Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-01-2013, 14:24
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default kleine vraag over waarschijnlijk wielager

Beste forummers,

sinds gister hoorde ik ineens een soort schavend geluid van links voor komen. Nou heb ik hem opgekrikt en gevoeld of er speling op het wiel zit. Er zit wel een heel klein beetje speling op. Hoort er helemaal geen speling op te zitten? En als ik met de hand aan het wiel draai of er tegen aan tik dan hoor ik een rammel betekent dit een kapotte wielager of iets anders misschien. De wielager is denk ik 1000 km geleden erin geperst..

alvast bedankt
Reply With Quote
  #2  
Old 24-01-2013, 14:29
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

hoe zit het met de remblokken? geen vuil tussen klauw en schijf?
speling moet je voelen door wiel bovenaan en onderaan vast te nemen en dan heen en weer trekken.
doe je dit links en rechts, dan voel je de speling van het stuurhuis
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #3  
Old 24-01-2013, 14:40
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

Heb er nog eens goed naar gekeken maar ik denk dat ik iets over het hoofd heb gezien wat ik nu wel zie. Het ijzeren stof kapje wat er aan zit is aan een kant los geroest en die raakt mijn remschijf het is nu opgelost heb de stofkap eraf gehaald. kan dit kwaad of kan ik het gewoon zo laten zonder die kap?

Last edited by Nels : 24-01-2013 at 16:31.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-01-2013, 16:56
SpeedieD SpeedieD is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2012
Posts: 586
Default

Ik zou er weer een stofkap opzetten. Voorkomt ophoping van smeer en vuiligheid.
Reply With Quote
  #5  
Old 24-01-2013, 17:24
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

toch wel? maar er komt zoiezo ook vuil op wat op de weg ligt.. probleem is een beetje dat die boutjes of schroefjes (kan geeneens meer zien wat het is) zo vastgeroest en gekoekt zitten. heb de kap er afgeknipt omdat ik ze niet los kreeg.
Reply With Quote
  #6  
Old 24-01-2013, 19:24
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

Ik heb jaren zonder kappen gereden dus denk niet dat het heel veel kwaad kan.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #7  
Old 24-01-2013, 19:36
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

Oke. Ik was zelf al tot de conclusie dat ik het zo ging laten. Het blijkt dat aan de rechter voorkant bij mijn golfje ook nooit een kap heeft gezeten (sinds ik hem heb). Heb van een oude (die ik nog had liggen) geprobeerd de boutjes los te krijgen maar dat lukt mij niet zonder de kap kapot te maken. Dus rij wel gewoon rond zonder die kappen.
Bedankt voor jullie hulp iig.

Groetjes,
Nels
Reply With Quote
  #8  
Old 25-01-2013, 12:34
Ranchdude's Avatar
Ranchdude Ranchdude is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2012
Posts: 80
Default

Hete remdeeltjes (schijf/blokken) kunnen je stofhoezen om zeep helpen,dient tevens als hitteschild voor bijv.remslang .....ingenieurs hebben hier wel over nagedacht.
Reply With Quote
  #9  
Old 25-01-2013, 21:32
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

die zitten er niet voor niks....
je kunt ze wat bijbuigen dan is het opgelost,ma ja je hebt m al eraf
Reply With Quote
  #10  
Old 25-01-2013, 22:12
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

Had het eerst proberen te buigen maar toen brak hij bij het middelste boutje ook af en toen heb ik hem maar helemaal eraf gehaald. De boutjes die erop zitten zijn zo roestig en aangekoekt als maar zijn kan, dus heb weinig opties dan ze eraf laten in mijn ogen. Achter zitten ze er wel nog op alleen voor niet. Heb er nog info over opgezocht en de helft zegt dat je ze er wel af kan laten en de andere helft zegt dat het beter is om ze erop te houden. Het blijkt dat ik aan een kant nooit zon kap heb gehad en heb er eerlijk gezegd nog nooit problemen mee gehad. Gebruik mijn golfje als daily en rij er gewoon normaal mee. Voorlopig laat ik het even zo, als iemand nog ideen heeft hoe ik er weer een kap op kan bevestigen dan hoor ik het graag. Uitboren heb ik al geprobeerd maar geen succes dus dat is voor mij iig geen optie.
Reply With Quote
  #11  
Old 26-01-2013, 07:43
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

die schroefjes zitten idd muurvast of zijn weggerot van de roest,je moet er idd veel tijd insteken om die verotte stukjes eruit te krijgen ma ja daar moet je maar zin in hebben,hehe,ze zitten er voor vuil en modder en steentjes te weerhouden dat ze tussen de blokken of rem komen,en als er wat tussen zit is het schoonmaken of ff achteruit rijden en dan remmen komt het steentje/rotzooi er ook meestal uit
Reply With Quote
  #12  
Old 26-01-2013, 08:51
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ik heb er zo al bij verschillende autos weggelaten hoor, nooit problemen mee. zo warm zal jij je remmen wel niet gaan krijgen dat je remleidingen en stofhoezen er last van krijgen.

bij andere merken zitten de binnenste stofhoezen van de aandrijfassen gewoon naast de uitlaat
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #13  
Old 26-01-2013, 13:30
Nels Nels is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 252
Default

Dat las ik dus ook op andere forums dat hier in Nederland als je gewoon rijd je remmen echt niet zo mega heet worden dat je er last van krijgt. Als je er mee op het circuit zou rijden of in de bergen woonde zou het een ander verhaal zijn stond daar. Maar zo te horen blijft het een beetje 50/50 met de meningen over de stofkappen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 17:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum