Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 08-07-2013, 17:58
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default Brandstof retour afdoppen Pierburg i.c.m. Electrische pomp

Ik heb ter voorbereiding van de inbouw van de 3f nokkenas, en de komst van een 34/34 weber ( deze moet nog pasgemaakt en gereviseerd worden ) een electrische facet brandstofpomp op mijn golf gebouwd. Echter blijft deze constant doorpompen, omdat de pierburg die er nu nog op zit een retour leiding heeft.



Nu mijn vraag: Kan ik de retour gewoon afdoppen nu? En moet ik dan beide kanten doen ? dus bij de carburateur, en waar hij naar achter loopt?

Alvast bedankt
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #2  
Old 08-07-2013, 18:03
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Je heb ook gewoon Facet pompen die stoppen als de vlotterkamer vol is.

Ik snap alleen niet goed wat je bedoelt met

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
Echter blijft deze constant doorpompen, omdat de pierburg die er nu nog op zit een retour leiding heeft.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #3  
Old 08-07-2013, 18:16
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

De pierburg carburateur heeft een retour leiding, omdat er origineel een mechanische pompt op dit blok zit gemonteerd. Deze pompt constant, en het resterende ( wat de carburateur niet nodig heeft ) gaat dus via een retour leiding naar de tank terug.

Deze facet pomp is gebruikt i.c.m. dubbele webers, dus deze zal afslaan bij genoeg druk. Maar aangezien mijn retour leiding nog intact is, pompt hij dus constant door.

Maar kan ik deze afdoppen? Ik weet namelijk niet hoe het vlottermechanisme van zo'n pierburg in elkaar steekt?
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #4  
Old 08-07-2013, 19:02
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Als je een orginele weber 32/34 kit hebt maak je nog gewoon gebruik van de retour, dus vraag me gewoon af waarom je hem zou willen afdoppen als je een ander type pomp gebruikt.

Orginele pomp op het blok werkt toch ook gewoon altijd
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #5  
Old 08-07-2013, 19:18
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Quote:
Originally Posted by jorg-maashees
De pierburg carburateur heeft een retour leiding, omdat er origineel een mechanische pompt op dit blok zit gemonteerd. Deze pompt constant, en het resterende ( wat de carburateur niet nodig heeft ) gaat dus via een retour leiding naar de tank terug.

Deze facet pomp is gebruikt i.c.m. dubbele webers, dus deze zal afslaan bij genoeg druk. Maar aangezien mijn retour leiding nog intact is, pompt hij dus constant door.

Maar kan ik deze afdoppen? Ik weet namelijk niet hoe het vlottermechanisme van zo'n pierburg in elkaar steekt?


Mhhh daar zeg je wat ik heb hem toentertijd ook de mechanische pomp weg gehaald op mijn 1500JB Pierburgen 1B3 en de elektrische voor in de plaats gemonteerd.
Maar bij het weg halen van de mechanische pomp en filter was het probleem retour gelijk opgelost.
Maar het kan natuurlijk zo zijn dat je bij jouw een beetje anders zit ivm verschillende blokken.


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #6  
Old 09-07-2013, 11:43
Kevert's Avatar
Kevert Kevert is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 397
Default

Waarom heb je eigenlijk een elektrische pomp geplaatst ?
De mechanische werkt ook gewoon prima maar volgens mij kun je inderdaad gewoon het spul afdoppen. Komt toch op het zelfde neer als een carb zonder een retour leiding ,die stuurt het dan ook nergens meer naartoe en moet je pomp wel afslaan.
Maar toch snap ik het niet helemaal je verhaal, als je op je pierburg geen retour hebt maar je retour leiding nog wel intact is moet dat niks uit maken toch?
Want dan heeft je carburateur toch niks te maken met dat er nog een los slangetje in je motor ruimte ligt :P? Of begrijp ik het nu verkeerd.
Maaaar als je vervangende carb GEEN retour aansluiting heeft dan is er toch niets aan de hand?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum