Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > VAG Exotics
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-08-2017, 21:43
roy-mk1's Avatar
roy-mk1 roy-mk1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 658
Default Zwakke punten R32

Sindskort rijd ik rond in een auto uit het vag concern welke voorzien is van de welbekende R32 motor, nu ben ik benieuwd naar de zwakke punten van deze motor aangezien ik hier vrij weinig van kan vinden op internet. En dan ben ik vooral benieuwd naar de koppakking.

Op dit moment ben ik bezig met een ketting revisie, zodat ik de komende tijd wat kilometers kan maken zonder dat ik voor verrassingen kom te staan.

Ik ben benieuwd!
Roy-mk1
Reply With Quote
  #2  
Old 13-08-2017, 14:39
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Mk4 of mk5? Mk5 zijn de krukassen wat zwakker van... Hebben laatst nog een BUB weg kunnen gooien door een gebroken krukas.
Reply With Quote
  #3  
Old 13-08-2017, 22:46
v6freak v6freak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 418
Default

Quote:
Originally Posted by giuliettaevo
Mk4 of mk5? Mk5 zijn de krukassen wat zwakker van... Hebben laatst nog een BUB weg kunnen gooien door een gebroken krukas.


Jij ook al.
Heb ooit eens drie drukgroepen eruit gedrukt bij een BUB voordat ik erachter kwam dat er een onbalans in de krukas zat.
Had altijd gedacht dat de motor schade had opgelopen omdat deze uit een schade auto kwam of dat er misschien ooit een turbo op had kunnen zitten met alle gevolgen van dien
Reply With Quote
  #4  
Old 15-08-2017, 21:31
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

5e drijfstang finaal door het blok naar buiten gekomen, dwars door het oliefilterhuis heen... Aardig zootje. Krukas finaal afgebroken, stuk van de tap zat nog in de drijfstang. Zuigerbodem verdwenen, hoop kleppen krom. Motor had nog geen 30k gelopen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum