Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 25-11-2014, 14:17
kroeps's Avatar
kroeps kroeps is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 617
Default

Balen idd!! Maar zoals je zelf zegt ook dit soort dingen kunnen gebeuren als je alles goed probeert te doen.

Ga zo door!!
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One
Reply With Quote
  #62  
Old 25-11-2014, 22:13
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

Pfff das mooi kloten, ik zeg altijd het is en blijft een auto, wat helaas sommige mensen soms niet snappen of willen snappen. Succes met de opbouw weer!
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #63  
Old 26-11-2014, 16:34
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 5,447
Default

ook tegenslagen zitten er wel eens tussen.
erg zuur heb er in middels al een paar gehad, maar zal vast en zeker worden opgelost
__________________
Actieve topics:
-------------------------
vdWal's Wagenpark
Jetta Mk2 Coupe


Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
  #64  
Old 26-11-2014, 16:39
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Motor is terug naar Morien en zij hebben hem daar open gemaakt

Drijfstanglagers liggen er uit en de krukas is niet meer te redden.

Het gekke is dat hij heel erg mooi en geruisloos liep toen hij bij JD vandaan kwam.

Nog geen 200 km later ligt alles er uit en niet zo'n beetje. Bij Morien zijn ze nog nog bezig om te kijken waar dit door ontstaan is.
Reply With Quote
  #65  
Old 26-11-2014, 20:04
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Het oliezeefje mischien? Kan me voorstellen dat die gewoon schoon was toe die bij jou weg ging.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #66  
Old 26-11-2014, 23:25
Vincent-Mk1's Avatar
Vincent-Mk1 Vincent-Mk1 is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 556
Default

Hmm jammer zeg...

(ging dat wel goed met t uitlaatspruitstuk, dicht tegen de wand?)
__________________
--------------------------------------------
'79 Mk1-16VT - Rallye-16VT

--------------------------------------------
Reply With Quote
  #67  
Old 26-11-2014, 23:59
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Vincent-Mk1
Hmm jammer zeg...

(ging dat wel goed met t uitlaatspruitstuk, dicht tegen de wand?)



Er is in principe plek zat en is in het echt anders dan dat het op de foto's lijkt.

Wel wil ik nog een hitte bestendige mat tegen het schutbord plakken wat makkelijk is nu alles er weer uit is. Hij kan zonder, maar het is nu een kleine moeite en alle beetjes helpen.

Ook wil ik nog een extra schoor naar de turbo toe maken zodat niet alle stress op alleen het spruitstuk komt. Dit zou ik anders gedaan hebben na dat hij is ingereden, want dan zou hij nog terug komen om alles na te lopen en de olie etc te verversen. Er was wat haast omdat hij voor zijn verjaardag wilde hebben, maar dat is niet gelukt helaas.
Reply With Quote
  #68  
Old 27-11-2014, 00:02
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
Het oliezeefje mischien? Kan me voorstellen dat die gewoon schoon was toe die bij jou weg ging.


Ik snap niet helemaal hoe je dit bedoeld, maar alles was nieuw en ik heb deze motor niet open gemaakt. Hij kwam bij een goede kennis van mij vandaan die met zijn project gestopt is. Hij is bevriend met Morien, en zo doende dat Morien zijn motor heeft gebouwd.
Ik had geen enkele reden om hem los te halen omdat ik er van uit ga dat zij bekwaam zijn.
Reply With Quote
  #69  
Old 27-11-2014, 14:57
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Motor is terug naar Morien en zij hebben hem daar open gemaakt

Drijfstanglagers liggen er uit en de krukas is niet meer te redden.

Het gekke is dat hij heel erg mooi en geruisloos liep toen hij bij JD vandaan kwam.

Nog geen 200 km later ligt alles er uit en niet zo'n beetje. Bij Morien zijn ze nog nog bezig om te kijken waar dit door ontstaan is.



Heb hetzelfde gehad... alleen nooit achter gekomen waar nou echt het probleem zat.. weet wel dat mijn olietemp bij normaal gebruik al wat aan de hoge kant was, welgeteld 165 km later was het over en sluiten... lagers eruit en krukas toch beschadigd
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever
Reply With Quote
  #70  
Old 27-11-2014, 17:58
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

De motor is uit elkaar, de lagerschalen en de krukas zijn niet weer te gebruiken.

Deze motor word in zijn geheel weer herbouwd door Morien en ik krijg hem eind volgende week weer terug.

Effe geduld, dan kunnen we hem weer opbouwen
Reply With Quote
  #71  
Old 27-11-2014, 19:13
DavyK DavyK is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 170
Default

Dat was inderdaad balen.
We hadden weeral zo een eind gereden en die jong was super blij en vol spanning.
Was een lange dag toen.

Maar wilco, je was wel snel daar met die kar. :-)
__________________
GRTZ...

Drive it like you show it...
Reply With Quote
  #72  
Old 24-12-2014, 20:15
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by DavyK
Dat was inderdaad balen.
We hadden weeral zo een eind gereden en die jong was super blij en vol spanning.
Was een lange dag toen.

Maar wilco, je was wel snel daar met die kar. :-)


Ben jij die persoon die toen met Rob mee was die bewuste dag ?

Ik ben idd meteen in de auto gesprongen om de auto weer op te halen.
Het was een eind rijden en er is niks vervelender dan zo lang te moeten wachten langs de weg
Reply With Quote
  #73  
Old 24-12-2014, 21:00
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Ik ben inmiddels bezig met de 2e ronde

Op de volgende foto's is de schade wel goed te zien:























De motor is weer terug en voorzien van een nieuwe krukas, drijfstangen en lagers enz:













En weer begonnen met het opbouwen:














Ik heb nu ook wat dingen aangepast zoals dat ik hier nu draadeinden in heb gezet met koperen moeren ipv 3 bouten:


























De extra beugel waar al eerder over gesproken is en ik er tussen heb gemaakt zodat niet de turbo en de uitlaat in zijn geheel aan het uitlaatspruitstuk hangt. Ik heb er voor gekozen om hem zo te maken zodat het spruitstuk zo nog de mogelijkheid heeft om te kunnen uitzetten en krimpen:














































Zoals het er nu naar uitziet kunnen we hem volgende week weer starten
Reply With Quote
  #74  
Old 24-12-2014, 21:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Ziet er weer goed uit Wilco!
Hebben ze nog de oorzaak van de motorschade kunnen achterhalen?
Reply With Quote
  #75  
Old 24-12-2014, 22:25
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ziet er weer goed uit Wilco!
Hebben ze nog de oorzaak van de motorschade kunnen achterhalen?


Het is zo dat ik deze motor niet los mocht halen ivm de garantie. Eenmaal bij Morien, gaven zij de schuld aan JD die deze motor te zwaar zou hebben belast op de testbank (roetvorming op de zuigers/ te rijk gelopen)

Dit is niet de oorzaak van deze schade omdat een goede motor eigenlijk nooit op de lagers stuk zal lopen op een testbank tenzij er iets mis is met de olievoorziening of de olie zelf.

Met verkeerd afstellen kan je de zuigers etc vernielen, maar het gaat hier om het afstellen voor het inrijden (inrijprogramma) met een maximum turbodruk van 0,57 waar die nu op staat.
Voor mij zeker is dat ze bij Morien deze motor niet goed hebben gebouwd, oftewel verkeerde toleranties hebben toegepast of dat er iets niet goed gemonteerd heeft gezeten. Er is in elk geval iets waar zij niet eerlijk over zijn.

Zij (Morien) zeggen een goed gesprek te hebben gehad met JD terwijl mijn klant na deze tijd met JD heeft gebeld en zij daar nog niet eens wisten dat deze motor stuk was gelopen.

Normaal gesproken laat ik alles door v.Kronenburg bouwen, maar dat was nu anders omdat ik deze motor van een kennis kon overnemen die is gestopt met zijn project. Ik wist dat alles nieuw was, wat er in zat en wie hem gebouwd heeft waardoor ik deze heb overgenomen. Echter heb ik mij hier lelijk in vergist en ook in hun service helaas.
Mijn kennis betaald de onkosten aan deze motor en ik draai op voor de rest zoals alle pakkingen, veel arbeid, filters, olie, ophalen van de defecte auto in België, koelvloeistof enz enz. Ook de speciaal gecoate kleppendeksel hebben zij volledig beschadigd waar ik voor opdraai omdat dit weer opnieuw gedaan moet worden.

Een hele dure les waarvan ik vind dat de klant er geen enkele schuld aan heeft al gaat het om een opgevoerde motor.
Op het moment dat hij er mee reed, stond de motor op "safe" afgesteld voor het kunnen inrijden met een turbodruk van max 0,57 bar.
Hij heeft er precies 185km mee kunnen rijden richting huis en is vlakbij zijn huis stuk gegaan.

Normaal noem ik geen bedrijven bij naam, maar in dit geval vind ik dat het genoemd mag worden door wat zij andere hebben aangedaan zonder enige vorm van verantwoordelijkheid op zich te nemen.
Reply With Quote
  #76  
Old 25-12-2014, 00:30
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Hmm okee...jammer dat de oorzaak niet echt boven water is gekomen.
In ieder geval succes met de herstel werkzaamheden!
Reply With Quote
  #77  
Old 25-12-2014, 00:56
JerryGT JerryGT is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 423
Default

Helaas heb ik ook al diverse malen slechte ervaringen. Hou er niet van om een bedrijf zwart te maken oid. Maar een dsg bak die na 3x terug nog niet goed is en een gereviseerde 1.4 16v waar de olie uitloopt vind ik ook niet heel netjes.

Maar het werd wel netjes opgelost in mijn geval gelukkig!
Reply With Quote
  #78  
Old 25-12-2014, 01:35
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by JerryGT
Helaas heb ik ook al diverse malen slechte ervaringen. Hou er niet van om een bedrijf zwart te maken oid. Maar een dsg bak die na 3x terug nog niet goed is en een gereviseerde 1.4 16v waar de olie uitloopt vind ik ook niet heel netjes.

Maar het werd wel netjes opgelost in mijn geval gelukkig!


Dat maakt voor mij juist het grote verschil

Een fout maken is menselijk, maar een fout maken, niet toegeven en naar een ander wijzen terwijl het toch wel erg duidelijk is, vind ik heel erg.

Bij elk bedrijf gaat er wel eens wat mis. Het verschil van kwaliteit zit hem dan ook in hoe dit word opgelost.

Gaat er veel mis, dan kan je denken aan onkunde, maar dan nog steeds is een goede service veel waard.

Als er bij jouw veel is mis gegaan en dit bedrijf heeft goed geholpen, zullen zij dit ook in hun portemonnee voelen en er flink van balen.

Het zegt wel iets over hun inzet met het feit dat zij alles zo goed mogelijk doen willen ,maar wat niet wil lukken, verkeerd hebben ingekocht of te maken hebben met verkeerde toeleveranciers enz.

Zij zijn dan ook de gene die er van zullen leren omdat zij dit niet vaker willen laten gebeuren. Dit omdat zij dan hard achteruit zullen boeren door dat deze service hun te veel geld kost. Om te kunnen blijven bestaan, zal zo'n bedrijf beter moeten worden of moeten stoppen met het verlenen van deze service.

In zo'n geval zou ik een bedrijf nooit naar beneden halen omdat zij een eerlijke kans verdienen om zich te kunnen verbeteren.

Last edited by DutchBuild : 25-12-2014 at 01:38.
Reply With Quote
  #79  
Old 25-12-2014, 02:38
Joey053 Joey053 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2014
Posts: 12
Default

Lurk allang mee op dit forum en vooral de Dutchbuild projecten vind ik mooi om te bekijken.
Maar ik vroeg mij gelijk af of je dit blok wat je van Morien hebt gekregen(die zij weer op hebben gebouwd) zelf hebt nagekeken.
Want straks hebben ze het weer op dezelfde manier gebouwd en gaat hij weer na +-200km kapot.
Was van plan om mij pas tegen de zomer aan te melden wanneer ik een golf 1 ga kopen om te hobbyen, maar naar aanleiding van dit topic toch maar wat eerder gedaan.
Reply With Quote
  #80  
Old 25-12-2014, 09:46
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Dit soortig geneuzel heeft mij in 2011 doen beslissen om voor mezelf te beginnen.
Service is, (vindt ik) de factor waar het tegenwoordig om draait om te kunnen overleven en je te onderscheiden icm. De kwaliteit die je leverd.
Niet met motoren die stuk lopen maar in de hele sector.
Er zijn al genoeg praatmakers die goed kunnen verkopen.
Ik maak vaak mee bij klanten dat achteraf blijkt dat het in de basis niet goed uitgedacht is en dus niet zal werken naar verwachting. Mensen hebben daar dik voor betaald en lopen bij de verkoper tegen een dichte deur. In sommige gevallen worden zo dus gedwongen om de centen twee keer uit te geven.

Nu zat gelukkig voor de klant jij ertussen. Maar dit soort grappen moeten niet wekelijks op het menu staan. Want dan kost de goede service je de kop. En dat is meteen ook de rede waarom vele anderen het niet verlenen. Het kost ze te veel.

Last edited by Dub-Detail : 25-12-2014 at 09:49.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum