Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-01-2021, 20:32
Tjakko Tjakko is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 15
Default JH motor wisselen voor DX?

Hallo allemaal,

Ik koop waarschijnlijk een mooie originele Scirocco gt2 uit 1990. Deze heeft dus de JH motor met KE-Jetronic. Kun je deze omwisselen voor een DX of EV motor met behoud van de hele KE-Jetronic? Ik kan me namelijk voorstellen dat door de lamda regeling, de ecu, enz ( zeg maar het elektronische gedeelte van het systeem) er minder vermogen uitkomt dan als ik het injectiesysteem van een DX overneem (K-jetronic, dus zonder elektronica), dus niet meer de 112pk.

Ik snap dat de katalysator ook zorgt voor een lager vermogen, die haal ik er sowieso tussenuit.

Het zou mooi zijn als ik het injectiesysteem zou kunnen laten zitten, dit staat mooi origineel (vind ik bij deze auto wel passen), en toch heb ik dan mooi wat extra vermogen. Meer is van mij niet nodig, dus geen 16v, 1.8T of iets dergelijks.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet, Jacco
Reply With Quote
  #2  
Old 01-02-2021, 09:27
Tjakko Tjakko is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 15
Default

Niemand hier een idee? Misschien had ik dit onder de rubriek Scirocco moeten zetten.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-02-2021, 10:24
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Deze kun je zo over bouwen. Persoonlijk vind ik het echter nogal wat moeite voor 20 pk extra. Belangrijkste verschillen tussen een DX en een JH zijn de nokkenas, de zuigers en de E van de KE-Jetronic. Je zou ook kunnen overwegen om bijvoorbeeld een nokkenas en een spruitstuk te steken. Waarschijnlijk zit je dan al dicht op hetzelfde vermogen en behoudt je de motor die origineel bij de auto hoort/
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 01-02-2021, 10:43
Tjakko Tjakko is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 15
Default

Veedubber, dank voor de reactie!

Ok, het kan dus. Maar jouw suggestie klinkt ook wel interessant. Voordeel is inderdaad dat ik dan de originele motor behoud.

Ik dacht altijd dat bij een JH de cylinderkop ook anders was (verbrandingsruimte). Het verschil in compressie met een DX zit hem dus alleen in de zuigers.

Een spaghettispruitstuk zit ik inderdaad ook aan te denken. En dan een nokkenas van een DX (of iets van schrick ofzo) zal ook al wel een leuk effect hebben. Zuigers uit een DX kan ik daarna altijd nog overwegen.

Thanks!
Reply With Quote
  #5  
Old 01-02-2021, 14:47
Tjakko Tjakko is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 15
Default

Correctie, een nokkenas van een DX kan natuurlijk helemaal niet omdat een JH hydraulische stoters heeft. Dan wordt het een andere nokkenas die wel geschikt is voor hydraulische stoters.
Reply With Quote
  #6  
Old 02-02-2021, 04:56
Rinus66's Avatar
Rinus66 Rinus66 is offline
No personal life
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 2,102
Send a message via MSN to Rinus66
Default

Quote:
Originally Posted by Tjakko
Correctie, een nokkenas van een DX kan natuurlijk helemaal niet omdat een JH hydraulische stoters heeft. Dan wordt het een andere nokkenas die wel geschikt is voor hydraulische stoters.


Latere DX uit een cabrio heeft ook hydraulische stoters.
__________________
88 cabrio 2.0
83 golf gl 1.5
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum