Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-11-2016, 12:30
Goofy-Golfie-84 Goofy-Golfie-84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 3
Lightbulb Koppelings-gaffel Lam Help!

Krijg mijn Golf 1300,84 4 versnellingen niet meer in de versnelling, kabel is in orde, maar Koppelingsgaffel is verlamd, wss van binnen gebroken, wat te doen? gaffel is niet zomaar te repareren. Graag tips, dat wordt dus versnellingsbak uitbouwen, Is het handiger om de aandrijfassen los te bouten aan de versnellingsbak zijde, of moet ik ze uit de versnellingsbak wippen (oh ja, die stomme stersleutels, ik heb 6 geprobeerd en 8; ze passen allebei niet. brrrrr) Ik was net zo blij met mn Golfje. Graag Tips voor dit project
Reply With Quote
  #2  
Old 13-11-2016, 12:38
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Bak moet erachter weg.
Assen kan je aan de bakzijde gewoon met een veelkant losdraaien.
Die hevels knappen vaak net onder de las.
Let erop dat er 2 typen zijn. Oud model golf2/polo etc. heeft een dunne gaffel, het deel welke onder in de bak beweegt zegmaar. En nieuwere modellen zijn onderin dikker en passen niet in een oud model versnellingsbak. (Zonder aanpassingen)
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 13-11-2016, 20:50
Goofy-Golfie-84 Goofy-Golfie-84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 3
Default

Dank je, Ja het probleem was dat de koppeling zo laag stond dat hij bijna niet meer in de versnelling wilde, of de hevel was al verbogen, of de koppeling was op, ik heb hem er nog niet achterweg, vreemde was dat de koppeling, als hij een maal in de versnelling zat, totaal niet slipte, ben benieuwd, ik wacht op een setje veeltandsleutels. Heb inmiddels wel een andere bak, met gaffel, in heel redelijke staat, de vraag is of het aan de drukgroep lag??
Reply With Quote
  #4  
Old 13-11-2016, 21:06
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,864
Default

Of het aan de drukgroep lag dat de hevel stuk is gegaan bedoel je?
Kan maar zo, deze drukgroepen staan er om bekend dat ze met de tijd zwaar gaan en dan komt er veel meer kracht op de hevel waardoor hij dus stuk kan gaan. Ik heb veel van die drukgroepen vervangen, maar heb veel minder vaak zo'n hevel stuk gezien.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 14-11-2016, 00:20
Goofy-Golfie-84 Goofy-Golfie-84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2016
Posts: 3
Default

Tja, Johan, hele drukgroep ging zowiezo heel zwaar, denk dat ik die ook nieuw moet monteren, maar er schijnt in 2014 een nieuwe drukgroep ingezet te zijn. Ik had het karretje nog geen 3 dagen, staat nu opgebokt te wachten op reparatie, maar goed ik heb al een aardige versnellingsbak, ga gewoon een nieuwe drukgroep bestellen. Oh ja, als je de schskelhendel losmaakt, is het dan belangrijk dat de versnellingsbak in z'n vrij staat? En zijn er verder nog vervelende tricks, als ik die oude versnellingsbak eronderuit ga halen? ja ik wacht nog op multister bitsetje, ik heb denk ik, M 7 nodig.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum