Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-09-2022, 21:56
jatoch jatoch is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 198
Default Ploffende 1.6 met Weber 32/34 DMTL

Hoi allen,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met mijn lelijk lopende golf 2 1.6 automaat. Ik heb zelf de Pierburg carburateur die erop zat vervangen voor een Weber DMTL. Nu merk ik echt dat hij beroerd loopt en ik kan niemand in de omgeving van Heiloo vinden die hier naar kan kijken voor mij. Verder op genoeg adressen gekregen maar ik ga in deze toestand gewoon niet de snelweg op..

Probleem is dat hij bij een koude motor ploffen/knallen geeft via de carburateur. Bij warme motor houdt het op en komt hij prima weg in zijn 1. In de 2de versnelling wilt hij soms helemaal wegzakken en geeft dan ook weer het plof geluid. Is dit een kwestie van afstellen? Of is er een ander probleem? Misschien iets met de vacuümslangen? Er zit er geen 1 op de Weber maar wel 1 van de ontsteking naar de terugslagklep richting de rembekrachter (ik denk dat het zo heet). Zo zat het ook met de Pierburg alleen is het stukje waar de slang op de terugslagklep gaat afgebroken en door mij met tape weer was gemaakt. Ik kan niet garanderen dat het luchtdicht is.

Hopelijk kan iemand mij een klein beetje in de juiste richting sturen


Last edited by jatoch : 28-09-2022 at 19:03.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-09-2022, 07:17
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Waar komt de Weber vandaan? Heeft deze al op een andere auto gezeten of is deze nieuw?
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 12-09-2022, 19:52
arnus71's Avatar
arnus71 arnus71 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,936
Default

Staat de motor goed op tijd?
__________________
'10 Skoda Yeti
'12 Skoda Citigo
Reply With Quote
  #4  
Old 12-09-2022, 21:57
jatoch jatoch is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Waar komt de Weber vandaan? Heeft deze al op een andere auto gezeten of is deze nieuw?


Weber is nieuw en komt bij Bolku vandaan. Zag er bij ontvangst ook uit als nooit gebruikt.

Quote:
Originally Posted by arnus71
Staat de motor goed op tijd?


Moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig verstand van heb. Heeft dat te maken met de ontsteking en is dat waar je een stroboscoop voor nodig hebt? Heb wel wat YouTube videos daarvan gezien maar die zijn mij niet duidelijk genoeg om zo'n ding te gaan bestellen.
Reply With Quote
  #5  
Old 13-09-2022, 07:16
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Dan is de kans groot dat hij (de carburateur) afgesteld moet worden.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 14-09-2022, 10:19
jatoch jatoch is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 198
Default

Quote:
Originally Posted by VeeDubber
Dan is de kans groot dat hij (de carburateur) afgesteld moet worden.


Enig idee hoe dat werkt? Ik heb er zelf namelijk weinig verstand van...

Edit: Misschien ben ik eruit, of iig een stap vooruit. Ik zeg misschien omdat ik niet de tijd heb gehad om een goed testrondje te maken. Wat ik heb gedaan is de motor eerst warm laten draaien. Daarna het mengelschroefje helemaal dicht gedraaid en daarna weer 5 slagen (900 graden) open gedraaid. Ik heb een heel klein stukje gereden en de auto pakte na het schakelen goed door. Stationair schroef ook weer een klein stukje open gedraaid.

Denk dat het mengelschroefje wel 10 slagen open stond. Ik doe vanavond of in het weekend een groter rondje om te kijken of het probleem nu echt is verholpen en zal hier een update plaatsen. Bedankt voor het meedenken

Gestolen plaatje om te laten zien welk schroefje ik bedoel.


Last edited by jatoch : 14-09-2022 at 12:23.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-09-2022, 17:24
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2008
Posts: 539
Default

Voetpakking van de carbu nog ok?
__________________
Daily's :
2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR
1989 VW Golf GL 1.8

Ex VW's:
1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler
1996 VW Golf GT 1.9TDi Special
1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler
1983 VW Golf Rabbit LX 1.1
2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition
Reply With Quote
  #8  
Old 15-09-2022, 17:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Bij mijn vorige Golfje waren de bouten waarmee de adapter van de Weber aan de voetpakking wordt gemonteerd te lang. Hier door drukte de bouten de voetpakking uit elkaar. De Weber stond er ook heel gammel op te wiebelen. Uiteindelijk kwam er een heel klein scheurtje in de voetpakking waardoor hij soms valse lucht trok, ploffen en inhouden. Als ik de motor dan uit deed en weer aan, was het weer een tijdje goed.

Toen ik erachter kwam, heb ik de bouten wat ingekort, stond de Weber stevig op de voetpakking en daarna geen problemen gehad. Heerlijke carburateurs zijn het!
Reply With Quote
  #9  
Old 15-09-2022, 18:26
vagg freak vagg freak is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 667
Send a message via MSN to vagg freak
Default

Bij een koude motor is je mengsel te arm dan krijg je backfire
Werkt je choke wel naar behoren
__________________
golf mk1 g40
golf1 cabrio
Golf mk7 variant
Polo 6r
Reply With Quote
  #10  
Old 28-09-2022, 10:54
jatoch jatoch is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 198
Default

Even een update:

Het ploffen en het wegzakken in de 2de versnelling (3 traps automaat) bleken los te staan van elkaar. Zoals ik in mijn vorige bericht had aangegeven was het ploffen opgelost door een beetje pielen aan het mengelschroefje. Echter bleek het wegzakken in de 2de versnelling probleem nog steeds aanwezig te zijn.

@arnus71 stelde al de vraag of de motor op tijd stond. Na een beetje googlen heb ik gezien hoe dat werkt en heb ik een stroboscoop besteld. Motor staat nu op tijd en loopt nu heerlijk Auto heeft sinds kort een verse apk en rijdt zoals het hoort. Ik kan me nu richten op het verder opknappen

Auto waar het om gaat:

Reply With Quote
  #11  
Old 28-09-2022, 20:46
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Lekker bezig!
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum