Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-10-2010, 14:38
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default VW Passat 1.5 diesel GL Variant 1980 belastingvrij

Vanwege de hoeveelheid projecten, en het feit dat je soms keuzes moet maken, bij deze mijn Passat 33 Variant GLD te koop.

De auto is in 2006 geïmporteerd vanuit Duitsland door de vorige eigenaar, en ik heb hem eind 2008 gekocht (begin 2009 opgehaald en op naam gezet).



Er is toen flink aan gewerkt om de auto weer goed de weg op te krijgen, is de auto verlaagd, gerollerd (roze, heb mijn dochter laten kiezen, bovendien was de rode lak toch al tot roze verworden), en is er een Twingo vouwdak in geplaatst. De rechterdorpel is nagenoeg compleet vervangen (binnen en buiten), de A-stijlen zijn aan beide zijden hersteld, er zijn diverse stukken in de voetenbakken vervangen, de brandstofleidingen zijn vernieuwd, er zijn nieuwe voorschermen opgegaan, de auto is verlaagd met aan de voorkant nieuwe veren en dempers van Weitec, en aan de achterkant met veren van een Ascona B (volgens tips van de kenners in Duitsland). Uiteraard heeft de auto ook nog een grote beurt gehad, maar motorisch is-ie ook door de vorige eigenaar gewoon heel netjes verzorgd. Ondertussen heeft-ie bij mij tussendoor ook nog wel een kleine beurt gehad (olie+filter en luchtfilter).

Zie voor de foto's van de werkzaamheden ook het topic in het Passat-gedeelte: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=52421

Heb de auto geschorst om te wachten op zijn 30e verjaardag, zodat er daarna voor 2 jaar APK op zou zitten. Stilstand doet een auto echter geen goed, en er is nu voor de APK licht laswerk vereist aan de linker dorpel. Ook was er laswerk in de binnenste wielkasten achter, maar dat is inmiddels opgelost/gebeurd.

Ik kom er zelf maar niet toe, en heb ondertussen ook nog een Derby, een Polo, en een Range Rover waar ik de aandacht over moet verdelen. Tijd om keuzes te maken dus?!

Daarom nu te koop voor een vraagprijs van € 900 in de huidige staat (dus zonder APK en met lichte laswerkzaamheden) of voor € 1500 met de werkzaamheden uitgevoerd en met een nieuwe APK voor 2 jaar.






Deze auto moet je kopen om iets aparts te rijden, en dat vooral ook erg voordelig te doen (belastingvrij dieselen tegen 1:20), niet om er een showroomauto van te maken.

Ik heb daarbij nog allerlei onderdelen (chroomwerk, nette extra achterbank in donkerbruin skai, extra achterklep, extra deuren, een originele Kamei-voorspoiler etc etc), en een SB-turbodiesel uit een Golf 2 GTD met 167.000 km waarover gepraat kan worden.

Auto wordt in principe geleverd op de 14" ATS Classic met Vredestein winterbanden.

Om je een beeld te vormen van de samenstelling van de vraagprijs: ik heb de auto gekocht voor € 750, er zit een Weitec-set van bijna € 400 onder (nog met garantie), nieuw plaatwerk dat moeilijk te vinden is (dorpel, voorschermen, samen iig € 300 voor betaald), een Twingo-vouwdak etc etc. Met het werk dat er dan ook nog in is gestoken vraag ik volgens mij geen wereldprijs?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
  #2  
Old 24-10-2010, 19:49
Jettameister's Avatar
Jettameister Jettameister is offline
Jetta Daddy
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,511
Send a message via MSN to Jettameister
Default

Zooooooooooooo jammer dat er een Renault dak insteekt
Anders was ik hem morgen al komen halen !!
Succes met de verkoop van deze zeldzame Variant
__________________
MEMBER OF TEAM VW-SPEED.NL
  #3  
Old 24-10-2010, 19:53
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

@Jettameister: je kunt er een volledige donor (mét intakt dak) bijkrijgen?!
Het dak is wel echt heerlijk cruisen! Ook in de herfst/winter, mits het niet te hard regent...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
  #4  
Old 25-10-2010, 10:00
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
Default

Zit er alleen nog laswerk aan voor de apk? Ik zag in je topic nog wat punten staan die bij de voorkeuring geconstateerd waren, maar deze kunnen ondertussen opgelost zijn. Heb je ook wat foto's van het interieuren onder de motorkap?
__________________
Scirocco 1.4tsi 2010
Golf 1 diesel 1982
Golf 1 gti 1979
Kawasaki Z750 2010
  #5  
Old 26-10-2010, 10:21
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

De handrem is gefixed, het stadslicht ook. Ik lever uiteraard geen auto met een band met gesprongen/kapot canvas. De remkrachtverdeler is een kwestie van even smeren, maar ik zal er sowieso voor zorgen dat de puntjes buiten het laswerk bij oplevering verholpen zijn.
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
  #6  
Old 30-10-2010, 16:06
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

UP!

Tot vandaag gereserveerd voor Jettameister, maar die ziet er vanwege het Twingo-dak toch vanaf (overigens zonder de auto gezien te hebben).
Nog een week te koop zónder APK (dus zelf te lassen/herstellen). Daarna geef ik opdracht om 'm te repareren en te keuren, dus dan met 2 jaar APK (maar dus ook met meerprijs).
Mét 2 jaar APK raak ik 'm desnoods wel via Marktplaats kwijt (belastingvrije diesel met 2 jaar APK), zou het zelf leuker vinden als-ie bij een liefhebber terecht komt?
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
  #7  
Old 30-10-2010, 16:07
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Quote:
Originally Posted by Oudelut
UP!

Tot vandaag gereserveerd voor Jettameister, maar die ziet er vanwege het Twingo-dak toch vanaf (overigens zonder de auto gezien te hebben).
Nog een week te koop zónder APK (dus zelf te lassen/herstellen). Daarna geef ik opdracht om 'm te repareren en te keuren, dus dan met 2 jaar APK (maar dus ook met meerprijs).
Mét 2 jaar APK raak ik 'm desnoods wel via Marktplaats kwijt (belastingvrije diesel met 2 jaar APK), zou het zelf leuker vinden als-ie bij een liefhebber terecht komt?


Moet nog even foto maken van interieur (geheel in originele staat, slechts scheuren in het kunstleer van de bestuurdersstoel)
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
  #8  
Old 02-11-2010, 22:28
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Up!
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
  #9  
Old 03-11-2010, 08:00
golfvr6 golfvr6 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 605
Default

Doe je ook inruil
__________________
Scirocco tropic [10 jaren project]
Audi Cabrio tdi
Bora variant 115pk tdi highline[familie racert]sold
Golf 1 gtd matt und nu nog platter
Golf 1 cabrio Ettienne Aignier
Porsche 944
  #10  
Old 03-11-2010, 11:54
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Nope...

Heb nog 2 typ86's staan die ook eindelijk eens aan de beurt moeten komen, en heb nu al bijna een jaar een belastingvrije RRC die ik maar niet gebruik. Auto's genoeg dus, sorry?!
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
  #11  
Old 04-11-2010, 21:58
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

UP! Na het weekend geef ik de opdracht voor de APK...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee
  #12  
Old 05-11-2010, 20:23
Oudelut's Avatar
Oudelut Oudelut is offline
No personal life
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,076
Default

Verkocht...
__________________
Quote:
Originally Posted by GerardMkIIVR6
Nee dank je zijn net BBS wielen iedereen rijdt ermee

Last edited by Oudelut : 07-11-2010 at 14:21.



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum