Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Off Topic
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 23-12-2014, 11:09
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Of je een auto kúnt en/of wÃ*l kopen heeft te maken met je portemonnee, de effectieve waarde van een auto staat daar los van.


Dat zeg ik: de één ziet de waarde de ander niet
Reply With Quote
  #22  
Old 23-12-2014, 11:35
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Mwa, dat zeg je niet helemaal.. handelswaarde is wat anders als persoonlijke waarde, dat is zo ongeveer de aanleiding tot deze discussie. Dat je zelf (omdat je er veel geld in hebt gestoken of omdat het b.v. een erfstuk is) ergens veel waarde aan hecht, wil niet zeggen dat dat realistisch is om dat te vertalen naar de handelsprijs (in veel gevallen juist niet).
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #23  
Old 23-12-2014, 14:37
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

Quote:
Originally Posted by martinus83
Even terzijde, dit is een GL TurboDiesel, dat is net iets anders dan een GTD meen ik?..


verrek ja ..zie ik nu ook net..
maar is een Belgische auto..kan zo maar luxer geweest zijn dan een Hollandse GTD..
mijn Golf 1 turbodiesel was een 'Rabbit LX'..met stalen schuifdak en GTD interieur..en groen getint glas..in 041 zwart..ik geloof nooit dat Pon hier raad mee had geweten?..
en weer qua prijs..Golfje 2 zit nu in het keurslijf van een type 1, 15 jaar geleden..voor jan met de pet ,een oud Golfje..(reed de pliessie vroeger mee zeggen ze dan)..voor de liefhebber iets speciaals..
de koper voor zoiets is altijd geboren...hij moet alleen langskomen..en diepe zakken hebben..
Reply With Quote
  #24  
Old 23-12-2014, 15:49
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by heinz74
en weer qua prijs..Golfje 2 zit nu in het keurslijf van een type 1, 15 jaar geleden..voor jan met de pet ,een oud Golfje..(reed de pliessie vroeger mee zeggen ze dan)
Daar is de Mk2 al een tijd voorbij hoor, hedendaags is het de Mk3 die je voor een appel en een ei op elke hoek van de straat kunt kopen. Als je op (bv) marktplaats gaat zoeken dan is een fatsoenlijke mk2 (GTI) zelfs schaarser dan een mk1 (GTI). Een goede is zeker wel behoorlijk wat geld waard. Maar 10k is, zeker voor een opgekalefaterde diesel, wat te gortig.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #25  
Old 23-12-2014, 16:23
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,353
Default

ja is ook zo
komt laatst een knakker hier met zo'n 25jahre ding ,,zat wat roest aan zei tie..mooi ding airco ..alles electrisch ..maar rot..niet normaal meer...
heb hem weggestuurd..zo rot ...Man..
ofdat ik effe wou lassen was maar een gaatje...en dan bwjr '98 ofzo?
Reply With Quote
  #26  
Old 23-12-2014, 16:28
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

25jahre is denk ik zelfs rond ±2002.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #27  
Old 23-12-2014, 16:35
Deckedm Deckedm is offline
VW Guru
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 844
Default

10k moet je zien wat voor mk2 je daarvoor koopt... met een behoorlijk wat lekkerdere motor en wat leuke goodies

die mk2 VR6 turbo van mp, dat ding is een plaatje en die is 10k waard

De groene mk2 met 20vt erin die al tijdje te koop staat op mp is smetteloos! echt waar smetteloos, tt dash , alleen maar duur spul gebruikt , gewoon op en top, leg je 6K neer heb je die, en daar komt niemand om!

10k vragen is leuk, maar ik denk dat je al heel blij moet zijn als je de helft vangt
__________________
Speed Kills,Drive a Honda and Live Forever
Reply With Quote
  #28  
Old 23-12-2014, 16:47
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Totaal nutteloze discussie dit!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #29  
Old 23-12-2014, 17:12
HB24 HB24 is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2008
Posts: 770
Send a message via MSN to HB24
Default

Uiteindelijk wordt de waarde van de wagen bepaalt door wat er een gek voor wilt geven
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!!
Scratch the surface
http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif
Reply With Quote
  #30  
Old 23-12-2014, 17:52
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by KennyH
Totaal nutteloze discussie dit!
Waarom? Ik vind zulke discussies juist altijd boeiend. Interessant om te kijken hoe iedereen erover denkt, dat is de intentie van een forum toch? *Forum: Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen.*

@HB24, dat is soort van waar maar in mijn ogen ook niet helemaal. Als er inderdaad een gek komt die 10k voor een Golf mk2 1.3 neertelt (of wat dan ook), dan is die gek goed gek maar die auto is die 10k nog steeds niet waard
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #31  
Old 23-12-2014, 18:37
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Als iemand 10k wil vragen mag dat, als iemand anders die 10k wil betalen mag dat ook. Het is niet aan jou om zo iemand voor gek te verklaren, je kunt het hooguit gek vinden; dat is dan jouw mening, en verder niet van belang.
Reply With Quote
  #32  
Old 23-12-2014, 18:52
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Wat je van iemand vindt die zulke bedragen betaalt of hoe je diegene wil noemen is weer een hele andere discussie.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #33  
Old 23-12-2014, 19:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Wat je van iemand vindt die zulke bedragen betaalt of hoe je diegene wil noemen is weer een hele andere discussie.


Ook dÃ*e zal dan weer gesplitst worden
Reply With Quote
  #34  
Old 23-12-2014, 19:13
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ook dÃ*e zal dan weer gesplitst worden
Daarom mooi bij het onderwerp van discussie houden, vandaar dat ik 't zeg
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #35  
Old 23-12-2014, 20:13
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Quote:
Originally Posted by Misha
Als er inderdaad een gek komt die 10k voor een Golf mk2 1.3 neertelt (of wat dan ook), dan is die gek goed gek maar die auto is die 10k nog steeds niet waard


Hoe wil je een waarde bepalen van een dergelijke auto dan? Uiteindelijk is elke auto ongeveer hetzelfde waard, zo'n 15 cent de kilo...

Bij nieuwe en jonge gebruikte auto's die nog gewoon origineel zijn kun je werken met afschrijving en naar prijzen van vergelijkbare auto's kijken en dan aan de hand daarvan een waarde bepalen. Maar bij auto's die zijn aangepast en die in feite dus uniek geworden zijn is dat moeilijk.
Kijk maar naar taxatiewaardes,daar hangt een expert een prijs aan een auto.maar bij verkoop haalt niemand die prijs...

Als je jouw auto wilt verkopen en er is net iemand die helemaal wild is van hoe jij de auto hebt gemaakt dan kun je wellicht meer beuren als normaal.dan heb je geluk gehad.in werkelijkheid zal dat natuurlijk niet snel gebeuren..

Vragen staat vrij en auto's zijn waard wat de gek er voor geeft.
Reply With Quote
  #36  
Old 23-12-2014, 20:19
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Tot dat de auto in onderdelen te koop staat, dan staan de schreeuwerds ineens vooraan om de krenten uit de pap te vissen. (om hun auto meer waard te maken)
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #37  
Old 23-12-2014, 20:28
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Je geeft zelf eigenijk al antwoord, vergelijkingsmateriaal zoeken en op basis van de markt een prijs erop plakken. Als je zelf zo'n auto hebt gebouwd dan ben je zelf ook wel in staat om een reële prijs te bedenken voor de betreffende auto als er weinig of geen vergelijkbare voertuigen te koop staan. Exorbitant hoge bedragen vragen is een keus, dat mag je zeker doen (zakken kan altijd nog), maar het gros van de mensen zal je niet serieus nemen of gaan kritiek leveren.

Als je echt op die ene 'gek' wacht, dan komt diegene vroeg of laat wel naar jou toe in plaats van andersom.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #38  
Old 23-12-2014, 20:40
obimaster obimaster is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 510
Default

is wel een beetje nutteloos dit topic, maar soit
een auto heeft een maarktwaarde en een persoonlijke waarde,
voor die gtd zou ik nooit 10000 geven, IK niet, maar iemand anders mss wel. en ken mag vragen wat hij wil.
maar om daar nu zo een discusie rond te voeren vind ik een beetje overdreven.
kan je ook de discusie gaan voeren belgie nederland prijzen verschillen ook wel wat he.
ik denk zo, golf 2 is mijn passie. en vooral g60 alles wat ik daarvan heb gaat nu niet weg,of voor ontzettend zotte bedragen dan doe ik het weg. ben ik het ooit beu(wat ik betwijfel) dan liever alles voor een appel en een ei

op een forum zitten er veel. golf is mijn passie
zien ze een super nette(gti gtd maakt niet uit) voor veel geld zeggen ze voor dat geld koop ik wel een andere auto. passie niet zo graat lijkt me.
ik ruil mijn golf voor niets, ben op geen enkel jaloers enkel op alle andere mooie g60's, ik kan ze namelijk niet allemaal hebben.
in mijn ogen is bijvoorbeeld een limited g60 het van het
en mocht ik morgen bij de dealer een nagelnieuwe g60 kunnen kopen voor de prijs van een golf R nu. dan deed ik het direct
nu blijf ik wel tevreden met mijne die ik ook veel te veel heb betaald, maar ik moest en zou die hebben

zou gewoon beetje opletten met zulke discusies, zijn er al meerdere voor geld in ruzie gekomen

mvg
__________________
G60 is in my DNA
Reply With Quote
  #39  
Old 23-12-2014, 21:33
giuliettaevo giuliettaevo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 287
Default

Maar als je nu iets unieks gebouwd hebt, wat dan?

Neem de jetta van mijn maat.gewoon een jetta 1, alleen dan met rwd en een 400+ pk Mercedes td motor erin. Vertel mij maar eens wat daar voor een prijs bij zou passen. Is geen vergelijkingsmateriaal voor en geen handel in. Ik kan wel een ruwe schatting maken wat het zou kosten om er een te bouwen maar dat is nog geen waarde natuurlijk.

Wat de gek er voor geeft, daar blijf ik bij.

Gelukkig verkoop ik mijn auto's niet.
Reply With Quote
  #40  
Old 23-12-2014, 22:06
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Die Jetta ken ik wel, die eigenaar is een ex-collega van een maat van me. Dat zijn lastige gevallen ja, zoveel van dergelijke leipe uitzonderingen zijn er gelukkig niet. Zo'n auto is wel een gevalletje wat de gek ervoor geeft inderdaad. Te weinig zal je sowieso niet snel vragen maar vraag je teveel dan bouwt men liever iets wat ze meer aanspreekt (en doorgaans dan ook meer markt voor is omdat het gros toch wat meer in de 'mainstream-projecten' zit).

Ik denk dat je van zulke exotische projecten toch vaak niet meer als een schijntje terugziet. Het is té specifiek om een grotere markt aan te boren, de vraag er niet naar wat resulteert dat het gewoon niet veel waard is/opbrengt. Iemand die alsnog interesse heeft die zal dat gegeven waarschijnlijk ook snappen en gaat dan geen grote bedragen betalen aangezien je zo'n spulleke toch aan de straatstenen niet kwijt komt. Wat moet je dan vragen? Zoals altijd, gewoon iets meer als je bottomline zodat je ruimte hebt voor onderhandeling en dan maar hopen dat het goedkoop genoeg is voor die ene sterveling die nog een sok geld heeft waar hij vanaf moet.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum