Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Onderdelen te koop aangeboden
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #241  
Old 25-07-2013, 20:33
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by René
Goed hè! Ja klopt...ben al aan het sparen voor een kart


Je had toch een kart! Die rooie... hoe is 't daar nu mee?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #242  
Old 25-07-2013, 20:33
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Die is vorig jaar oudjaarsdag opgehaald...bouw nu de MKII om naar 1.8T!
Reply With Quote
  #243  
Old 25-07-2013, 20:40
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by René
Die is vorig jaar oudjaarsdag opgehaald...bouw nu de MKII om naar 1.8T!


Ah toch!? Mooi!
Jammer van de Luup, was apart geweest, maar die Golf straalt toch wat meer race uit. Zal eens op zoek gaan naar je topic.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #244  
Old 25-07-2013, 20:43
Mtdi's Avatar
Mtdi Mtdi is offline
Volksforum draaideur donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 1,346
Default

Had alleen inlaten en carburateurs Chris.
Reply With Quote
  #245  
Old 25-07-2013, 23:09
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by René
Die is vorig jaar oudjaarsdag opgehaald...bouw nu de MKII om naar 1.8T!


Net effe alles doorgelezen.
Is al behoorlijk werk verzet aan de Lupo, gelukkig kun je het meeste meenemen naar de Golf. Laswerk ziet er ook al een stuk beter uit dan me van toen nog bijstaat!


Quote:
Originally Posted by Mtdi
Had alleen inlaten en carburateurs Chris.


Ik word oud en vergeetachtig.
Hier is ook niet meer veel veranderd met het project V8-kop, wel veel gestudeerd over het onderwerp, maar weinig gebouwd. De Golf loopt gelukkig wel nu op de 16v KR, dus er blijft dalijk weer tijd en geld over voor het volgende project.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #246  
Old 26-07-2013, 11:40
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Nou blijft het opeens heel erg stil hier...

Wat me opvalt is dat de taal die door de internet-helden tegen mij persoonlijk gehanteerd wordt een stuk milder en minder dreigend is dan het taalgebruik hier op het forum, waar de gesprekken lekker anoniem zijn, en waar geen weerwoord komt... tot het moment dat de Banketbakkerswagen weer eens langs komt rijden.

Schijnbaar geeft het extra moed om in een grote groep op te treden, als je zelf niet zo dapper bent. Als jullie willen dat ik weer weg ga, zodat jullie je gal kunnen spuwen, moeten jullie het gewoon zeggen hè.

Ik heb het topic regelmatig in de gaten gehouden, en je kunt bovenaan mooi zien wie er aanwezig is. Een paar van de brullers is al langs geweest, sommige al meerdere malen, en geen enkele reactie. En dáár moet ik me nog moeite voor doen? Stelletje kinderen.

Voor mij is de kous hiermee dan ook langzaam af.

Helemaal los van dit overigens, heb ik onderhand meerdere berichten van verschillende mensen over jou ontvangen, c-bbs. Niet van jou, maar over jou dus. En schijnt dat jij zelf niet de meest betrouwbare verkoper bent. En dan ging het om zaken die jij alleen volledig zelf in de hand had. Waar geen grote organisatie als post of douane tussen zat die het je onmogelijk maakte.

"Let him who is without sin cast the first stone."
Maar goed, met je eigen stront werpen is weer wat anders...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #247  
Old 26-07-2013, 15:16
Monty's Avatar
Monty Monty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 43
Default

Super topic dit. Leuk om te zien dat je nu tijd hebt om te reageren en in de gaten te houden wie er wanneer je topic leest. Maar aangezien je om reacties vraagt en ook in respons op je eigen bericht van de 24e:

- Jij zet deze actie op. Vind maar een manier om het te volgen, maak maar tijd, of regel iemand anders die het voor je doet. Het is geen kwestie van tijd, maar van prioriteit. Als die niet meer bij je zaken ligt moet je een andere manier vinden om ze af te ronden.

- Verantwoordelijkheidsverhaal is bullshit. Op het moment dat jij die actie op touw zet en je neemt het geld aan doet men zaken met JOU en ben JIJ verantwoordelijk. Tuurlijk kan er altijd wat mis gaan, maar dat is JOUW risico op dat moment.

- De pakketten liggen nu bij de douane en het is ineens geen verzekeringswerk meer? Of hoe die annulering op 16/10/2012 wordt aangekondigd in dit topic? Volgens mij ben je de eerste keer gewoon dik gematst met de invoerrechten door de douane. Op alle goederenzendingen aan particulieren van buiten de EU met een waarde boven de € 150,- ben je invoer verschuldigd. Voor kleding komt dat op 21% btw + 12% douanerechten over de waarde plus gemaakte porto- en verzekeringskosten. Jij doet toch veel zaken met de VS?

- Waar ligt nu dat verzekeringswerk dan? Het pakket is niet verdwenen, gestolen of beschadigd toch? Of heb je een verzekering tegen importheffing? Kijk dat Kluts het de eerste keer verkloot heeft in december 2011 is voor hun rekening. Dat mag niet meer kosten dan alleen de tijd.

- Wat me ook opvalt is dat je geen handelaar zegt te zijn, maar je bestelt wel zelf voor meerdere honderden euros shirts voor latere verkoop. Valt ook helemaal niet op bij de douane man.

- Politie inschakelen tegen de douane of de post is natuurlijk bullshit. Die doen gewoon het werk wat ze moeten doen. Pakjes controleren en versturen. En als ze jou genaaid hebben, dan heb je nu toch al een procedure aangespannen lijkt me? Appeltje eitje op je rechtsbijstand als ze het zo bont gemaakt hebben. En als ze je al een vergoeding willen geven is het nogal wiedes dat die laag zal zijn. Voor de verzekering van de post telt alleen de materiële waarde van die dingen. Zij verkopen toch geen Kluts shirts.

- Risico bij zelf bestellen is natuurlijk ook zwaar overschat! Ten eerste heb je dan vaak niet voor € 150,- of meer aan shirts en als dat wel zo is krijg je ook invoer. Dan duurt het wat langer (pakweg 3 weken extra) en heeft de postbode een rekening op het pakje zitten die je eerst aan 'm moet betalen. Daarnaast ben je tegen verlies en oplichting verzekerd via je betaling met credit card of paypal. Binnen 2 weken geld terug en klaar.

- Wat betreft die invoer had je beter dat geld kunnen betalen voor het pakket shirts voor anderen Ã* pakweg € 350,-of iets dan de € 450,- a € 500,- die je nu uit eigen zak hebt betaald. Minder verlies voor jou en meer blije gezichten hier en minder gezeik. Wat je allemaal voor jezelf hebt besteld heeft niemand anders hier wat mee te maken. En daarnaast; waarom nog eens een € 150,- aanbetalen als ze zo rommelig leveren?

Ik geloof echt wel dat je er een hoop tijd en moeite in gestoken hebt en dat niet alles is gegaan zoals het volgens je plan had moeten gaan, maar zorg er in ieder geval voor dat anderen daar niet de dupe van worden. Als er nog steeds mensen zijn die na bijna 2 jaar op een shirt of geld wachten, als is het maar de porto, dan is dat gewoon een hele kwalijke zaak en kan je ze niet kwalijk nemen dat ze "brullen".

Maak die shit gewoon in orde en van mijn part hangen ze een ingelijste foto van je op de voorpagina met "baas van het forum", maar tot die tijd zou ik even wachten met het vingertje wapperen naar anderen.
__________________
Rollt met dutch.dub

'06 Jetta V Sportline on Sawblades
'75 181 Kurierwagen
Reply With Quote
  #248  
Old 26-07-2013, 16:09
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Monty
Super topic dit. Leuk om te zien dat je nu tijd hebt om te reageren en in de gaten te houden wie er wanneer je topic leest. Maar aangezien je om reacties vraagt en ook in respons op je eigen bericht van de 24e:


Tijd heb ik er eigenlijk niet voor, maar de plannen die ik voor de enige twee aaneengesloten vrije dagen in heel lange tijd had gemaakt zijn door het rampzalig slechte weer niet doorgegaan. En langzaamaan ben ik het forum-brullen achter mijn rug van sommige betweters ook wel een beetje zat!

Quote:
Originally Posted by Monty
- Jij zet deze actie op. Vind maar een manier om het te volgen, maak maar tijd, of regel iemand anders die het voor je doet. Het is geen kwestie van tijd, maar van prioriteit. Als die niet meer bij je zaken ligt moet je een andere manier vinden om ze af te ronden.


Mijn "zaken"?

Ik verdien hier niks mee. Of tenminste geen bakken geld.
Als ik aan deze partij uiteindelijk 50 euro had overgehouden was het al veel geweest. Als ik dan moet gaan kijken wat prioriteit heeft, zet ik mijn betaalde baan toch voorop, maar goed, dat kan een rare tik van mij zijn.

Quote:
Originally Posted by Monty
- Verantwoordelijkheidsverhaal is bullshit. Op het moment dat jij die actie op touw zet en je neemt het geld aan doet men zaken met JOU en ben JIJ verantwoordelijk. Tuurlijk kan er altijd wat mis gaan, maar dat is JOUW risico op dat moment.


Precies, ik neem het geld aan, en ik geef het door, samen met een lijstje van de te bestellen shirts. Aan die delen van mijn taak heb ik me prima gehouden. Bestel jij iets bij iemand hier op het forum, en maak je het geld over via de bank, ga je ook niet aan het loket van de Rabobank zeiken als je pakje niet of niet goed aankomt!

Ik heb slechts de communicatie tussen jullie en Klutch op me genomen. Wat daarna bij post en douane gebeurt, en daarin moet je me gelijk geven, ligt niet bepaald in mijn handen.

Quote:
Originally Posted by Monty
- De pakketten liggen nu bij de douane en het is ineens geen verzekeringswerk meer? Of hoe die annulering op 16/10/2012 wordt aangekondigd in dit topic? Volgens mij ben je de eerste keer gewoon dik gematst met de invoerrechten door de douane. Op alle goederenzendingen aan particulieren van buiten de EU met een waarde boven de € 150,- ben je invoer verschuldigd. Voor kleding komt dat op 21% btw + 12% douanerechten over de waarde plus gemaakte porto- en verzekeringskosten. Jij doet toch veel zaken met de VS?


De spullen liggen bij de douane, of bij de post, dat weet ik niet. Enige dat ik weet is dat ze zo nu en dan de pakjes bekijken om opnieuw de waarde te bepalen.

En ga mij wat vertellen over invoerkosten... Ik weet wat ik wanneer moet betalen, maar had je je huiswerk gedaan, had je geweten dat de eerste keer een invoerbelasting werd geëist van 400% van de waarde van het pakket. Toen moest ik op zo'n 75 - 80 shirts uit m'n hoofd iets meer dan 1.500 euro betalen.

En ja, inderdaad, ik deed destijds veel zaken met de VS. Ik weet dus ook prima dat dit niet gegaan is zoals het normaal gaat. Enige verschil met de zaken die ik in het verleden gedaan heb is dat het nu om nieuwe spullen ging, en in het verleden was het meestal gebruikt. Maar ook met nieuwe spullen had ik destijds nooit problemen.

Quote:
Originally Posted by Monty
- Waar ligt nu dat verzekeringswerk dan? Het pakket is niet verdwenen, gestolen of beschadigd toch? Of heb je een verzekering tegen importheffing? Kijk dat Kluts het de eerste keer verkloot heeft in december 2011 is voor hun rekening. Dat mag niet meer kosten dan alleen de tijd.


Klutch heeft niks verkloot, ze hebben de waarde en de inhoud van het pakket heel erg duidelijk vermeld. De douane heeft de zooi er uit gehaald en er doodleuk met wat natte vingerwerk een nieuwe waarde op geplakt.

Neem je een zending niet aan, om wat voor reden dan ook, houdt de post deze een maand vast. Na die maand wordt het pakje terug gestuurd, tenzij er duidelijk is aangegeven dat de zending niet retour mag. Ik doe dit zelf met de meeste pakjes die ik verstuur, omdat de verzendkosten en belastingen die ik moet betalen voor het terug sturen hoger zijn dan de waarde van het pakje met tweedehands mk2 onderdelen.

In dit geval is de post het er mee eens dat het bedrag dat de douane aan het pakje plakt buiten elke verhouding is, en keert uit. Maar het bedrag waarop de post het pakje taxeert zit net zo ver onder de waarde als de douane het erboven taxeert.

Quote:
Originally Posted by Monty
- Wat me ook opvalt is dat je geen handelaar zegt te zijn, maar je bestelt wel zelf voor meerdere honderden euros shirts voor latere verkoop. Valt ook helemaal niet op bij de douane man.


Ik heb jaren lang onderdelen met de massa's van gelijke adressen vandaan gehaald, twee jaar lang zelfs wekelijks vanuit één adres. Soms met de waarde van enkele euro's, soms enkele honderden euro's. Nooit problemen!

Als ik handelaar was, had ik bij Klutch wel gevraagd of ik hun officiele dealer mocht zijn voor Nederland of Benelux. Daar is bij de eerste zending kort even over gesproken, maar met de lage marges die ze hanteren zat daar geen brood in.

Quote:
Originally Posted by Monty
- Politie inschakelen tegen de douane of de post is natuurlijk bullshit. Die doen gewoon het werk wat ze moeten doen. Pakjes controleren en versturen. En als ze jou genaaid hebben, dan heb je nu toch al een procedure aangespannen lijkt me? Appeltje eitje op je rechtsbijstand als ze het zo bont gemaakt hebben. En als ze je al een vergoeding willen geven is het nogal wiedes dat die laag zal zijn. Voor de verzekering van de post telt alleen de materiële waarde van die dingen. Zij verkopen toch geen Kluts shirts.


Dus de post en douane doen hun werk, en ik naai iedereen?
Ik word er zelf toch ook alleen maar slechter van... ik verkoop net zo goed geen shirts, ik geef enkel het geld door. Rechtsbijstand en politie zijn zoals ik al zei compleet zinloos, omdat precies zoals jij zegt iedereen ook alleen maar zijn werk doet. Als douane zegt dat het honderdduizend euro waard is, geeft de politie ze gelijk. Zegt de post dat het een tientje aan oude lappen is, klopt dat ook.

Quote:
Originally Posted by Monty
- Risico bij zelf bestellen is natuurlijk ook zwaar overschat! Ten eerste heb je dan vaak niet voor € 150,- of meer aan shirts en als dat wel zo is krijg je ook invoer. Dan duurt het wat langer (pakweg 3 weken extra) en heeft de postbode een rekening op het pakje zitten die je eerst aan 'm moet betalen. Daarnaast ben je tegen verlies en oplichting verzekerd via je betaling met credit card of paypal. Binnen 2 weken geld terug en klaar.


En blijkbaar was dit beetje moeite nóg teveel moeite voor velen om het zelf te bestellen.

Quote:
Originally Posted by Monty
- Wat betreft die invoer had je beter dat geld kunnen betalen voor het pakket shirts voor anderen Ã* pakweg € 350,-of iets dan de € 450,- a € 500,- die je nu uit eigen zak hebt betaald. Minder verlies voor jou en meer blije gezichten hier en minder gezeik. Wat je allemaal voor jezelf hebt besteld heeft niemand anders hier wat mee te maken. En daarnaast; waarom nog eens een € 150,- aanbetalen als ze zo rommelig leveren?


Die aanbetaling van 150 euro was voor een partij shirts die veel mensen wilden hebben, en die Klutch in de uitverkoop ging gooien. Vandaar ook dat een aanbetaling nodig was, omdat ze van de zooi af wilden. Op het moment van de aanbetaling waren deze pakjes net onderweg.

Die eerste zin van je, kan ik echt geen kaas van maken. Ik heb mensen een deel van de centen terug gegeven, dat zeg ik toch al eerder...

Quote:
Originally Posted by Monty
Ik geloof echt wel dat je er een hoop tijd en moeite in gestoken hebt en dat niet alles is gegaan zoals het volgens je plan had moeten gaan, maar zorg er in ieder geval voor dat anderen daar niet de dupe van worden. Als er nog steeds mensen zijn die na bijna 2 jaar op een shirt of geld wachten, als is het maar de porto, dan is dat gewoon een hele kwalijke zaak en kan je ze niet kwalijk nemen dat ze "brullen".


Ok, dus jij gaat het betalen?

Zoals ik nu al meerdere keren heb gezegd, was mijn enige taak geld en bestellingen in ontvangst nemen en die doorgeven aan Klutch. Daarna heb ik niks meer in handen!

Het is makkelijk roepen dat iemand "even" een paar honderd euro moet gaan terug betalen, als het niet uit jouw zak komt. Zoals ik al zei, maak je geld over via de bank, en je pakje komt niet aan, ga je ook niet bij de bank klagen.

Quote:
Originally Posted by Monty
Maak die shit gewoon in orde en van mijn part hangen ze een ingelijste foto van je op de voorpagina met "baas van het forum", maar tot die tijd zou ik even wachten met het vingertje wapperen naar anderen.


"Gewoon"...

Want daarom ben ik er al zo lang mee bezig, omdat het "gewoon" in orde kan worden gemaakt...

Ik wapper niet, enkel naar c-bbs. Hij is degene met de grootste bek, en degene die het meeste loopt te steuken zonder ook maar op welke manier dan ook een heel klein beetje constructief te zijn, en zelf bewùst mensen bedonderd (heeft). Ga niet lopen preken over normen en waarden.

En het feit dat ik niks meer van me heb laten horen is eerder al aangegeven. Achter mijn rug om heeft iedereen een grote bek en loopt met van alles en nog wat te dreigen, en er is tot nu toe eentje geweest die een normaal gesprek met me aangegaan is, en dat is Ronnie. Buiten hem heb ik van niemand iets anders gehoord dan "is mijn geld er al, is mijn shirt er al".
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale

Last edited by Dirk : 26-07-2013 at 17:37. Reason: woordkeuzeschaaf gebruikt
Reply With Quote
  #249  
Old 26-07-2013, 18:00
Monty's Avatar
Monty Monty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Mijn "zaken"?...


Of je er wat mee verdient of niet is niet interessant. Leuk voor je als dat zo is, maar voor hetzelfde geld ben je een zelfbenoemde Sinterklaas. Heeft niemand wat mee te schaften behalve jij zelf. Wat die baan betreft zal ik mezelf nog maar eens herhalen: Als je geen tijd kan maken voor je zaken moet je een andere manier vinden om ze af te ronden. Of je dat zelf doet of aan iemand anders overdraagt is aan jou.


Quote:
Originally Posted by breadfan83
Precies, ik neem het geld aan, en ik geef het door....


Je maakt een scheve vergelijking. Als ik jouw voorbeeld toepas zou ik iets bestellen bij iemand hier op het forum, het geld aan jou geven om af te geven aan die persoon en van jou een bevestiging krijgen dat je dat gedaan hebt (doet die bank immers ook). Als ik dan vervolgens geen pakje krijg ga ik dat inderdaad met die persoon uitvechten. Dus eigenlijk wat je nu zegt is dat jij geen verantwoording hebt buiten het doorgeven van het geld en dat Kluts ervoor gaat zorgen dat mensen alsnog een shirt of hun geld terug krijgen? Zij moeten volgens jou dan maar bij de post/douane gaan claimen.

Misschien is het niet aangekomen, maar jij hebt je opgeworpen als tussenpersoon en bent op de heen- en terugweg verantwoordelijk voor geld en goederenverkeer van en naar Kluts.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik heb slechts de communicatie...


Ik geef je helemaal geen gelijk, want je weet dat je voor meer dan een bepaald bedrag aan goederen importeert van buiten de EU en dat er dan een vlaggetje bij de douane omhoog kan gaan wat invoer betreft. Dat heb je wel degelijk in de hand. Dan had je vooraf iets moeten tikken van "jongens, weet dat als we samen veel bestellen dat er nog iets van 33% importheffing bovenop kan komen". Had de mensen die wel lezen nog iets wijzer kunnen maken.


Quote:
Originally Posted by breadfan83
De spullen liggen bij de douane, of bij de post, dat weet ik niet. Enige dat ik weet is dat ze zo nu en dan de pakjes bekijken om opnieuw de waarde te bepalen.

En ga mij wat vertellen over invoerkosten... Ik weet wat ik wanneer moet betalen, maar had je je huiswerk gedaan, had je geweten dat de eerste keer een invoerbelasting werd geëist van 400% van de waarde van het pakket. Toen moest ik op zo'n 75 - 80 shirts uit m'n hoofd iets meer dan 1.500 euro betalen.


De douane controleert inderdaad steeksproefgewijs en pakketten die opvallen. Dat is nu eenmaal hun werk tussen de koffie en het aaien van de hond door. Maar Kluts is een bedrijf en zal bij de douanedocumenten op de buitenkant van het pakket toch wel een gespecificeerde bon met aantallen en prijzen hebben gestoken? Als de douane dan bepaalt dat wat de afzender verklaart niet waar is, dan is of de douane corrupt en kunnen we Geenstijl of iets er achteraan sturen + procedure, óf Kluts pleegt valsheid in geschrifte en staat binnenkort voor een amerikaanse rechtbank.

Is dat ook wat je bedoelt met dat huiswerk van 400%? Dat de douane heeft zitten smokkelen ( )? Want als 400% voor de eerste zending naar een adres een belastingregel is weten ze dat op de sites heel goed te verbergen. Op je rekenvoorbeeld zou je per shirt ongeveer hetzelfde aan invoer betalen wat het shirt zelf kost. Dan kom ik op 200%. Maar als het echt een regel is wil die graag weten. Doe zelf namelijk ook al 20 jaar zaken met het buitenland (buiten EU) en vindt dat ik dat dan echt moet weten om ellende te voorkomen.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Klutch heeft niks verkloot...


Wat je dus al eerder zei; de douane heeft er een zootje van gemaakt. Maar dat is met de pakbon van Kluts en eventueel een ondersteunend mailtje of faxje zo te weerleggen toch. En anders procedure.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Neem je een zending niet aan, om wat voor reden dan ook...


Dat verklaart dan de eerste vertraging van december 2011. Had dat in het topic gezet man (of laten doen).

Quote:
Originally Posted by breadfan83
In dit geval is de post...


Heeft Kluts er nu op gezet dat het pakket (of de pakketten) niet meer terug mag naar hun? Ik weet niet hoe duur de douane die shirts nu dan inschat, maar misschien is het beter wat te dure shirts te hebben, dan te weinig geld en helemaal niks. De post kan er immers ook niets mee.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als ik handelaar was, had ik bij Klutch wel gevraagd of ik hun officiele dealer mocht zijn voor Nederland of Benelux...


En laat de douane nou net controleren of dit geen zogenaamde grijze import is. Als er al een importeur voor de Benelux heeft die de rechten op de import voor de handel. En met dergelijke hoeveelheden shirts is het lastig uit te leggen dat het voor eigen gebruik is.


Quote:
Originally Posted by breadfan83
Dus de post en douane doen hun werk, en ik naai iedereen?
Ik word er zelf toch ook alleen maar slechter van... ik verkoop net zo goed geen shirts...


Mij hoor je niet zeggen dat je iedereen naait. wat je me wel hoort zeggen is dat de communicatie van jouw kant apenballen zuigt en dat jij daar verantwoordelijk voor bent omdat jij de actie op zet. Wat de douane betreft klinkt het inderdaad niet zuiver, maar dat komt pas nu voor de lezer goed boven water. Daarnaast pakbonnen en communicatie van de leverancier kunnen wonderen doen. Misschien wel met een print van het forum om aan te tonen dat het individuele afnemers betreft ondanks dat dat laaste moeilijk zal worden omdat er ook een bak shirts voor jezelf bij zit.


Quote:
Originally Posted by breadfan83
En blijkbaar was dit beetje moeite nóg teveel moeite voor velen om het zelf te bestellen.


Waarom zelf bestellen als jij zegt dat je het voor iedereen gaat regelen voor minder. Je staat bekend op het forum als iemand die veel regelt toch? Ik heb dan niet veel posts, maar ik lees wel al een hele tijd.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Die aanbetaling van 150 euro was voor een partij shirts...


Maar dat geld is nog niet weg toch? Dat moet je op een andere manier gaan regelen. Kleinere pakketten, ander adres, whatever. Maar dat staat los van dit verhaal.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Die eerste zin van je, kan ik echt geen kaas van maken. Ik heb mensen een deel van de centen terug gegeven, dat zeg ik toch al eerder...


Als die invoerkosten van dat specifieke pakket lager zijn dan dat geld dat je mensen nu terug hebt gegeven uit eigen zak dan had je beter dat pakket kunnen betalen aan invoer en die mensen de shirts sturen.


Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ok, dus jij gaat het betalen?...


Je hoeft mij niks te vertellen over ondernemen. Soms gaat het super voor de wind en soms moet je op de blaren zitten. Het belangrijkste is dat je je verantwoording ook neemt als het niet goed gaat. En ja, als dat betekent dat je er soms financieel bij inschiet... dat is de gok die je neemt als je er aan begint. En jij bent er met die shirts aan begonnen. Je bent niet verzekerd voor het verlies, dus moet je het zelf regelen. Met de douane, post, Kluts of wie er dan ook voor opgetrommeld moet worden.

En ik weet dat het makkelijk roepen is en kut om mee te maken, maar je kan je klant niet zomaar laten hangen. En dat kan ik zeggen uit ervaring. Ooit heb ik wel eens een inschattingfout gemaakt met ondernemen en dat heeft me toen aanzienlijk meer gekost dan waar we het hier over hebben. De mensen die mij hebben betaald hebben dat tot op de cent terug gekregen, die auto aankoop heb ik toen maar een tijdje uitgesteld.


Quote:
Originally Posted by breadfan83
"Gewoon"...

Want daarom ben ik er al zo lang mee bezig, omdat het "gewoon" in orde kan worden gemaakt...


nee dat het moeite kost is inmiddels wel duidelijk. Toch zou ik tot de onderste steen gaan om dat proberen goed te krijgen. Al zou dat betekenen dat ik met een partij shirts zou komen te zitten zonder afnemers. Dat lost zichzelf wel weer op. Het belangrijkste wat je hier hebt is je naam en je woord.

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ik wapper niet, enkel naar c-bbs. Hij is degene met de grootste bek...


Dat is wat er gebeurt als mensen niet naast je staan of je zelf online bent om te reageren. Dan komen dat soort verhalen vanzelf en er zijn altijd wel een paar onruststokers. Maar nogmaals die vragen kan je ze na zo'n tijd ook niet kwalijk nemen en de info hoort hier tijdig te staan. Door jou zelf of door iemand die je gevraagd hebt dat te doen.

Geen gelul verder van mijn kant. Ik hoop dat je de hele bende netjes op kan lossen voor iedereen.
__________________
Rollt met dutch.dub

'06 Jetta V Sportline on Sawblades
'75 181 Kurierwagen
Reply With Quote
  #250  
Old 26-07-2013, 18:01
Monty's Avatar
Monty Monty is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 43
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Ik geloof dat het nu wel klaar is ..


Sorry man, ik zat nog midden in de reply. Maar ik zal het verder laten voor wat het is.
__________________
Rollt met dutch.dub

'06 Jetta V Sportline on Sawblades
'75 181 Kurierwagen
Reply With Quote
  #251  
Old 27-07-2013, 12:04
oblivian oblivian is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 20
Default

Quote:
Originally Posted by 16-ventiler
Nee, geld van 1 shirt terug gehad. Restant staat nog open.


Ik heb nog geen euro, nog geen reactie teruggekregen!
Reply With Quote
  #252  
Old 27-07-2013, 12:14
oblivian oblivian is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 20
Default

Ik heb nogtans PB en Mail gestuurd naar jou en je echte naam heb ik niet dus meer kon ik niet doen. Maar als ik 107 euro van iemad heb ontvangen zou ik na 2 jaar toch wel eens een reactietje geven. En als je geen tijd heb begin er dan niet aan he man...
Reply With Quote
  #253  
Old 27-07-2013, 12:16
oblivian oblivian is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 20
Default

En dat kan allemaal best zij he maar post dan eens een echt document die je uitlegje bewijst want echt geloofwaardig ben je niet naar een jaar complete stilte maar je kan wel elke reactie opsommen...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum