Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 22-12-2012, 22:13
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik weet ook al wat meer van deze mk3 en het is leuk om te zien dat er weer aan gewerkt word. Auto wordt erg mooi zo, en het zou idd leuk zijn als hij straks ook daadwerkelijk het circuit op gaat. Ik weet dat de mk4 kitcar goed rijd en dat zal bij deze allicht beter willen omdat de mk3-koets een stuk lichter is. Zit hier dan ook de onafhankelijke wielophanging onder zoals bij de mk4 kitcar ?
Dit is toch een vernieuwend project of niet dan

Last edited by DutchBuild : 22-12-2012 at 22:25.
Reply With Quote
  #42  
Old 22-12-2012, 22:43
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Project heeft geen prioritijd voor de eigenaar, ja dit is een onafhankelijke wielophanging die hoofdzakelijk ontwikkeld is voor de rally sport maar er zijn veel verstel mogelijkheden van oa je stabi, camber, sporing enz dat hij zeker geschikt zal zijn voor het gebruikt op circuit. Tevens zijn de dempers aangepast voor circuit gebruik, dempers zijn van Proflex dus dat zit ook wel snor! De fusees voor zijn ook van de golf 4 kitcar en dit is echt geweldig spul! Dit in combinatie met de watergekoelde 6 pots Alcon remmen zal het zeker hard gaan over het circuit.
Groot voordeel is dat de eigenaar veel circuit ervaring heeft en dat het afstellen van onderstel, wegligging, balance, remverdeling enz op zijn lijf geschreven is.
Met alleen een op papier snelle auto ben je er nog niet...
Reply With Quote
  #43  
Old 22-12-2012, 22:53
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Project heeft geen prioritijd voor de eigenaar, ja dit is een onafhankelijke wielophanging die hoofdzakelijk ontwikkeld is voor de rally sport maar er zijn veel verstel mogelijkheden van oa je stabi, camber, sporing enz dat hij zeker geschikt zal zijn voor het gebruikt op circuit. Tevens zijn de dempers aangepast voor circuit gebruik, dempers zijn van Proflex dus dat zit ook wel snor! De fusees voor zijn ook van de golf 4 kitcar en dit is echt geweldig spul! Dit in combinatie met de watergekoelde 6 pots Alcon remmen zal het zeker hard gaan over het circuit.
Groot voordeel is dat de eigenaar veel circuit ervaring heeft en dat het afstellen van onderstel, wegligging, balance, remverdeling enz op zijn lijf geschreven is.
Met alleen een op papier snelle auto ben je er nog niet...

Reply With Quote
  #44  
Old 22-12-2012, 23:28
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Klopt idd, maar een Auto zal eerst op papier moeten kloppen om hem vervolgens vanuit de praktijk te kunnen verbeteren/perfectioneren. Buiten dit papier om bouw je een auto ook vanuit alle ervaringen die je al heb opgedaan en zal een auto nooit succesvol kunnen zijn als deze op papier al niet in orde is.
Om een daadwerkelijk snelle/potentiële auto te kunnen bouwen is er ook heel veel geld nodig, de juiste mensen om je heen en een ervaren en goede coureur die ook medebepalend is.
Om deze reden laten veel mensen er dan ook een ervaren coureur mee rijden ipv dat ze dit zelf willen gaan doen. Zelf rijden is allicht veel leuker, maar voor presteren gelden helaas andere regels
Jammer dat het presteren ten koste gaat van het plezier in veel gevallen.
In de meeste gevallen geld dan ook dat meedoen leuker is dan het moeten winnen wat ik zelf belangrijker vind Natuurlijk zou het super zijn als je voor in mee kan doen of zelfs een keer kan winnen, maar er zal altijd baas boven baas zijn.
Je bent in elk geval goed bezig en ik ben benieuwd naar de volgende update, want hij lijkt mij al een eind klaar te zijn.

Last edited by DutchBuild : 23-12-2012 at 02:43.
Reply With Quote
  #45  
Old 22-12-2012, 23:53
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,055
Default

die kitcar is toch van Hans Weijs geweest en door Jeroen Dik,overgenomen?
Dit is echt wel een dik project,zit alleen met een vraag,die fusees van de kitcar zijn deze niet te zwaar uitgevoerd voor op het circuit?
Het lijkt mij juist waarschijnlijk om op het circuit alles zo licht mogelijk te houden
Ik was n.l wezen kijken voor een super 1600 achterbrug en schrok ervan hoe zwaar alle componenten zijn uitgevoerd
Per slot van rekening is dit zo zwaar gebouwd omdat men in de rally er niet al te zachtzinnig mee omgaat.

Last edited by skywalker38 : 23-12-2012 at 09:47.
Reply With Quote
  #46  
Old 23-12-2012, 11:25
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Hallo Wilco, je hebt helemaal gelijk hoor maar het voelt altijd een beetje als vals spelen haha
Is het nu de auto die zo snel is of de coureur, het moet een combinatie van oa die factoren zijn en alles moet kloppen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt en met jou auto moet je ook zeer zeker voorin kunnen mee strijden dit legt vervolgens wel weer een hoop druk op je schouders want op papier MOET je...

skywalker
Ja alles wat zwaar en degelijk moet zijn is ook zo uitgevoerd.
De voorste fusees zijn uit aluminium gefreesd en zeker niet zwaar maar wel super degelijk uitgevoerd, de achterbrug is wel wat zwaar maar voor de balance van de auto is dit ook wel weer gunstig.
Tevens zit dit gewicht laag bij de grond wat voor de wegligging absolute niet bezwaarlijk is.
En als je met veel vermogen op een goed uigebalanceerde auto op vol slicks over het circuit aan het boenderen bent met geen enkel ontzag voor het materiaal dan moet het ook wel zwaar/degelijk gebouwd zijn...;-)
Reply With Quote
  #47  
Old 23-12-2012, 13:53
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Daar heb je helemaal gelijk in. Om te bouwen is het natuurlijk geweldig, maar dan moet je presteren omdat ook die verwachten er zijn.
Het meeste plezier zit hem dan ook in de gemiddelde auto die in de middenmoot meerijd.
Het is veel goedkoper, je bent echt aan het racen en de mensen hebben geen hoge verwachtingen. Ook kan je dan wat meer tot het uiterste gaan omdat deze auto's minder duur zijn om te repareren als je net even over de grens gaat
Ik zou dit zelf het leukst vinden, maar als bedrijf zijnde wil ik ook kunnen laten zien wat de mogelijkheden zijn en wat we kunnen en wil er dan toch uithalen wat er in zit. Ik ben een bouwer en geen coureur en zal daarna ook moeten kijken hoe we het gaan doen met de wedstrijden die we willen gaan rijden, maar dat duurt helaas nog wel even.

Last edited by DutchBuild : 23-12-2012 at 14:00.
Reply With Quote
  #48  
Old 23-12-2012, 13:58
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Echt een monster van een auto, die kitcar van Jeroen! Goed om te zien dat hij nu bijna klaar is! Ben echt benieuwd wat zoiets gaat doen op het circuit!

Mooie spiegeltjes zitten er trouwens op hè....RH heeft die voor JD besteld na een tip van mij
Reply With Quote
  #49  
Old 23-12-2012, 17:22
WilcoGTI WilcoGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 487
Default

Mooie projecten kerel. Petje af voor je werk.
Reply With Quote
  #50  
Old 23-12-2012, 20:45
Joentje
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ziet er allemaal weer verdomd goed uit roy! Succes met de verdere projecten, en ik zal dit topic absoluut volgen!
Reply With Quote
  #51  
Old 30-12-2012, 11:26
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Ik ben de laatse week oa bezig geweest met het maken van een aantal olie catch tankjes voor de golf 5 tfsi.
Ik maak er in totaal 5, 3 hebben er reeds een bestemming en dan heb ik er nog 2 over voor verkoop.
De auto waar ik alles op heb pas gemaakt is van een France klant van mij in deze auto heb ik ook het vwm schakelsysteem geplaatst en ook in de motor ruimte ben ik met diverse dingen bezig geweest.
Oa heb ik een nieuwe aanzuigbuis gemaakt en nieuwe ic buizenwerk ook het uitlaatspruitstuk had wat aandacht nodig.
Deze hab ik eraf gehaald en wat kleine dingen verbeterd en daarna ingepakt met heatwrap dit omdat er inmiddels een aantal dingen in het motorruim aan het smelten waren...
Hier wat picas

ringen gedraait voor dop



dop



tankjes gemaakt



met aansluitingen en aftap kraan



in de auto en alu aanzuigbuis





spruitstuk ingepakt




Reply With Quote
  #52  
Old 30-12-2012, 11:33
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Mooi werk
Die slijpsteen heb ik ook onverwoestbaar
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #53  
Old 30-12-2012, 11:35
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Echt supermooi spul allemaal zeg




Zijn zulke spatborden (of oplas-stukken) te koop is is dit zelfbouw?
Vind het namelijk erg bruut

Jij komt nogal eens bij JD denk ofniet? Ik zag daar laatst (toen ik mijn auto ophaalde) door het raampje van het voorste gedeelte van zijn gebouw een (dacht lichtblauwe) golf 3 binnenstaan met spoilers etc en aan de voorkant van die joekels van D2 remmen volgens mij. Is dit ook een circuit golf? Want kan er weinig over terugvinden :P


(of ik zag deze staan, want het was donker binnen )
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #54  
Old 30-12-2012, 12:15
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Dit is allemaal zelfbouw, ja ik kom daar wel eens.
De remmen op deze golf zijn watergekoelde Alcon remmen daar kun je 10 setjes D2 voor kopen ;-)
Reply With Quote
  #55  
Old 30-12-2012, 12:26
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ziet er allemaal weer mooi uit Roy! Die catchtank is ook goed gelukt!
Heerlijk lijkt me dat als je zelf beschikking hebt over een draai- en freesbank
Reply With Quote
  #56  
Old 30-12-2012, 13:04
Sven-GTI's Avatar
Sven-GTI Sven-GTI is offline
Volksforum Aandeelhouder - Performance>>>
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 2,944
Default

Quote:
Originally Posted by roka
Dit is allemaal zelfbouw, ja ik kom daar wel eens.
De remmen op deze golf zijn watergekoelde Alcon remmen daar kun je 10 setjes D2 voor kopen ;-)


Het betere spul dus
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62
GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN
Honda CRF450 SM
KTM EXC 525 Racing SM
Reply With Quote
  #57  
Old 30-12-2012, 17:30
Herm Schreurs's Avatar
Herm Schreurs Herm Schreurs is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,044
Default

Erg mooi Roy! Complimenten, maar dat geld voor al je proecten vade mk1 tot aan....

PS:
De stoelen die ik in de Corrado heb komen nog uit jouw ex mk1






Toen van Evert overgenomen.
Reply With Quote
  #58  
Old 31-12-2012, 11:36
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Bedankt, oke dat wist ik niet, blijven mooie stoelen.
Wat een prachtige foto's!!

Jou projecten zijn ook zeker een compliment waard Herm, top!

Wat heeft Evert nog aan projecten staan weet jij dat? Ik heb hem al jaren niet meer gesproken. corrado? golf1?

Last edited by roka : 31-12-2012 at 11:58.
Reply With Quote
  #59  
Old 31-12-2012, 11:41
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Hier nog een projectje waar ik een aantal maanden terug aan heb gewerkt.
Het betreft hier een R32 golf V met DSG deze auto is van een Rus en is hier in holland bij een tuner voor een complete motor ombouw naar 650pk.
Ik heb voor deze auto de spruitstukken gemaakt hier wat foto's.

auto met turbo's



spruitstukken los



op de auto

Reply With Quote
  #60  
Old 31-12-2012, 11:46
roka roka is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 259
Default

Deze golf is inmiddels afgesteld heb er nog geen uitdraai van maar die komt later wel.
De auto heeft alleen nog een brandstof probleem (te weinig vanaf 5500rpm) verder is het top!
Het behaalde vermogen is 416 pk op 98 hij schijnt ook nog super op te spoelen dus missie geslaagd zou ik zo zeggen...


Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum