Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Corrado en Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-03-2014, 09:18
Nioulargo Nioulargo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 10
Default Even voorstellen en een probleem uiteraard :-)

Hallo,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een corrado 20 16v uit 1994.
Hij is voor m'n zoon, nu zijn er enkele electrische probleempjes, jaja en die kunnen dikwijls rare gevolgen hebben.
Wat is er mis, de ramen werken niet, de spoiler is dak werkte ook niet dus even de zekeringen nakijken :-)
Nu heb ik een zekering vervangen (20A) en het dak en spoiler werken, echter brand nu ook het ABS lampje, volgens het boekje zou dit op een zekering van 30A moeten zitten?
Er was nog een zekering stuk, ook van 20A, dus die ook vervangen en dan ging de rechtse ruit gelijk naar beneden, verder niets meer, ook niet omhoog of de linkse deed ook niets dus even zekering er uit om te zien of ze nog heel was maar bleek goed te zijn, zekering er terug in en ruit ging terug naar boven :-) dit alles zonder de schakelaar te gebruiken.
Er zit volgens mij dus ergens een goed probleem maar waar moet ik nu beginnen zoeken? Ik ben wel handig maar geen electricien.

Iemand een idee waarmee ik kan beginnen?

Mvg, Johan
Reply With Quote
  #2  
Old 23-03-2014, 09:23
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Lampje van de abs gaat niet uit als je rijd?
Achter het zijpaneel links achter zit het relais van je ramen. Die zou stuk kunnen zijn of je moet daar even gaan meten.

Welkom trouwens
Reply With Quote
  #3  
Old 23-03-2014, 09:27
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Ps, chech even met je sleutel in het deurslot of de cv wel werkt en als je de sleutel op open zetten vast houd of de ramen dan naar beneden gaan en op slot of ze omhoog gaan...

Als de cv niet werkt heb je grote kans dat de luchtpomp defect is, deze zit achterin bij je achterlicht rechts
Reply With Quote
  #4  
Old 23-03-2014, 10:38
Nioulargo Nioulargo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 10
Default

Ok alvast bedankt voor de info, ik ga dit eens even checken
Tja ik heb in mijn jonge tijd wel veel aan auto's gesleuteld maar de Corrado is volledig nieuw voor mij.
Het is door dat we nu eentje zochten voor de zoon dat ik er terug inrol
Jullie gaan me dus nog zeker horen.

Mvg, Johan
Reply With Quote
  #5  
Old 23-03-2014, 11:05
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Ik denk dat 30% hier niet zo jong meer zijn als dat jij misschien denkt..
Reply With Quote
  #6  
Old 23-03-2014, 11:06
piens1 piens1 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 453
Default

Quote:
Originally Posted by Ron mk1
Ps, chech even met je sleutel in het deurslot of de cv wel werkt en als je de sleutel op open zetten vast houd of de ramen dan naar beneden gaan en op slot of ze omhoog gaan...

Als de cv niet werkt heb je grote kans dat de luchtpomp defect is, deze zit achterin bij je achterlicht rechts

dit wist ik niet is dit bij elke corrado met cv ?
__________________
Present:
Vw Corrado 1.8 G60 92' LC3U(project)
Vw Golf II 1.8 Gti 84' LA3A(weekend car)
Moto dax 150cc daytona 2006(low rider)
Past:
Fiat Fiorino 1.7 97' wide body
Chevrolet Lacetti 2006 1.4 16v(sold)
Vw Polo 2f 1.1 93' LC6U(project)
Reply With Quote
  #7  
Old 23-03-2014, 13:49
Nioulargo Nioulargo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 10
Default

Even een update,
De CV doet idd niets, even in de koffer gekeken en inderdaad het luchtpompje hangt uit elkaar, dit is een kabel met een zwart dekseltje dat normaal op het pompje vast moet zitten maar dit is uit elkaar, dus geen CV maar dat vind ik minder erg.
De auto oet gekerurd worden en dan moeten de ramen open kunnen uiteraard, wat me ook opvalt is dat het abs lampje mee op de zekering van de ramen zit?? Is dit normaal dit brand nu, ook als hij rijd. Gisteren was ik hem wezen ophalen en reed heel goed, remmen ook perfect maar toen ik de zekering van de ramen vernieuwde brande dit gelijk.

Is er iemand uit mijn buurt die me wat meer uitleg kan geven want ik weet niet meer waar te zoeken, het raamrelais moet ik nog nakijken. Ik denk dat er één probleem is dat verschillende dingen moet aansturen.
@ Ron, ik ben zelf ook niet zo jong meer hoor ;-)
Reply With Quote
  #8  
Old 24-03-2014, 10:12
Quattro_38's Avatar
Quattro_38 Quattro_38 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 200
Default

Als je abs lampje brandt, is dan je remvloeistof wel op peil? Ik meen dat hij dan blijft branden, maar zeker weten doe ik dat niet.
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00
Volkswagen T4 Westfalia Joker '98
Reply With Quote
  #9  
Old 24-03-2014, 15:01
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Ramen hoeven niet voor de apk, als je de spiegels maar kan verstellen van binnen uit.
Cv pomp staat ook in combi met je ramen ivm comfortsluiting.
Dus zou eerst de pomp vervangen

Abs is kwestie van uitlezen
Reply With Quote
  #10  
Old 24-03-2014, 16:58
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Ik heb nog een goede CV pomp liggen mocht je er een zoeken, netjes in het schuim.

Mocht na de lezing blijken dat de ABS pomp defect is heb ik tevens meerdere ABS pompen liggen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #11  
Old 24-03-2014, 19:46
Nioulargo Nioulargo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 10
Smile

Bedankt al voor de reactie's.
Even een update, ik heb een en ander gemeten en bleek er nog een zekering stuk te zijn.
Nu ben ik zover dat de raammotor stroom krijgt en als ik de motor een tik geef gaat de kabel zich spannen maar het raam blijft zitten, mijn eerste gedaht is dus dat de motor vast zit??
Het rechter deur maneel heb ik nog niet gedemonteerd maar die raam ging gisteren wel op en neer, al was het dan uit zichzelf zonder dat ze bediend werd.

Wat de CV betreft is er achteraan met het pompje iets want die kabel zit er los in, ttz dat zwarte deksektje is los.

@ Ron, comfortsluiting? hoe bedien je de CV eingenlijk, gewoon door de sleutel te verdraaien of zou dit met een afstandbediening op de sleutel moeten want ik heb enkel een gewone sleutel?
De spiegel doen het ook niet, wel klik in het relais maar verder niets, maar hij moet naar de Belgische keuring en dan is dit niet nodig ;-)

En ja, als die motor stuk zou zijn hoe moet je die dan demonteren want ik heb gezien dat deze met poprivetten gemonteerd zit?

Het abs lampje laat ik nog even voor wat het is, in elk geval als ik de zekering van het dak en spoiler er uit haal gaat het uit

Voor jullie nu allemaal denken dat er niets goed is aan de auto... het is dus enkel raamprobleem, abs lampje en cv

Thanks al iedereen
Reply With Quote
  #12  
Old 24-03-2014, 19:49
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

volgens mij heb ik nog 2 raammechanismes liggen met draadboom en schakelaars .
Mocht je er belang bij hebben dan wil ik ze wel verkopen .

comfortsluiting werkt door met je sleutel het slot om te draaien en vast te houden .

Dat werkt alleen als de cv pomp eraan zit
Reply With Quote
  #13  
Old 24-03-2014, 20:09
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Hallo en welkom met de Corrado ook al is hij voor jullie zoon en veel succes met de reparatie maar dat gaat hier wel lukken lees ik

Heb je ook foto s van de Corrado is een standaard vraag
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #14  
Old 25-03-2014, 12:48
Nioulargo Nioulargo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Nico45
Hallo en welkom met de Corrado ook al is hij voor jullie zoon en veel succes met de reparatie maar dat gaat hier wel lukken lees ik

Heb je ook foto s van de Corrado is een standaard vraag



De papa gaat er uiteraard ook eens mee rijden Een foto zal ik binnenkort eens plaatsen, de juiste velgen staan er nog niet op omdat hij naar de keuring moet en ik ben nogal een leek met die dingen, ik zal eens kijken hoe ik die hier moet plaatsen ;-)

@ Ron, ik heb wel interesse moest je deze nog hebben, ik hoop het probleem zo op te lossen maar reserve is steeds gemakkelijk. Gaan die dingen snel stuk eigenlijk?

Mvg, Johan
Reply With Quote
  #15  
Old 25-03-2014, 15:03
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Ik zou zeggen rustig aan eerst hem maar technisch in orde maken dan komt de foto vanzelf
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #16  
Old 25-03-2014, 15:51
yuli's Avatar
yuli yuli is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,846
Default

Als poprivetten een ander woord is voor popnagels dan is het een kwestie van uitboren en nieuwe popnagelen.

ABS lampje moet voor de (Nederlandse) keur aan gaan op contact en uitgaan bij starten. Daarmee gaan ze ervan uit dat de ABS pomp werkt. Weet niet hoe dit in Belgie zit maar geloof dat ze daar nog wat strikter zijn.

ABS is 1 van de weinige zaken die goed uit te lezen zijn bij de corrado dus zoals eerder gezegd eerst (laten) uitlezen.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR
VW Golf 1 - 1983 - PG G60
VW Corrado - 1989 - PG G60
VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H
Reply With Quote
  #17  
Old 25-03-2014, 18:49
Nioulargo Nioulargo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 10
Default

Ik heb weer wat zitten zoeken maar kan dus niets vinden, de motoren krijgen stroom en ze klikken bij de bediening ervan maar ze draaien niet, de rechtse raam heeft gewerkt zondag, ik had de zekering van het dak vervangen en toen ging ze gewoon open zonder dat ik ze bediende, ook brand sindsdien het lampje van de ABS??? ook niet goed maar wel het bewijs dat de raam motor goed is.
Ik heb ook de CV uitgemeten op de stekker en bij bediening met de sleutel krijgt deze stroom maar weer geen beweging in de sloten.
Hangt nu alles aan elkaar of niet? Als de cv module stuk is kan dat dan al die andere herrie veroorzaken?
Ik heb de auto vorige week aangekocht en de vorige eigenaar (eerlijke man) zei dat hij geen problemen had, enkel dat het dak niet werkte.

Zijn er misschien mensen niet te ver uit de buurt van Antwerpen die er goed van op de hoogte zijn en eventueel tegen betaling bereid zijn om eens te komen kijken? De auto is nog niet ingeschreven dus kan er nog niet mee op de weg.

Mvg, Johan (een beetje moedeloos op het moment ;-) )
Reply With Quote
  #18  
Old 31-03-2014, 18:49
Nioulargo Nioulargo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 10
Default

Het probleem is opgelost, ik heb lang gezocht maar er achter gekomen dat de spanningsregelaar van de alternator stuk was, deze gaf 18 volt ipv max 13,75.
Bijgevolg de twee stuurdozen opgeblazen.
Vandaag een nieuwe regelaar er in en twee stuurdozen uit een wrak en alles werkt terug zoals het hoort.
Alvast bedankt voor jullie backup.

Foto van de auto volgt nog.

Mvg, Johan
Reply With Quote
  #19  
Old 31-03-2014, 22:15
Nico45's Avatar
Nico45 Nico45 is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2014
Posts: 948
Default

Hallo Johan,

Mooi dat het op is gelost en de foto s zien we wel verschijnen en even een vraagje wat is een "alternator" eigenlijk voor iets???
__________________
Mensen met verstand rijden een VW.
Reply With Quote
  #20  
Old 02-04-2014, 06:26
kwaroks's Avatar
kwaroks kwaroks is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 905
Default

Dit is de dynamo
__________________
My EX-project: Golf MK1 G60
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum