Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #161  
Old 12-12-2020, 19:23
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

Zie je topic nu pas, maar wow wat een roest bak had je gekocht, en nu wat een super vette gave polo is het geworden! Heb je topic met heel veel plezier gelezen en hij is echt heel erg mooi geworden! Diep respect!

En als motorswap niet een idee om er gewoon een 1.6 8v in te hangen? Niet echt een hele bijzondere motor maar wel zeer makkelijk te vinden voor een lage prijs en je hoeft er ook bijna niets aan om te bouwen.
Race monster zal het er niet mee worden maar meekomen met het verkeer is zeker stukken beter dan met een 1.0
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro Atlas grijs (project)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote
  #162  
Old 21-12-2020, 17:07
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

Topic helemaal door zitten lezen. Prachtig.
Ik zou misschien zelfs de deurgrepen voor en achter wisselen.

Verder een 1.6aee gaat er zo in en veranderd de auto volledig.
__________________
Rachistorie
Reply With Quote
  #163  
Old 05-02-2021, 20:29
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro Atlas grijs (project)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote
  #164  
Old 25-02-2021, 15:38
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Zo, het is een tijdje stil geweest.

De polo heeft een aantal maandjes op stalling gestaan omdat ik met het winterweer liever niet rijd ivm nieuwe roest🤣

Ook wat tijd gehad om na te denken over wat ik precies wil, want die 1.0 was me toch echt te traag. Na veel onderzoek heb ik afgelopen week de donor opgehaald:






















En dan vraag je je af, why? Dat zal ik uitleggen.

Het betreft een '98 er 1.4-16V AFH. Een motor die niet heel erg veel voorkomt, maaarr.. wat ik heb begrepen is dat dit een van de beste motoren is in de 6n.

Dit is in de basis een 8 klepper 1.4 onderblok met een heel goed flowende 16v kop erop. Of terwijl, geen kantelzuigende, koelsysteem vast vriezende, carter ontluchting verstopte 6n2 k*t motor.

101PK ten opzichte van de 50pk die ik nu heb met de potentie van 120/130pk wat ik meer dan genoeg vind in deze auto.

Het plan is om er ter zijner tijd wat leuke nokkenassen in te leggen met een spruitstuk en wellicht ITB's. Maar eerst de motor maar eens overhangen. Omdat dit rotorontsteking is, is het niet erg moeilijk. In principe heb ik alleen de kabelboom, ECU, motor en bak nodig en de remmerij.

Verder zit er op deze auto ook Centrale deurvergrendeling, elektrische ramen en elektrische spiegels. Die kan ik dus mooi gelijk ook allemaal overzetten.

Verder heb ik afgelopen winter mn eigen harlekijn stuur gefabriceerd met behulp van de spuiter. Ik ben niet zon fan van de benetton sturen dus dit vond ik veel gaver




De stoelen liggen bij de bekleder momenteel dus daar is binnenkort ook wat meer vooruitgang over te melden!
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #165  
Old 25-02-2021, 15:55
Rick's Avatar
Rick Rick is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,569
Default

Coole update, mooi om te zien dat er ook zo'n lekker geel interieur in zit.
En mooi idee van de stuurwiel.
Maar, ben je niet sneller klaar door de deuren te spuiten in een andere kleur?
__________________
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2
2022 SEAT Leon ST 1.5 TSI DSG FR
Reply With Quote
  #166  
Old 25-02-2021, 19:11
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Mooie upgrade
Erg cool om te zien dat je het harlekin thema tot aan het kleinste detail doortrekt
Reply With Quote
  #167  
Old 25-02-2021, 20:40
Carel Ha Carel Ha is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 344
Default

Leuke update! En super gaaf stuur zo!!
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic
Golf 2 Syncro Atlas grijs (project)
Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily
Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped
Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed
Reply With Quote
  #168  
Old 25-02-2021, 21:22
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,439
Default

lekker bezig hoor!
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #169  
Old 26-02-2021, 10:59
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Thanks allemaal!

@Rick dat zou wel de snellere oplossing zijn ja, maar dat is niet leuk😂 overigens is bij de donor ook het een en ander aan rottigheid te vinden

@Ironvw hahah ja, het plan is alleen wel om het enigszinds subtiel te houden. Ik heb ook mensen gezien die elk onderdeel van de auto een kleur geven maar dat vind ik geen gezicht
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #170  
Old 26-02-2021, 11:08
Robbbert's Avatar
Robbbert Robbbert is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 493
Default

Quote:
Originally Posted by wessel97
Thanks allemaal!

@Rick dat zou wel de snellere oplossing zijn ja, maar dat is niet leuk😂 overigens is bij de donor ook het een en ander aan rottigheid te vinden

@Ironvw hahah ja, het plan is alleen wel om het enigszinds subtiel te houden. Ik heb ook mensen gezien die elk onderdeel van de auto een kleur geven maar dat vind ik geen gezicht


Die van Jamie Orr is al een beetje overdreven kleurrijk.



Maar blijft wel leuk natuurlijk.
__________________

Passat 2.0 FSI 2006
Transporter 1.9TD 2001
Passat TDI 1998 -> Verkocht
Hoog en droog
Reply With Quote
  #171  
Old 02-03-2021, 12:25
Ferry24's Avatar
Ferry24 Ferry24 is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 773
Default

zo een AFH is wel de beste die je kan vinden ja. Geen rare fratsen omheen en nog redelijk basic. Stuur is HEEL mooi.
__________________
Rachistorie
Reply With Quote
  #172  
Old 12-09-2021, 20:02
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Zo, polo heeft even op een lager pitje gestaan maar nu moeten we er dan toch echt aan gaan geloven.

Overigens is er de afgelopen tijd wel vanalles gedaan, stoelen zijn deels opnieuw bekleed en in de auto gemonteerd. Ook op classic parts nieuwe plastic kappen besteld, alleen is de bijrijdersstoel in hoogte verstelbaar en die kap hadden ze niet. na een zoektocht van 4 maanden nogsteeds geen kunnen vinden maar ik blijf hoop houden.







Voor zaten de gekleurde deurpanelen nog niet op, aangezien deze uit een polo komen met elektrische ramen. En ik geen gaten wilde boren in de panelen als ik nu toch elektrische ramen over ga zetten van de gele polo.

Ook heb ik eindelijk een manier gevonden om achter speakers te monteren. Heb lang moeten zoeken maar uiteindelijk iemand in frankrijk gevonden die een setje blaupunkt speaker houders had liggen voor de polo 6n. Heeft me wel een rib uit mn lijf gekost maarja, kreeg het verder gewoon niet gevonden.😂










De gele polo is een tijdje geleden naar de begraafplaats vertrokken. Ding was niet verrassend rot of beginnend rot precies op alle plekken waar de mijne doorgerot was destijds.

Het leuke is wel dat ik de auto gekocht had voor €700, alles eraf gehaald heb wat ik nodig heb en De rest verkocht heb voor €615. Of terwijl het blok, en alles wat ik nodig had kost me nu €85. I love it when a plan comes together
















Dus... nu de challenge. De complete kabelboom, zekeringkast, centrale deurvergrendeling, elektrische ramen, bedrading tot aan de kentekenverlichting moet omgezet worden. Dit omdat het bij de facelift 6n zo is dat de kabelboom een geheel is ten opzichte van verschillende delen bij de pré facelift.

De grootste uitdaging (voor mij) wordt om de abs in de facelift draadboom te verwerken aangezien dit er bij de gele polo niet op zat. Dus dit wordt nog even een gepuzzel.

Het belangrijkste is nu even dat alles weer werkend wordt. Alle andere dingen die erbij horen (remmerij, uitlaat etc.) Komt later wel. Over de uitlaat gesproken, welk merk is een aanrader? Ik wil hem onzichtbaar houden dus geen remus troep a.u.b. ik zat te kijken naar een friedrichs, of power/supersprint maar krijg geen goed beeld van hoe dat eruit ziet.

Overigens twijfel ik ook nog even wat de motor zelf betreft. Ik laat hem sowieso voorlopig stock. Geen ITB geen carbs, geen turbo of nokkenassen. Dat bekijk ik later.

Waar ik wel over twijfel is wat ik het beste kan doen met opfrissen. Ik ga sowieso alle pakkingen, oliepomp, Driem etc vervangen. Alleen is het zo dat vermoedelijk de klepseals vergaan zijn. Het zouden in theorie ook zuigerveren kunnen zijn maar hij doet het vooral na even stationair draaien. Maargoed, compressie is goed op alle 4 cilinders.

Ik zit nu dus in dubio. Vervang ik de klepseals zo, samen met de klepstoters want er tikken er een paar met koude motor. Of trek ik de kop eraf en laat ik die even nalopen bij de revisie.. maar op dat punt zou je bijna zeggen doe het onderblok dan ook. Waarvan ik twijfel of ik dat zelf zou kunnen of moet laten doen. Ik kan ook de klepseals doen en zeggen ik zie wel. Maar als het daarna nog niet goed is kan het blok er weer uit.

Ik zie wel wat vervuiling in de kop als ik de vuldop eraf haal dus het ziet eruit dat er niet altijd even goed mee om gegaan is.

Veel vragen nog om een beslissing over te maken maar ik doe het stap voor stap

Ik ben in ieder geval dit weekend begonnen met alles eruit te halen










Wordt vervolgd....
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 12-09-2021 at 20:06.
Reply With Quote
  #173  
Old 12-09-2021, 21:49
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Ik zou het bij klepseals en stoters houden. Als je dan al vreemde dingen tegen komt onder het klepdeksel (ingelopen nokkenassen, kilo's aan black sludge e.d.) kun je altijd nog overgaan tot volledige revisie.

Die speakers achterin zijn best wel zeldzaam bij mijn weten. Leuke aanvulling!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #174  
Old 15-09-2021, 23:51
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@themaxx ja die kant neig ik ook wel steeds meer op. Lijkt me de makkelijkste route.

Vandaag weer wat verder gegaan, complete kabelboom is nu uit het interieur. Samen met het tapijt, matten etc.

Ben er ook achter gekomen dat de stekkers van de abs sensoren achter los zijn van de rest van de kabelboom dus dat is wel ideaal. Het lijkt erop dat het vrij makkelijk is om het in de nieuwe kabelboom te integreren

Ik ben maar gelijk begonnen met een van de rotste stukken van de kabelboom, de achterklep. Alles zit er nu in, nieuw slot, CV kabels slangen en potje, ging buiten het trekken van de kabels allemaal redelijk makkelijk.

Vandeweek hoop ik alle deuren te doen. Zodat dat allemaal af is. Dan verder aan de rest van de boom.








__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #175  
Old 16-09-2021, 14:40
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Vandaag ff snel de kleppendeksel van de 16v af gehaald om te kijken voor sludge e.d. en ondanks dat er wel wat black sludge zit, is het niet hard. Ik kan het er zo afwrijven. Dus even kijken of ik dat netjes schoon kan maken.

Nokkenassen e.d. zien er ook nog fris uit. Geen gekke slijtageplekken.










Kleppendeksel is wel erg netjes schoon, maar dat wil niet veel zeggen natuurlijk


__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #176  
Old 17-09-2021, 13:28
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Hmm. Ik zou nog even in het carter kijken in hoeverre het onderblok en de olie er daar uit ziet.
Die motor heeft niet altijd netjes zn beurtjes gehad zo te zien.

En zo te zien wordt alles weer groots aangepakt.
Ik blijf het mooi vinden dat er zoveel geld en tijd wordt gestoken in een bijna wrak van een auto waar je mee begonnen bent
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #177  
Old 26-09-2021, 23:36
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

@the maxx thanks!

Tegen het eerste probleem aangelopen maar ook gelijk opgelost, het slot kon ik niet overzetten in de oude klink dus heb de klink van de 16v geel moeten laten spuiten zodat het weer matcht.







Ik heb de kabelbomen van de voordeuren helaas weg moeten gooien omdat iemand ze compleet gemold had. Dus gelukkig op de sloop andere kunnen vinden die in een perfecte staat waren met dezelfde opties.










En de nieuwe kabels




En netjes aangesloten, altijd fijn als het allemaal gewoon past.







Alle opties zitten er nu op, elektrische spiegels, elektrische ramen, centrale deurvergrendeling..

Ook heb ik de kabelboom uitgepluist, alles wat mensen hadden lopen verknippen/verprutsen er tussenuit gehaald. Wat me opzich alles mee viel.













En ook alweer een deel terug gebouwd. De achterklep, achterdeuren, verlichting achter etc. Dus het schiet lekker op tot nu toe.










Achterdeurpanelen zitten ook weer terug. Hier heb ik nieuw schuim voor gehaald. het originele schuim is superduur en niet voorgevormd dus ik kan net zo goed zelf wat maken. Dus heb ik plastic besteld wat normaliter aan de binnenkant van luidsprekers gebruikt wordt. De dikte is nagenoeg gelijk aan origineel en het kost niet zo veel.

Ook nieuwe clipjes besteld




En het volgende probleem is het slot. Ik zou graag alles van het nieuwe slot overzetten op het oude wat nog vast zit aan de stuurkolom.

Nu is mij verteld dat als ik de elektronica aan de onderkant eraf haal, de sleutel erin doe en draai ik het slot er zo uit kan halen. Echter krijg ik het niet voor elkaar, dus mocht iemand het weten ik hoor het graag😂








__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'

Last edited by wessel97 : 26-09-2021 at 23:39.
Reply With Quote
  #178  
Old 27-09-2021, 21:34
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Das schijnbaar een meer destructief proces. (als t idd ook voor 6N zo werkt)

https://www.vagboard.de/threads/987...linder-wechseln

Ik denk dat die deurkabelboom ooit gewoon gerepareerd is. Die dingen willen nog wel eens doorschuren in de loop der jaren.

Welk schuim heb je gehaald voor achter de panelen?
Ik heb indertijd origineel idd niet voorgevormd spul bij de dealer aangeschaft. Dat was toen een tientje per deur.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!

Last edited by The_Maxx : 27-09-2021 at 21:43.
Reply With Quote
  #179  
Old 10-10-2021, 21:17
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Slot is inderdaad een destructief proces. Dus ik ga het complete ding maar gewoon overzetten als dat lukt.

Ik heb gewoon donkergrijs speakerschuim Gehaald. Wat ze aan de binnenkant van speakers plakken.

Heb de abs knop bekabeling uit de kabelboom gehaald. Viel opzich redelijk mee, de hoeveelheid kabels







Ook is de motor en de rest van de bekabeling er ondertussen uit.










De rest van de bekabeling van het ABS systeem is er ook uit. Ik ben erachter gekomen dat dit eigenlijk een compleet apart systeem is wat ook apart gezekerd is.







Het enige wat ik nog moet uitvogelen is hoe ik de kabels van de schakelaar/controle lamp verbind. Want deze uiteindes passen niet op elkaar dus ik denk dat ik ergens nog een stukje mis.

Cv pomp ook even schoongemaakt. Aangezien deze nogal regelmatig oxideren net zoals deze.








__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
  #180  
Old 22-01-2022, 22:41
wessel97's Avatar
wessel97 wessel97 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 1,643
Default

Tijdje stil geweest, niet stil gezeten gelukkig.

ABS is met hulp van René tussen de nieuwe kabelboom gesoldeerd, nu op goede hoop dat straks niet alles afbrand?

Verder heb ik de hemelbekleding zwart laten stofferen, samen met de a,b en c stijlen. Op de sloop zwarte zonnekleppen van een Golf 3 cabrio gezocht en de handvaten zwart gespoten met vynil lak. Aangezien ze voor een setje handvaten in het zwart makkelijk €100-€150 vragen.



















Handrem leer ook rood laten verven:




En alles achter het rechter deurpaneel afgewerkt en terug gemonteerd. Van het deurpaneel heb ik ook het leer laten herkleuren naar geel aangezien deze kleur nauwelijks te vinden is







Het blok heb ik tot aan de basis uit elkaar gehaald. Ik haalde de carterpan los en zag dat de olie bijna stroop was en dat de zeef erg verstopt zat. Ik had er zo'n vervelend gevoel over dat ik het blokje toch even ga laten reviseren.
















En toen ik alles los haalde zag ik dat er een cilinder sowieso al nat was van de olie, dus ik had zoiets van oke die gok heb ik dus goed genomen.

Nu ligt het blok bij Harald Eland (HE-Services) en die wist mij ook al meteen te melden dat er teveel speling op de zuigerveren zat dus dat hij zeker olie verbuikt. Een deze weken krijg ik antwoord wat het precies allemaal gaat kosten dus op hoop van zege.



















Het dashboard zit ook alweer losjes terug gemonteerd, dus dat kan ik ook gaan terug monteren. Stoelverwarming bedrading is ook gelegd dus dit zal voortaan ook werken




Ook bij vw classic parts mijn portemonee weer ingeleverd voor wat kappen en ander los spul. Zo ziet het blokje er straks wel weer perfect uit.




En ook een nieuwe kachelradiateur en normale radiateur




Nu nog even een adresje zoeken voor een revisie versnellingsbak met code CWU of CWV.

Nu nog zoeken
__________________
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily)
- '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap)
- '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange
- '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold)
- '84 Golf mk1 cabrio (sold)

'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway'
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum