een RS4 dus hij blijft wel in de VAG
Reply With Quote
  #499  
Old 22-11-2012, 11:37
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default



sorry voor de bogus foto en het formaat..ben van de generatie die nog met zijn handen werkt..en niet met een laptop
foto is overigens uit '95..
dit was toen mijn 83er GTI ,was eerst Marsrood ,later donkergroenparelmoer van een Audi 80 Sportline..let ook niet op de wielen .alhoewel het wel 'echte' Venoms waren in 16' met Yokodrama AVS banden en geen setje van de boerenbond met Nanpang rubbers
zat ook een volledig zwart leder interieur in ,geheel opnieuw bekleed,een compleet werkend Scirocco schuif/kanteldak ,rondom schijven,Bilstein onderstel, een 1,9 DX van van Kroonenburg met alle toeters en bellen (140pk),een joekel van een geluidsinstallatie.Alpine,JBl,Infinity Kappa,.dit allemaal uit de tijd dat een simpele frontlader radio/cd speler 800 gulden kostte
elk seizoen had ik andere velgen, van nieuwe ATS cups ,RH's,ABT's in 17' (reed klote ,veelste groot).tot uiteindelijk deze Venoms
nadat de auto min of meer amper van zijn plek kwam de laatste 5 jaar heb ik hem toch maar weggedaan..ik meen nog voor €3250,-..
eigenlijk nog dagelijks spijt van ,,geld is zo op ,een simpele bak koffie kost omgerekend tegenwoordig 5 gulden ..
maar wie weet dadelijk weer zoiets terug..het word wel eens tijd weer
Reply With Quote
  #500  
Old 22-11-2012, 11:44
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Hij bestaat nog wel, staat geschorst
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum