Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #81  
Old 20-04-2005, 14:08
Mychatype3's Avatar
Mychatype3 Mychatype3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2004
Posts: 303
Default vraagje?

Zaterdag dus als eerste in Deventer mijn twee 6J's geruild tegen zijn twee 7J's ... alleblij weer blij )

He Kruk, zijn het originele of imitaties?
Greetz mycha
__________________
1970 T2a Westy
1968 TypeIII Fasty
  #82  
Old 20-04-2005, 14:17
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default imitatie ?? ... wat is dat ??

Quote:
Originally Posted by Mychatype3
He Kruk, zijn het originele of imitaties?
Greetz mycha


Orgineel natuurlijk ... waarom denk je anders dat ik jouw -orginele- type3 overriders wil hebben ??
  #83  
Old 20-04-2005, 21:38
volksfahrer.nl's Avatar
volksfahrer.nl volksfahrer.nl is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,880
Default

Hey kruk! Nu toch weer Fuchsen? Hahaha :biggrin:
Ben benieuwd waar die op staat als tie straks weer de straat op gaat!
Op iedere hoek een ander gewild wiel?
__________________
www.volksfahrer.nl NEW!
www.theundutchables.nl
  #84  
Old 21-04-2005, 06:08
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Fuchsen passen het makkelijkst ... die hebben een naafgat van 71,5mm
De Cosmics & GT's hebben nog de kleine naaf,dus die velgen moeten uitgedraaid worden.
En aangezien ik nu leuk een setje Fuchs 6 & 7x16 bij elkaar heb (zelfde als onder de bus)
en de variant toch rolbaar moet worden .....
  #85  
Old 21-04-2005, 06:42
Mychatype3's Avatar
Mychatype3 Mychatype3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2004
Posts: 303
Default

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Orgineel natuurlijk ... waarom denk je anders dat ik jouw -orginele- type3 overriders wil hebben ??


Jip........orgineel is the way to go :biggrin:
mycha
__________________
1970 T2a Westy
1968 TypeIII Fasty
  #86  
Old 27-04-2005, 11:34
Riccoo's Avatar
Riccoo Riccoo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 25
Default

Quote:
Er stond ergens een "gevraagd/ruilen" advertentie voor twee 6J Fuchsen ruilen tegen twee 7J



Ha kruk@b,

En die 6J Fuchs passen perfect, met de 185-55-16 banden passen ze mooi op m'n 1303LS cabrio. Op de ene velg moest alleen iets lood (145gram) op.


Groeten,
Richard
__________________
vwspyder.nl
vwbuggy.nl

Last edited by Riccoo : 27-04-2005 at 11:37.
  #87  
Old 27-04-2005, 11:37
Airtime's Avatar
Airtime Airtime is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 1,813
Default




__________________
The UnDutchaBles
  #88  
Old 27-04-2005, 17:12
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

Hoi richard heb je ook een closup foto van die 6J met die band? enneuh, 185/55R16 bestaat dat?
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
  #89  
Old 01-07-2005, 08:02
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default hele kleine update ...

Quote:
Originally Posted by JeeWee
enneuh, 185/55R16 bestaat dat?


Beter laat dan nooit een reaktie,nietwaar JW ?? :p
185/55 x 16 is een bestaande maat ... totale hoogte 610mm,dus mooi voor onder een bus of een type3
Er is echter maar 1 merk (volgens mij) die ze levert, en dat is Continental .. prijs is +/- 75 euro inc. per stuk.


On topic !!

bij het uitspitten van mijn "schuurtje" (vanwege de ophande zijnde vervanging van de laatste 10 meter schuur)
kwam ik nog een -ooit aangeschaft- variant dakdeel tegen met schuifdak, en aangezien ik afgelopen zondag
(26 juni) in de Boogaard Jack's (variant '69) type3 variant zag staan, heb ik besloten om voor Miss L. ook het
schuifdak te gaan monteren .. de auto is nu toch kaal,dus als ik het wil,moet ik het nu doen !!
Khoop alleen dat een zekere Hans G. te Veenendaal nog een NOS hemeltje voor een schuifdakdak heeft liggen.
  #90  
Old 01-07-2005, 17:39
volksfahrer.nl's Avatar
volksfahrer.nl volksfahrer.nl is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,880
Default

Schuifdak? Cool!
Las je het hele dak in?
Verder nog wat vooruitgang?
__________________
www.volksfahrer.nl NEW!
www.theundutchables.nl
  #91  
Old 27-08-2005, 09:23
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default subframevraagje

Een zeker persoon uit Veenendaal heeft mij toch enigzins aan het twijfelen gebracht omtrend de IRS ombouw.
Dat dat gaat gebeuren (is reeds voor 85% klaar) staat wel vast, maar de optie om ook de bakvorken van een
pendelassubframe te monteren laat me niet los
Met het oog op de toekomstige motorplannen (1700 Porsche 914 type4 met injectie) wil ik alles natuurlijk wel goed doen.
Het IRS subframe zit inmiddels onder de auto, en ik heb sinds net (omdat ik de lange pendelasbak verkocht heb)
het pendelassubframe (met dus de bakvorken) erbij staan.

Nu is mijn vraag;hoe die twee het beste te combineren ??
de bakvorken van het pendelassubframe afslijpen en op het IRS subframe lassen, of andersom,
dwz de IRS scharnierpunten van het IRS subframe afslijpen en die op het pendelassubframe lassen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste optie (wielstand blijft dan behouden, geen moeilijk plaatsbepalingsverhaal),
maar ik hoor het ook graag van anderen.


Dat alles er dan weer onderuit moet moge duidelijk zijn
  #92  
Old 27-08-2005, 14:37
the hanz's Avatar
the hanz the hanz is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 653
Default

ik denk dat alleen optie twee een goede mogelijkheid is...die vorken er aan zetten op een stevige manier lijkt me een lastigere klus dan de irs armen over zetten, ik wil het zelfde gaan doen met de mijne maar ik had de tweede optie in gedachte eigenlijk....zal het nog eens goed bekijken had eigenlijk nog niet echt aan de eerste gedacht
__________________
i like bling

68'er ponton
volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton
67'er daily
  #93  
Old 29-08-2005, 08:35
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by krukab
Een zeker persoon uit Veenendaal heeft mij toch enigzins aan het twijfelen gebracht omtrend de IRS ombouw.

Ik toch niet hopelijk?

Quote:
Met het oog op de toekomstige motorplannen (1700 Porsche 914 type4 met injectie) wil ik alles natuurlijk wel goed doen.
Het IRS subframe zit inmiddels onder de auto, en ik heb sinds net (omdat ik de lange pendelasbak verkocht heb)
het pendelassubframe (met dus de bakvorken) erbij staan.

Nu is mijn vraag;hoe die twee het beste te combineren ??

Om nog maar eens in herinnering te roepen mijn eerdere bericht een paar bladzijden geleden...: Voor die lullige 80 pk van dat blok hoeft je mijns inziens echt geen moeilijke toestanden uit te gaan halen met nog eens 2 zware vorken erin te lassen. Het inlassen van de achterste ophangspunten van een laat model is m.i. veel zinniger.

(Zorg dan dat je de achterste motorsteunen van de motor die aan het carter zitten vastlast, zodat je alleen in rubber hangt aan de buitenste 2 ophangingspunten. Dat geeft al een veel stijvere ophanging.
ter informatie: bij mij zitten de rubbers aan het carter er nog en ook dat werkt met de 90 pk die er nu inzit (uitdraai keversite circuitdag ) )

Maar nogmaal: bedenk eens hoe bij een 911 de motor/bak opgehangen (exact hetzelfde als een late type 3 !!) , dus ook zonder extra vorken. Misschien kom je dan tot inkeer
Ander voorbeeld: de 2,6 liter 200 pk Fastback laat model die Shad Law had (1 van de oprichters van LNengineering) had ook geen extra pendelasvorken ingelast. Wel had hij de buitenste ophangingspunten achteraan verstevigd

Voor de uitgespaarde tijd mag je voor mij nog wel eens een keertje wat remklauw adapterplaatjes laten maken haha!

Greets,
Walter
  #94  
Old 29-08-2005, 08:51
krukab krukab is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,682
Default

Okee, ik ben overtuigd ... ik doe het niet !!
Ennuh ja, dat van die remklauwadapter staat ... heb waarschijnlijk een paar setjes nieuwe alu. 964
achterklauwtjes gescoord, en daarvan moet één setje op Miss L. d'r variant komen.
Alleen jij hebt weer laat model fusseestukken .. hmm, net zaterdag een laat model vooras verkocht :o
Scheelt me weer een hoop tijd ook trouwens, en alles kan lekker blijven zitten
Heb afgelopen zaterdag en zondag besteed aan het "uitgraven" van de auto, want die was vanwege
ondergesneeuwd in de VW onderdelen die er het afgelopen half jaar bij zijn gekomen.
  #95  
Old 29-08-2005, 09:26
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Quote:
Originally Posted by krukab
Alleen jij hebt weer laat model fusseestukken ..


Nee toch? Ik dacht dat alleen de asstukken van het '73 model echt anders waren: daar zitten namelijk al de type 4 remschijven en klauwen op. Andere gatafstand van de remklauwen dus onder andere...maar alle 4-gats fuseestukken zijn denk ik hetzelfde...

Hier nog een zweedse link van een oud model fastback, waar een 2 liter turbo type 4 in hangt!!:
http://www.vwairheads.org/forum_vie....php?11.4976.10
Volgens zijn vriend bleef hij hiermee een BMW M3 voor op een circuitdag (inclusief roofrack )

Ook hij heeft geen pendelasvorken gelast, maar wel een soort bovenste ophangingrail, zoals een 411/412 ook heeft . Meer bedoeld als een soort Gene Berg bakstabilisator, maar dan bovenaan ipv onderaan gemonteerd...

Zo, nu heb je weer wat inspiratie
  #96  
Old 02-03-2006, 16:16
Heeswijk's Avatar
Heeswijk Heeswijk is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 349
Default

hoe staat het eigenlijk met deze type 3?
  #97  
Old 03-03-2006, 13:41
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,886
Default

Project ligt stil ..

Kheb het te druk met T2 voorassen verlagen, een spijl/T2a 5x205 -Porsche/VR6- schijfremset ontwikkelen,
een T2b 5x130 remset met 4-zuigerklauwen pasmaken, en -het allerbelangrijkste- weer een beebiekamertje
creëren voor ons 2e kindje wat we zo rond 19 Augustus verwachten.
Daar komt nog bij dat het hier op de zaak ook redelijk druk is, dus als ik al eens een avondje "vrij" heb, ik die
liever thuis doorbreng, ipv weer op de zaak ben om verder te gaan aan de variant.

Dus helaas .. vóór 1 April maar weer een jaartje schorsen
__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
  #98  
Old 03-03-2006, 20:13
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 444
Default

Congrats met de aanstaande kleine, kerel! en feliciteer Miss L van me



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum