Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-02-2021, 22:02
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default 1979 vw t2b

Ik heb vorige week in mijn voorstel topic gepost dat ik een bus heb gekocht maar ik maak nu even een nieuw topic aan om de golf 1 en de bus een eigen topic te geven

Na het restaureren van mijn golf 1 was ik weer toe aan een projeckt en dit is een vw t2b geworden

De bedoeling is om er over een aantal jaar weer een restauratie projeckt van te maken ,voor nu zal er vooral op technisch gebied veel moeten gebeuren omde bus goed te kunnen rijden en dit zal ook de komende tijd gaan gebeuren

De bus bij aankoop










De bus mankeerde technisch nogal wat
Sommige dingen zijn gewoon achterstallig onderhoud en sommige dingen waren gewoon gevaarlijk dus deze dingen worden als eerste aangepakt

Ik had voor de aankoop al gezien dat de bus geen gordels had en dat de gordel bevestigings punten doorgerot waren dus dat moest aangepakt worden

Toen ik met de bus voor de eerste keer naar huis reed kwam ik erachter dat de ruitenwissers niet werkte en omdat het spatwater van andere automobilisten ervoor zorgde dat ik niet veel meer zag was het meteen duidelijk dat dit ook aangepakt diende te worden

Bij thuiskomst keek ik onder het dashboard om naar de ruitenwisser te kijken en toen zag ik dat er verschillende waterdruppels aan de binnenkant van het raamrubber hingen dit komt omdat het raamrubber kapot en verouderd was dus ook deze moest vervangen worden

Na dit alles leek het me het makkelijkst om het interieur compleet uit de bus te halen

Dit is het gordel bevestigingspunt voor de passagier en de beugel om de bank vast te houden




En de bestuurders zijde




En het kapotte en oude voorruit rubber










Zoals te zien op de laatste foto zat er wel wat roest onder het rubber dus dit meteen aangepakt







En de voorruit erin met een nieuw rubber ook de ruitenwisser asjes hebben een nieuw rubber gekregen dus aan de voorkant is alles weer waterdicht




En daarna de slijptol erin en nieuw ijzer op de plaats voor de gordels




Een nieuw stuk met een gordelbevestiging meteen erin gemaakt










En voor de mooi even een spuitbussen gekocht in de originele kleur




En de andere kant







En de onderkant van het plaatwerk voorzien van epoxy primer strijkkit en bodyshutz




En daarna voorzien van een nieuwe set gordels




De remschijven waren ook aardig ingesleten en zijn ook vervangen voor nieuwe







De ruitenwisser asjes zijn weer goed gangbaar gemaakt en de motor is vervangen voor 1 uit een golf 1
Reply With Quote
  #2  
Old 08-02-2021, 07:44
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,795
Default

Netjes hoor! Goed bezig!
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 08-02-2021, 07:59
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Keurig gemaakt!
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #4  
Old 08-02-2021, 08:05
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,860
Default

Keurig!
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 08-02-2021, 12:05
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

Mooie bus & goed werk.
Leuk weer eens een origineel Nederlandse grijskenteken bus te zien met gewoon een dicht dak!

Wil je nog wat met het interieur doen, of hou je hem gewoon als Kombi zonder banken?

Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #6  
Old 08-02-2021, 18:13
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Daar twijfel ik nog erg over

Aan de ene kant lijkt het me erg leuk om er banken in te hebben om met meerdere mensen rond te kunnen rijden ,maar dan moet de bus wel nog eerst langs de rdw om hem om te laten keuren want anders kan ik mijn passagiers niet verzekeren en in deze staat van slecht onderhoud gaat dat denk ik niet lukken

Aan de andere kant is het zo origineel en kan het nog wel eens handig zijn als ik wat groots moet versjouwen ( en dat gebeurd nog wel eens)

Het zal sowieso nog wel een jaartje duren voor ik hier iets over ga beslissen omdat ik eerst weer wat bij sparen dus ik heb nog de tijd
Reply With Quote
  #7  
Old 08-02-2021, 18:42
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Vandaag nog even bezig geweest met de bus

Ik merkte dat er erg veel koude lucht binnen kwam in de bus ook als ik de voorste kleppen dicht had staan
Na het demonteren van het rooster op het voorfront bleek dat het schuim wat er op de kleppen hoort te zitten weg was dus deze heb ik vervangen




En ook de roosters in het dashboard zijn opnieuw bekleed







Als de sneeuw weg is en de grootste pekel is vertrokken dan zal ik weer eens een stuk gaan rijden maar ik denk wel dat het zal helpen
Reply With Quote
  #8  
Old 09-02-2021, 12:19
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,795
Default

Quote:
Originally Posted by Ironvw
Daar twijfel ik nog erg over

Aan de ene kant lijkt het me erg leuk om er banken in te hebben om met meerdere mensen rond te kunnen rijden ,maar dan moet de bus wel nog eerst langs de rdw om hem om te laten keuren want anders kan ik mijn passagiers niet verzekeren en in deze staat van slecht onderhoud gaat dat denk ik niet lukken

Aan de andere kant is het zo origineel en kan het nog wel eens handig zijn als ik wat groots moet versjouwen ( en dat gebeurd nog wel eens)

Het zal sowieso nog wel een jaartje duren voor ik hier iets over ga beslissen omdat ik eerst weer wat bij sparen dus ik heb nog de tijd


Uitneembare banken maken?
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 09-02-2021, 12:40
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Uitneembare banken maken?


De banken zitten met een bout in de vloer geschroefd dus uitneembaar zijn ze altijd
Ik weet alleen nog niet of ik al het werk ( banken kopen , bekleden , boutgaten maken in de vloer , gordels en rdw ) er wel voor over heb
Reply With Quote
  #10  
Old 11-02-2021, 14:08
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,567
Default

Leuk project, en een hoop werk aan de winkel. Hou ons op de hoogte !
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #11  
Old 07-03-2021, 19:12
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Ik vond dat er erg weinig warme lucht de cabine in kwam en dat de voorruit erg slecht schoongeblazen werd

Omdat ik me niet voor kon stellen dat dit vanaf fabriek zó slecht was ging ik op zoek naar het probleem

Na onder de auto wat slangklemmen aangedraaid te hebben en wat kanalen lucht dichter gemaakt te hebben werd het wel wat beter maar het was nog niet echt veel beter

Omdat de vorige eigenaar de kachelpotten had vervangen en de rest allemaal gecontroleerd was heb ik ze eens nagekeken

Er bleek nog een dop in de kachelpotten te zitten die ( denk ik) de potten beschermen tijdens transport
Omdat op de dop staat dat hij na montage verwijderd moet worden en dat niet gebeurd was heb ik ze eruit gehaald
Dit scheelde enorm in het functioneren van de kachel want de raam wordt weer goed schoon en het is zelfs aangenaam in de cabine na een tijdje rijden

De dop in de kachelpot







En de doorgang van de kachelpot zonder dop




Daarna was het tijd om de wiellagers aan de achterzijde te vervangen

De remtrommel eraf gehaald,de wielnaaf compleet eraf gehaald en alles schoongemaakt om zo op een goede manier de lagers te kunnen vervangen
















En daarna de andere kant ook gedaan
Daar was alleen de wielrem cilinder lek dus deze meteen vervangen en de remvloeistof vernieuwd en de achterremmen afgesteld

De remvloeistof was erg donker en ik denk dat het al lang over zijn datum was want de bus remt nu veel beter en het rempedaal voelt veel harder aan

Daarna heb ik de as van het hulpstuurhuis vervangen
Hier zat erg veel speling op en het stuurgedrag was erg wollig
Het is nu wel beter maar ik denk dat het nog beter kan dus binnenkort maar eens wat rubbers en spoorstangeinde vervangen

De krikpunten waren alle 4 vrij slecht maar 1 was echt heel slecht
Omdat de auto binnenkort gekeurd moet worden en ik verwacht dat dit nog wel eens afkeur zou kunnen zijn heb ik ze alle 4 maar aangepakt

3 waren er nog te repareren maar 1 was echt te ver heen maar deze heb ik vervangen







En er was al een plaatje op gelast waar ook nog een gat achter zat
Dit is het resultaat na het vervangen







En ook zijn er nog 5 banden vervangen




Er zaten nog banden op uit 1993 dus alle banden eraf,vervangen en gebalanceerd inclusief het reserve wiel
Reply With Quote
  #12  
Old 07-03-2021, 20:58
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,795
Default

Gaat hard de goede kant op met deze! Goed bezig
__________________
Reply With Quote
  #13  
Old 07-03-2021, 21:38
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

Als je écht warmte van je kachelpotten wilt hebben,moet je eens op zoek gaan naar originele.
Die hebben veel meer (fijnere) koelribben, en geven daardoor duidelijk hetere lucht.

Lekker doorgaan, ook met posten!

Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #14  
Old 04-05-2021, 18:42
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Ik vermoed dat het al lang geleden is dat iemand de olie van de bus heeft vervangen dus daarom heb ik wat spullen besteld om dit te doen

Na het loshalen van het Carter deksel bleek dat er een beetje dikke slurrie op het Carter deksel zat en daarom maar meteen het zeefje vervangen







Omdat het weggedrag van de bus nog steeds niet geweldig is heb ik daar ook wat extra aandacht aan gegeven
De spoorstang einde zijn vervangen,de stuurstang is vervangen,de auto is uitgelijnd en het stuurhuis is afgesteld

De besturing is wel iets beter geworden maar ik vind het nog steeds erg slecht
Het valt me vooral op dat hij bijna niet rechtuit te rijden is zonder constant te moeten sturen
Als ik het stuur wel expres strak op dezelfde positie houd tijdens het rijden dan dweilt de bus echt heel erg over de rijbaan

Het enigste wat ik nu nog kan bedenken is dat er wielspeling zit op de voorwielen dus ik heb een meetklok besteld om dit te controleren ,maar als dit het ook niet is weet ik t ook niet meer

De oude stuurinrichting




En nadat alles is schoongemaakt en vervangen




En de nieuwe stuurstang




En daarna was het tijd om de motor af te stellen

Ik had dit nog nooit gedaan maar na wat inlezen en opzoeken is het toch goed gelukt
Ik heb van een kennis wat afstel gereedschap gekregen wat me flink heeft geholpen

Eerst heb ik de kleppen gesteld
In het begin leek het of ik het goed had gedaan maar na een testrondje rijden bleek al snel dat het alles behalve perfect was
De motor wou bijna niet meer vooruit en ik kon goed merken dat hij meer toeren moest maken om dezelfde snelheid te maken als eerst

Daarom de bus een paar uurtjes af laten koelen en het nog eens gedaan het afstellen ging toen een stuk beter en ik heb veel secuurder gekeken naar het bdp punt bepalen per cilinder





Allen bij het terugplaatsen van de laatste kleppendeksel ging het mis

De beugel die de kleppendeksel vasthoud brak af en het stukje dat afbrak bleef in de kop van de motor zitten










Omdat het tegen die tijd al wat laat begon te worden en mijn motivatie op een dieptepunt lag heb ik de schuur dichtgetrokken en ben ik naar huis gegaan

Na er een nachtje erover geslapen te hebben hoe ik dit moest oplossen heb ik maar besloten dat het het beste is om het afgebroken pinnetje uit te boren
Ik heb het pinnetje eerst rustig recht geschuurd zodat de boor niet elke keer wegglijdt om daarna met een centerpuntje een kuiltje te maken

Daarna met een heel klein boortje een gaatje geboord en deze steeds groter geboord tot ik de goede afmeting had

Daarna de nieuwe beugel en nieuwe pakking erop en klaar




De dag erna heb ik de contactpuntjes vervangen en de v snaar om daarna de motor eens goed af te stellen

De contacthoekt moet tussen 44 en 50 zitten en die staat nu op 46




De co stond op 1 en die moest op 3 staan dus deze ook verzet




Daarna met de stroboscoop de ontsteking op 7 graden voorontsteking gezet en toen zakte het stationair toerental naar een mooie 900 toeren







Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet merk dat de motor nu beter optrekt of dat ik harder kan rijden

Wel merk ik dat als ik nu bijvoorbeeld 100 rijdt dat dan de toeren lager zijn dan eerst en dat ik ongeveer 50 km meer kan rijden met een volle tank

Vooral het eerste vind ik fijn want nu is het iets minder herrie in de cabine waardoor het prettiger wordt om langere stukken te rijden
Reply With Quote
  #15  
Old 19-07-2021, 19:47
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Na een paar duizend km gereden te hebben begon de bus wat rare bijgeluiden te vertonen en na een kleine inspectie onder de bus bleek dat de rechter homokineet de geest had gegeven en de ashoes was ook gescheurd dus een nieuwe homokineet gekocht en erop gezet

Onder de bus vandaan




En gerepareerd en klaar om onder de bus te gaan




Ik had van iemand op dit forum de tip gekregen om de brandstof slangen eens na te kijken
Als deze oud zijn en poreus dan kunnen ze scheuren en aangezien de tank hoger ligt dan de motor zal de gehele inhoud van de tank over de motor en versnellingsbak uitgestrooid worden met alle brandgevaar van dien

Het was wel duidelijk dat dit aan vervanging toe was




En alles nieuw gekocht en gemonteerd
Het laatste stukje van de brandstofpomp naar de carburateur is ook gedaan




Omdat de bus in geen jaren meer fatsoenlijk gewassen was laat staan gepolijst was het erg moeilijk om de bus te wassen
De lak was zo erg vervuild dat elke spons,washandschoen,of droogdoek voor geen meter over de lak wou glijden en het wassen erg stroef ging
Ook was de kleur van de bus een paar tinten donkerder geworden door alle vuiligheid

Ik heb in eerste instantie zelf thuis een stuk van het dak gewassen en daarna gekleid
Dit ging wel maar voor een stukje van 15 bij 15 cm was ik 45 minuten bezig en dan moest er nog gepolijst en gewaxt worden en aangezien een t2 nogal wat m2 heeft was dit ook geen optie

Ik had van mijn vrouw een poets clinic gekregen bij Chris muller van de detailschuur dus was dit een mooie gelegenheid om met de bus naar rekken te rijden en eens te kijken of dit niet makkelijker kon

Na een gezellige dag ben ik naar huis gegaan met een hoop informatie en wat spullen die het makkelijker maken om thuis verder te gaan met het poetsen

De bus een stukje gepoetst bij Chris
Je kunt al goed zien dat het rechter deel al veel beter schoon is dan het linker deel




En daarna naar huis om verder te gaan




En het eindresultaat van het dak




En nu ben ik bezig met de rest van de bus
Als ik tijd heb en het weer laat het toen ga ik elke keer een paneel poetsen en over een tijd zal ik dan heel de bus gehad hebben en kan ik het dan beter bijhouden met poetsen
Ik weet dat de bus nog een keer helemaal gespoten moet worden omdat er her en der roest en gaten in zitten maar dan heb ik het toch een stukje mooier dan het was


Reply With Quote
  #16  
Old 22-07-2021, 05:05
golf mk2 90 golf mk2 90 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 358
Default

Daar knapt hij enorm van op! Vind de kleur persoonlijk erg tof
__________________
Caddy mk1
Reply With Quote
  #17  
Old 02-01-2022, 16:21
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Toen ik afgelopen zomer wat geld had gespaard heb ik spullen gekocht om de bus weer wat beter te laten rijden en om wat onderhoud te doen aan de motor




Omdat de schokbrekers alle 4 op waren heb ik deze vervangen maar ook de stuurdemper is vervangen voor een nieuw exemplaar
Dit heeft echt een heel positief effect gehad op het rij gedrag van de bus
Op de snelweg slingert hij niet meer zo veel op en neer en ik zou zelfs nu met 1 hand kunnen sturen
Iets wat eerst echt niet kon doordat de bus bij hogere snelheden (100 km/u) altijd begon te zoeken op de weg en bij wat wind was het moeilijk om hem op de rijbaan te houden




Als ik met de bus een langer stuk had gereden en daarna ergens had geparkeerd dan had ik heel af en toe dat als ik weer wou gaan rijden dat de bus niet meer wou starten
Als ik de sleutel omdraaide dan gingen de lampjes op het dashboard wel aan maar de startmotor ging dan niet rond

Als ik vervolgens onder de bus de startmotor met een kabel aan elkaar verbond dan ging de startmotor wel rond dus het contactblokje was niet goed meer

Blijkbaar komt dit best wel eens voor dus een nieuwe was ook best wel snel gevonden en erin gezet




Vervolgens was het vakantietijd dus eindelijk eens tijd voor wat groot onderhoud aan de motor
Omdat de motor heel slecht bereikbaar is en omdat de koppeling ook vervangen moet worden ging de motor uit de bus

Ik heb een klein karretje gemaakt dat ik onder de motor kan zetten zodat als de motor eruit is , ik hem dan gewoon weg kan rijden en niet over de vloer hoef weg te slepen

Dus eerst de bus omhoog gekrikt




En daarna de motor eruit gehaald en naar binnen gereden




De koppeling was wel aan vervanging toe en de krukas keerring liet ook olie door dus die is ook vervangen

Omdat axiale krukasspeling blijkbaar nogal een ding is met luchtgekoelde motoren heb ik deze ook nagemeten
Tussen 0.07 mm en 0.15 mm is normaal maar bij 0.15 mm moet de motor uit elkaar en moeten de carterhelften gelijnboord worden om vervolgens weer terug in elkaar gezet te worden

Bij mijn motor is de speling 0.30 mm en moet dit dus gebeuren
Echter heb ik op dit moment niet het geld om dit goed te doen
Ik ga er ook vanuit dat als de motor uit elkaar moet dat er dan nog wel meer dingen aan het licht komen die niet meer goed zijn en gereviseerd of vervangen moeten worden en het dus duurder wordt dan alleen het lijnboren

Na wat overleg bij wat mensen met verstand van zaken is gebleken dat er genoeg motoren zijn die 0.40 0.50 en zelf 1 mm speling hebben en die motoren rijden ook nog door

Het is dus wel nodig om te doen maar als ik het goed in de gaten hou zou het nog wel een jaartje kunnen wachten zodat ik nog tijd heb om wat bij te sparen en het goed te doen inplaats van half half







Daarom ben ik toch doorgegaan met de motor en het was nu tijd om de stoterstang pijpjes te vervangen
Omdat ik niet zo,n goede verhalen had gehoord over die pijpjes die je uit kunt schuiven maar besloten om gewoon vaste pijpjes te gebruiken
Dit betekende wel dat de kop van de motor af moest en dat betekend dat ik veel van de motor moet afhalen
Veel meer dan ik ooit heb gedaan en daarom was ik er ook wel goed nerveus voor maar ik heb alles op volgorde weg gelegd en mezelf vantevoren goed ingelezen en aanhaalmomenten opgezocht zodat ik er wel aan durfde te beginnen

Nadat de werkbank vol lag met motor onderdelen




Is de kop gelicht en de stoterstang pijpjes en pakkingen vervangen




En daarna is de andere kant ook gedaan

Het viel me op dat er veel rommel tussen de koelribben van de cilinders zat en aangezien dit de koeling verslechterd alles maar eens goed afgeborsteld en schoongeblazen




En vervolgens alles terug in elkaar gezet de koppeling drukgroep en druklager vervangen

Ook heb ik de contactpuntjes,rotor,rotorkap,bougiekabels,bougie, s,luchtfilter,olie en verschillende pakkingen vervangen ook is de rotor as gesmeerd,koelkleppen wat roest afgehaald zodat ze soepeler open en dicht gaan en de thermostaat in het luchtfilter schoon gemaakt zodat de motor een mooie onderhoudsbeurt heeft gehad




Verder is de motor zelf ontdaan van al het zand en olie die er in de loop der jaren op zijn gekomen zodat je alles nu veel schoner is en prettiger werkt

Ik vond dat de motor erg veel herrie maakte in de cabine vooral als ik op de snelweg zit
Daarom heb ik de motorruimte isolatie eraf gehaald en er een extra laagje isolatie tussen gezet in de hoop dat het wat geluid zou dempen










En daarna de oude isolatie terug gezet




Ook de binnenkant van de firewall bekleed met geluidsisolatie




En daarna de motorruimte flink schoongemaakt en de motor terug gezet




Nadat de motor weer terug in de bus zat en ik er een week of 2 mee rondgereden had had ik ineens weer hetzelfde probleem met starten
Omdat ik het contactblokje al had vervangen en de bekabeling had doorgemeten en goed had bevonden kon het alleen nog maar de startmotor zijn
Ik had een nieuwe startmotor gekocht en moest ook het messing busje vervangen wat in de versnellingsbak zit
Echter is tijdens het uit halen van het oude busje per ongeluk het oude busje in de versnellingsbak gevallen bij de drukgroep/koppeling

Dit kan eventueel schade veroorzaken als je dit laat zitten dus ik heb weer de motor uit de bus gehaald en het messing busje los gehaald
Daarna de motor weer terug in de bus gezet




Als laatste heb ik de binnenkant van de bus bekleed met hout
Ik wil ooit de bus nog eens restaureren en wil daarom het plaatwerk aan de binnenkant graag deukvrij houden nu ik de bus nog regelmatig gebruik om spullen in te vervoeren
Daarom een houten bekleding gemaakt en een kussen op het motor gedeelte om nog iets meer het geluid te dempen








Reply With Quote
  #18  
Old 03-01-2022, 08:54
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,004
Default

Mooie nette update!

Is het geluid nog verbeterd met de aanpassingen wat je hebt gedaan?
Reply With Quote
  #19  
Old 03-01-2022, 11:05
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,795
Default

Flink wat werk verzet! Cool dat je het aangedurft hebt!
Ik snap je motivatie met dat er ook andere motoren zijn met meer axiale speling, maar onthoud wel dat deze speling slijtage op andere plekken gaat veroorzaken en dat daardoor revisiekosten oplopen.
__________________
Reply With Quote
  #20  
Old 03-01-2022, 12:20
Ironvw Ironvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 365
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Mooie nette update!

Is het geluid nog verbeterd met de aanpassingen wat je hebt gedaan?


Het scheelt zeker in het geluid
We kunnen nu elkaar gewoon verstaan als ik op de snelweg rijd dus ik ben er nu tevreden mee
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum