Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-07-2005, 11:57
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default achterlichten type1 breed model

Kan iemand mij vertellen of er voor een type 1 met brede achterlichten volledig rode achterlichten te koop zijn???

Of word dit spuiten???
Reply With Quote
  #2  
Old 04-07-2005, 13:11
k-mikaze k-mikaze is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 27
Default

Quote:
Originally Posted by svr6-Turbo
Kan iemand mij vertellen of er voor een type 1 met brede achterlichten volledig rode achterlichten te koop zijn???

Of word dit spuiten???


Zijn bij www.skg-carstyling.nl te krijgen en op www.golf1onderdelen.nl ook!
Reply With Quote
  #3  
Old 04-07-2005, 14:12
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default

he super dank je wel....
Reply With Quote
  #4  
Old 04-07-2005, 18:47
ingrob's Avatar
ingrob ingrob is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 817
Default

let er wel op dat er 2 verschillende zijn!
1 die minder rood is dan de ander.
ik dacht dat die van mhw de mooie waren.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-07-2005, 20:15
svr6-Turbo svr6-Turbo is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 260
Default

hmmm misschien iemand foto's
Reply With Quote
  #6  
Old 04-07-2005, 21:55
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by svr6-Turbo
hmmm misschien iemand foto's


zelf spuiten, heb al eerder deze foto gepost, door het witte achteruitrijlicht net iets aparter....




Huibert
Reply With Quote
  #7  
Old 04-07-2005, 22:48
pirelli's Avatar
pirelli pirelli is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,334
Send a message via AIM to pirelli
Default

een vriend van mij heeft nog een set nieuwe MHW,s in het rood te koop .

(interesse p.b ff)
__________________
Like @ G-60 !
Reply With Quote
  #8  
Old 05-07-2005, 10:12
snellesjaak's Avatar
snellesjaak snellesjaak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 422
Default

Staat nog een setje op ebay te koop.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll...AMEWA%3AIT&rd=1
Reply With Quote
  #9  
Old 06-07-2005, 18:55
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

Quote:
Originally Posted by Cabrio-Addict
zelf spuiten, heb al eerder deze foto gepost, door het witte achteruitrijlicht net iets aparter....




Huibert

EN MOOIER
Reply With Quote
  #10  
Old 06-07-2005, 19:23
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Die van Hella zijn te flets van kleur. Die van MHW zijn goed, en die van MTS zijn ook goed volgens mij.

Ik moet zelf trouwens ook nog ff uitzoeken welke de mooiste zijn, want die moeten straks ook in de GTI !!!!!!!!!!!!!!!

Grtz............... LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #11  
Old 06-07-2005, 23:03
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

Even off-topic, heren en dames...ik heb uit nieuwsgierigheid eens op je site gekeken, maar als die blauwe Golf 1 een '76-er is vreet ik mijn l*l op...maak voor de grap eens een foto van het deurscharnier?
Of deze..tien tegen één dat als ik in je schutbord ga slijpen ik lasnaden tegenkom van waar een chassisnummer van een auto na juli 1980 is weggehaald (hoefde dat 171XXetc..nummer alleen nog maar eventjes in de rechter veerpoothouder geslagen te worden, die was vanaf die datum immers blanco!!)

O,o, o wat een geboefte kom je toch tegen...
Reply With Quote
  #12  
Old 07-07-2005, 12:02
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Wat voor een site bedoel je eigenlijk scumbag. Nou ben ik ook wel benieuwd geworden? Wat is er eigenlijk anders aan het deurscharnier?
Reply With Quote
  #13  
Old 07-07-2005, 14:04
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

Ik bedoel de site van Huibert, van die blauwe Golf 1 met dat klassiekerkenteken (YA)(1976, moehahahaha). De deurscharnieren van de modellen tot 1978 zijn namelijk anders (portieren dientengevolge ook). Er zit in die auto ook een dashboard van een Golf 1 vanaf modeljaar 1980. Dat is op zich niet zo moeilijk in te bouwen, dus voor dat punt gun ik hem het voordeel van de twijfel...maar om portieren van ná augustus 1978 in een model t/m juli 1978 in te bouwen (de auto is volgens onze vriend van 1976) vereist ombouw van het gedeelte onder de A-stijl..

Persoonlijk vermoed ik dat de auto van Huibert riekt naar omkatten...oftewel...neem een auto van, laten we zeggen, 1982, sla het chassisnummer in de veerpoothouder (zoals bij auto's tot juli 1979 gebruikelijk is), en verwijder daarna het originele chassisnummer uit het schutbord..Voilá, een 76-er Golf is geboren...

Want is het niet opmerkelijk een (gerestaureerde) 76-er GTI met grote achterlichten, dikke bumpers en een nieuw model dashboard tegen te komen? (met een JH-motor nota bene uit een Golf Cabrio)!! Een 76-er GTI is zo langzamerhand uitermate zeldzaam, en de keuze om hem naar originele staat op te bouwen is veel logischer dan er zo'n raar hybride-hok van te maken...komop Huib, met de billen bloot jij!!
Reply With Quote
  #14  
Old 07-07-2005, 17:51
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,006
Default

Ja ja, daar zeg je wat. Zit inderdaad een kern van waarheid in.
Maar hou er wel rekening mee dat vroeger juist brede type achterlichten in oudere type golfjes met smalle lichten werden ingebouwd. Vraag me niet waarom. Maar dat was toen een rage zeg maar.
Zelfde als nou heel veel mensen het liefst smalle achterlichten willen.

Maar goed, misschien krijgen we een reaktie van Huibert.
Reply With Quote
  #15  
Old 08-07-2005, 12:08
snibzz's Avatar
snibzz snibzz is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 79
Default

even buiten het omkatverhaal...

heb je bij het spuiten gebruik gemaakt van originele achterlichten?
zo ja, dan ben ik wel benieuwd welke verf je gebruikt hebt en hoe je knipperlicht zo rood krijgt zodat ze nog wel oranje knipperen..
__________________
GTI drivers do it faster
Reply With Quote
  #16  
Old 08-07-2005, 12:18
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Motip verkoopt wel spuitbussen speciaal voor lichtunits in verschillende kleuren. Heb zelf al een paar keer wat zwart gespoten en werkt goed.
Reply With Quote
  #17  
Old 08-07-2005, 20:10
ingrob's Avatar
ingrob ingrob is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 817
Default

ik heb het ook met motip achterlichtenspray gedaan.
heb alleen de r.a.w. en het achteruitrijlicht gespoten en heb dus de reflector behouden!
dit is al weer een wat oudere foto maar je moet het soms wel overspuiten ivm slijtage.

Reply With Quote
  #18  
Old 08-07-2005, 23:17
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Cool

Quote:
Originally Posted by scumbag
Ik bedoel de site van Huibert, van die blauwe Golf 1 met dat klassiekerkenteken (YA)(1976, moehahahaha). De deurscharnieren van de modellen tot 1978 zijn namelijk anders (portieren dientengevolge ook). Er zit in die auto ook een dashboard van een Golf 1 vanaf modeljaar 1980. Dat is op zich niet zo moeilijk in te bouwen, dus voor dat punt gun ik hem het voordeel van de twijfel...maar om portieren van ná augustus 1978 in een model t/m juli 1978 in te bouwen (de auto is volgens onze vriend van 1976) vereist ombouw van het gedeelte onder de A-stijl..

Persoonlijk vermoed ik dat de auto van Huibert riekt naar omkatten...oftewel...neem een auto van, laten we zeggen, 1982, sla het chassisnummer in de veerpoothouder (zoals bij auto's tot juli 1979 gebruikelijk is), en verwijder daarna het originele chassisnummer uit het schutbord..Voilá, een 76-er Golf is geboren...

Want is het niet opmerkelijk een (gerestaureerde) 76-er GTI met grote achterlichten, dikke bumpers en een nieuw model dashboard tegen te komen? (met een JH-motor nota bene uit een Golf Cabrio)!! Een 76-er GTI is zo langzamerhand uitermate zeldzaam, en de keuze om hem naar originele staat op te bouwen is veel logischer dan er zo'n raar hybride-hok van te maken...komop Huib, met de billen bloot jij!!


@scumbag: Ok scumbag, you got me by the balls

dit is inderdaad een 82 er (vermoed ik) ik heb de auto destijds zo gekocht. De auto is op verdenking van diefstal van het motorblok in beslag genomen en het kenteken vernietigd.

De toenmalige eigenaar heeft na heel veel geleur zijn auto weer terug gekregen en er is door de RDW (!!!) een nieuw kenteken afgegeven op de huidige afgiftedatum, sept 1976.... oftewel, iemand heeft daar zitten pitten. Het nieuwe chassisnummer staat overigens niet op de veerpoot maar links op het schutbord, daar waar het venster zit (rechts) staat het door de RDW uitgesterde oude nummer.

Geloof het of niet, als ik lieg, liegt mijn voorganger.

De auto staat trouwens weer te koop, ik heb hem een jaar geleden verkocht aan een jongen in Friesland, deze heeft hem weer op Marktplaats staan, zoeken op volkswagen, 1976

Bij deze de uitleg, well done scumbag

@snibzz: gewoon Motip spray inderdaad, meerdere keren opbrengen. Geeft trouwens rood licht, niet oranje en slijt wel van schoonspuiten met hoge druk.

Huibert
Reply With Quote
  #19  
Old 09-07-2005, 18:38
snibzz's Avatar
snibzz snibzz is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 79
Default

ok, maar wel gewoon de originele achterlichten gebruikt?
__________________
GTI drivers do it faster
Reply With Quote
  #20  
Old 09-07-2005, 20:59
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by snibzz
ok, maar wel gewoon de originele achterlichten gebruikt?


ja hoor, ik heb toen een 2e set gekocht met in mijn achterhoofd de mogelijke problemen bij de APK, bij mij heeft het geen problemen opgeleverd, de monteur had wel een doek met carosol klaarliggen, mocht er een steekproef komen kon hij nog even snel het rood eraf vegen....het is er ook zo weer opgespoten

Huibert
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum