Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-05-2012, 22:07
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Cool Alweer een project erbij.

Vandaag heb ik alweer een project erbij gekocht alsof ik nog niet genoeg UFO's (UnFinished Object heb). Ik word een verzamelaar . Het is een golf 1 bouwjaar 1979 , origineel 1100cc, met een deels bekende geschiedenis. De auto heb ik gekocht van een forumlid die hem een jaar of 9 geleden had gekocht (in Limburg nota bene) en er een poos mee had gereden. Op een moment kwam er klusruimte voor hem vrij en is hij aan de slag gegaan om de golf te strippen en om er vervolgens zijn eigen touch aan te gaan geven. Het zou een gecleande golf 1 worden met een golf 3 AFN (16 kleppen) motor. Maar zoals zo vaak gebeurt, komt er een verhuizing en je woont een stuk verder van je project af. Dan worden de klusdagen en avonden minder. Dan, na een jaar of acht ga je nadenken wat je gaat doen en kom je erachter dat je er geen tijd meer in kunt steken en je verkoopt je project. Ik zag de marktplaats advertentie en reageerde meteen. Na wat heen en weer gemail en het bekijken van wat foto's (afstand was een beetje te groot om even te gaan kijken) heb ik hem gekocht. In de loop der jaren waren al een aantal zaken verkocht, maar daarw as dan ook de prijs naar.
De basis is heel erg goed, het chassis heeft maar op één plaats laswerk , één deur is wat slechter en de achterklep behoeft wat laswerk aan de raamsponning.
Dan zijn er vanwege de projectwerkzaamheden wat aanpassingen gedaan aan het chassis. Zo is de reservewielbak (vakkundig) verwijderd, de accubak en de waterbakplaat er (netjes) uit gehaald.
Tevens was er al een begin gemaakt om een big block in te bouwen en is de oude motorsteun er al uit geslepen.
De plannen zijn om er een zo origineel mogelijke '79er van te maken maar dan met een dieselmotor uit die tijd (1.5) en een kleur die nog nader te bepalen is. Hij is nu indianred metallic, maar er staat bruin op kenteken en daar zijn leuke kleurvarianten in.
Dus werk zat weer, weet alleen niet waar ik aan moet beginnen (heb er nog drie staan die werk hebben )
Foto's van het nieuwe project;
Vanmorgen in Hoorn.





Paar foto's van de vorige eigenaar





Binnespatbord links (rechts is beter)


Beetje roest op de raamsponning


Achterhoekjes zoals gewoonlijk iets aangetast








Reservewielbak vakkundig verwijderd.


Verder geen roest te bekennen
En hoofdzakelijk ging het hierom

.

Ik hou jullie tzt op de hoogte.

PS linkerdeur ga ik waarschijnlijk geheel vervangen vanwege rot aan de onderzijde en (roestige) inbraakschade bij de klink, dus mocht iemand een schade en roestvrije deur overhebben met chrome raamlijsten, dan stuur maar een PM
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
  #2  
Old 18-05-2012, 22:18
swinz's Avatar
swinz swinz is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 412
Default

Ben benieuwd! Gaan we volgen
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project)

MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland.
Reply With Quote
  #3  
Old 18-05-2012, 22:23
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Ah over deze had je het dus laatst.
Kleine achterlichten zijn altijd een pluspunt.
Reply With Quote
  #4  
Old 19-05-2012, 15:53
Thijs.'s Avatar
Thijs. Thijs. is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 606
Default

Nu ken ik ook het gezicht bij de forumnaam Dat moet die inderdaad zijn waar je het toen over had
__________________
Thijs. Golf 1 1979 GL
Reply With Quote
  #5  
Old 19-05-2012, 16:06
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Thanks mensen. Dit is idd het chassis waar ik het laatst over had. Ga nu eerst draaispit in elkaar bakken en dan kan ik weer verder. Wil niet meer op de grond liggen met klussen (in ieder geval geen carrosseriewerk meer )
Ik heb alle projecten even in de loods "geparkeerd", Dus Erik als je nog iets over de vijfdeurs wilt weten, moeten we naar de loods.
Ik ken nu ook één gezicht meer van het forum Thijs
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum