Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 25-11-2014, 20:00
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Quote:
Originally Posted by pr0ton
Helaas reageert Igor niet meer. Ik heb hier een Pierburg 2E die het heel slecht doet. Stationair is helemaal niks en bij een flinke dot gas wil het wel eens gebeuren dat de motor helemaal afslaat. Na een paar minuten start deze dan pas weer.


Ook een 1.6 automaat? Helaas nooit antwoord gehad nee, zowel op email, pb en hier niet!
Reply With Quote
  #62  
Old 25-11-2014, 21:16
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Quote:
Originally Posted by pr0ton
Helaas reageert Igor niet meer. Ik heb hier een Pierburg 2E die het heel slecht doet. Stationair is helemaal niks en bij een flinke dot gas wil het wel eens gebeuren dat de motor helemaal afslaat. Na een paar minuten start deze dan pas weer.


Heb je de vacuum slangen rondom de carburateur eens gecontroleerd? Gasklep schoongemaakt, Aan de zijkant zit als het goed is een witte ronde doos, met een veer er achter, zie je deze wel bewegen? Deze duwt ook de gasklep een beetje open als je de motor af zet. Soort van choke.

Er zit ook nog een gasklep positie sensor aan de zijkant op, kan zijn dat deze stuk is, of vast hangt.
Reply With Quote
  #63  
Old 25-11-2014, 21:18
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Quote:
Originally Posted by markhietbrink
Tot op heden nog niks gehoord, vervangen van alle vacuumslangen, benzineleiding en luchtfilter deed al veel goed. Van de week olie, oliefilter en bougies vervangen, nieuwe benzinefilter heb ik er nu ook al tussen. Maar vind hem nog steeds niet mooi lopen, verder krijgen ik de carb niet mooi aangesloten (nieuwe voetpakking sluit niet mooi af).


Als die voetpakking niet goed aansluit, kan dit al de oorzaak zijn. Dan krijg je valse lucht. Heb je er eens met rem reiniger langs gespoten? Gaat de motor dan ook hoger lopen?
Reply With Quote
  #64  
Old 25-11-2014, 23:04
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Als die voetpakking niet goed aansluit, kan dit al de oorzaak zijn. Dan krijg je valse lucht. Heb je er eens met rem reiniger langs gespoten? Gaat de motor dan ook hoger lopen?


Daardoor weet ik dat die nog valse lucht trekt ! Geen flauw idee hoe die nu het best gaat afsluiten, beetje vloeibare pakking er extra bij omheen?
Reply With Quote
  #65  
Old 26-11-2014, 20:20
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Heb je alles goed schoongemaakt? Als Igor je Carburateur reviseert en hij lekt via de voetpakking heeft de revisie ook weinig zin?

Je zou het idd kunnen doen met vloeibare pakking. wel goed schoon maken. In principe moet het eigenlijk zo al goed afsluiten.
Reply With Quote
  #66  
Old 26-11-2014, 22:21
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Zoek iemand die daar x naar wil kijken
Reply With Quote
  #67  
Old 27-11-2014, 00:57
pr0ton's Avatar
pr0ton pr0ton is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Heb je de vacuum slangen rondom de carburateur eens gecontroleerd? Gasklep schoongemaakt, Aan de zijkant zit als het goed is een witte ronde doos, met een veer er achter, zie je deze wel bewegen? Deze duwt ook de gasklep een beetje open als je de motor af zet. Soort van choke.

Er zit ook nog een gasklep positie sensor aan de zijkant op, kan zijn dat deze stuk is, of vast hangt.

Bedankt voor je reactie, ik heb mijn (handgeschakelde) auto nu ook onderaan mijn bericht staan.

Een stukje vacuumslang direct van het inlaatspruitstuk dat naar de rembekrachtiger loopt en aftakkingen heeft naar oa de carburateur is gescheurd, deze ga ik iig vervangen. Daarna zal ik de slangen van de Pierburg doorlopen.

De automatische choke is zoiezo defect, de klep staat altijd open. Eerst maar eens zien dat 'm weer stationair loopt, dan kan ik testen op lekkages met remmenreiniger.
__________________
Scirocco MK2 '84 - GTS - 1.8L
Reply With Quote
  #68  
Old 27-11-2014, 10:27
pr0ton's Avatar
pr0ton pr0ton is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 4
Default

Igor heeft gereageerd . Hij is helaas te druk nu voor onbepaalde tijd.
__________________
Scirocco MK2 '84 - GTS - 1.8L
Reply With Quote
  #69  
Old 27-11-2014, 20:10
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Quote:
Originally Posted by pr0ton
Bedankt voor je reactie, ik heb mijn (handgeschakelde) auto nu ook onderaan mijn bericht staan.

Een stukje vacuumslang direct van het inlaatspruitstuk dat naar de rembekrachtiger loopt en aftakkingen heeft naar oa de carburateur is gescheurd, deze ga ik iig vervangen. Daarna zal ik de slangen van de Pierburg doorlopen.

De automatische choke is zoiezo defect, de klep staat altijd open. Eerst maar eens zien dat 'm weer stationair loopt, dan kan ik testen op lekkages met remmenreiniger.


Door zon kleine dingen al te vervangen, kom je meestal al een heel stuk in de richting. Het is ook niet goed dat de choke niet werkt, ik weet niet precies wat voor type carburateur jij er op hebt zitten, maar dat kan er al voor zorgen dat de auto niet stationair loopt. Die gas klep blijft dan namelijk open staan.
Reply With Quote
  #70  
Old 04-02-2015, 23:45
Geurt Geurt is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2010
Posts: 76
Default

Iemand een idee of er nog revisies gedaan worden door Igor? Zijn PB inbox zit vol helaas dus kan geen bericht sturen.
Reply With Quote
  #71  
Old 05-02-2015, 11:05
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Quote:
Originally Posted by Geurt
Iemand een idee of er nog revisies gedaan worden door Igor? Zijn PB inbox zit vol helaas dus kan geen bericht sturen.


Heb het afgelopen jaren meerdere berichten gestuurd, allemaal zonder gehoor. En zijn inbox zit idd al langere tijd vol, maar wie weet als je jouw probleem hier uitlegd dat er tips zijn.

Zo ben ik ook een heel eind in de goede richting gekomen.
Reply With Quote
  #72  
Old 07-03-2015, 01:36
PsstPeet PsstPeet is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 4
Default

Probleem met de Pierburg 2E. Bij mij blijft de "Drosselklappe anlager" of zoiets, veel te veruit staan waardoor toerental op 2800 blijft. Waar kan dit aan kan liggen?

Zou het een verkeerd aangesloten retourleiding kunnen zijn (ik hoor flink gesis in de carburateur) of de electronica die de carburateur bestuurt of het membraan?
Reply With Quote
  #73  
Old 07-03-2015, 14:46
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

https://b-a.d-cd.net/613d914s-960.jpg

Dit plaatje was een voorbeeld hoe ik alles heb aangesloten, het enige slangetje dat nergens aan zit komt die van je luchtfilter op. Dan is je vacuum oké, heb je aan de achter nog een verstelschroef voor de hoeveelheid lucht etc
Reply With Quote
  #74  
Old 07-03-2015, 21:58
PsstPeet PsstPeet is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 4
Default

Hoi Mark, bedankt voor je post. Ik heb vandaag het probleem op gelost. Allereerst via de website http://herlent.daniel.free.fr/repar...urg_2e2_joints/ een goed beeld gekregen van de retourleidingen en van de elektronica. Eerst van het relais de condensator vervangen, soldeerpunten nagelopen, weer gemonteerd maar geen resultaat. Op de draad naar de carb staat geen enkele spanning. Dus toen met een extra draadje rechtstreeks op de accu aangesloten en toen hoorde je meteen klepjes bewegen, het toerental werd weer normaal en dus een draadje vanaf de zekeringen naar de carb getrokken, wel een waar alleen bij ingeschakeld contact 12 V op staat en probleem opgelost.Wat er in het normale circuit fout zat weet ik niet maar dit werkt weer. Hopelijk heeft iemand hier nog wat aan om zo een zelfde probleem op te lossen, het komt wel meer voor.
Reply With Quote
  #75  
Old 08-03-2015, 12:57
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 289
Default

Quote:
Originally Posted by PsstPeet
Hoi Mark, bedankt voor je post. Ik heb vandaag het probleem op gelost. Allereerst via de website http://herlent.daniel.free.fr/repar...urg_2e2_joints/ een goed beeld gekregen van de retourleidingen en van de elektronica. Eerst van het relais de condensator vervangen, soldeerpunten nagelopen, weer gemonteerd maar geen resultaat. Op de draad naar de carb staat geen enkele spanning. Dus toen met een extra draadje rechtstreeks op de accu aangesloten en toen hoorde je meteen klepjes bewegen, het toerental werd weer normaal en dus een draadje vanaf de zekeringen naar de carb getrokken, wel een waar alleen bij ingeschakeld contact 12 V op staat en probleem opgelost.Wat er in het normale circuit fout zat weet ik niet maar dit werkt weer. Hopelijk heeft iemand hier nog wat aan om zo een zelfde probleem op te lossen, het komt wel meer voor.


Misschien een foto'tje van welke draad het is? Ga ik het ook eens nakijken, wie weet dat ik dan van alle kleine dingen af ben.
Reply With Quote
  #76  
Old 24-04-2015, 21:31
PsstPeet PsstPeet is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 4
Default

Het draadje bleek toch niet de boosdoener, vooral 's ochtends met koude motor toch weer elke keer het zelfde euvel. nu heb ik, een jaar of 3 geleden eens alle retourslangetjes vervangen. Daarna een weber gemonteerd, vorig jaar toch weer de Pierburg erop gezet. Ik hoorde nogal een gesis en nu dus gemerkt dat die nieuwe slangetjes toch al behoorlijk vergaan / barsterig en gescheurd zijn. enkele van de slechtste vervangen en nu dus minder sissen. Nog wel even met een Tie rip de dusselklappe in bedwang houden want even geen tijd en de auto nodig. Misschien dus de oplossing, dan kan ik die extra draadjes ook meteen verwijderen.
Reply With Quote
  #77  
Old 11-02-2016, 13:42
BerT3 BerT3 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 98
Default

Quote:
Helaas reageert Igor niet meer. Ik heb hier een Pierburg 2E die het heel slecht doet. Stationair is helemaal niks en bij een flinke dot gas wil het wel eens gebeuren dat de motor helemaal afslaat. Na een paar minuten start deze dan pas weer.


Ik heb recent contact met Igor opgenomen ivm revisie van mijn Pierburg 2E2

Vlotte communicatie en heb besloten om mijn carburator op te sturen om op te knappen

Igor is dus terug bereikbaar en heeft terug tijd om deze service verder te zetten

Bert
Reply With Quote
  #78  
Old 15-04-2016, 22:48
Bart003 Bart003 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2016
Posts: 1
Default

Begin van deze maand heb ik contact opgenomen met Igor, want mijn golf wilde niet meer starten. De Pierburg los naar Igor meegenomen en laten reviseren terwijl ik toe keek. Het was ontzettend leerzaam om de Pierburg in stukjes te zien en Igor heeft antwoord op elke vraag die je maar kan bedenken.

Met de Pierburg terug op de motor rijdt de golf weer als een zonnetje. Gereden naar Igor om de motor en de carburateur af te stellen. Igor is erg behulpzaam en weet alles van de golf. Hij doet het met passie en voor niet veel geld . Kortom, Top!
Reply With Quote
  #79  
Old 15-05-2016, 08:44
Freerk Freerk is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2016
Posts: 13
Default

Wat kost een revisie van de Pierburg 2E2 ? Waar kan ik dat laten doen ? Ben nieuw hier op dit forum.Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat mijn cabrio erg slecht loopt en nu stationair niets meer doet en telkens afslaat. ( golf 1 cabrio 1.6 motor bouwjaar 1984 )
Reply With Quote
  #80  
Old 15-05-2016, 10:30
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Freerk, zie PM...

Quote:
Originally Posted by Freerk
Wat kost een revisie van de Pierburg 2E2 ? Waar kan ik dat laten doen ? Ben nieuw hier op dit forum.Ik loop al een tijdje tegen het probleem aan dat mijn cabrio erg slecht loopt en nu stationair niets meer doet en telkens afslaat. ( golf 1 cabrio 1.6 motor bouwjaar 1984 )
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum