Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-09-2015, 15:51
The Other The Other is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 3
Default Polo 6n schokken en stilvallen

Hallo,

Ik heb nu een maand een Polo 1.4 44KW AUT uit 1996 van een particulier gekocht.

Het is echt een prima beestje en ik ben er heel tevreden over. De enige minpunten zijn de startmotor (vorige eigenaar had me er al over gewaarschuwd) en het stilvallen.

De auto maakt af en toe een snerpend geluid als hij start (de startmotor dus), maar daarnaast heeft hij moeite met starten als het koud/regenachtig weer is. Dit duurt dan enkele seconden, maar uiteindelijk slaatt hij altijd aan. Dit is volgens mij wel te verhelpen door er een nieuwe startmotor in te laten zetten?

Het tweede probleem vind ik iets ernstiger. Als ik net begin te rijden met een koude motor en ik moet aan het einde van de straat wachten, dan begint de auto te schokken als ik het voet van de rem haal en gas geef. Als ik dan geen gas geef, maar hem uit zichzelf laat rijden, dan valt hij stil. Ik moet dus echt flink gas geven, zodat de auto na een paar keer schokken wel op gang komt. Dit is meestal na een paar minuten voorbij, als de motor op temperatuur is. Daarna doet hij het gewoon prima. Dit probleem doet zich ook voornamelijk bij koud en regenachtig weer voor.

Heeft er iemand een idee waar dit mee te maken heeft? Ik zou dit probleem graag oplossen voor de winter, als het echt koud wordt.

Met vriendelijke groet,

Jan-Willem
Reply With Quote
  #2  
Old 22-09-2015, 19:24
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

uitlezen

ik gok op gasklephuis smerig in combinatie met een slechte tweedelige temp-sensor voor de water temp. Die laatste ligt op voorraad bij elke VW stealer, vergeet de O-ring er niet bij mee te bestellen. Gasklep kun je schoonmaken en zal na een aantal kilometers vanzelf weer ingeleerd zijn (gezien het bouwjaar is er niets in te stellen zover ik weet).
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 23-09-2015, 08:33
vwpolovw's Avatar
vwpolovw vwpolovw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 314
Default

Volgends mij is auto maat altijd 1.6
Reply With Quote
  #4  
Old 23-09-2015, 13:09
The Other The Other is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 3
Default

Bedankt voor de antwoorden!

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar volgens mij is de 44KW uitvoering toch alleen beschikbaar met een 1.4? Het is trouwens een benzinemotor.

Ik ga dit weekend de gasklephuis schoonmaken en dan kijken hoe hij het doet.
De temperatuur komt na een tijdje wel op 90 graden en blijft daar ook, dus moet ik dan nog wel de temperatuursensor vervangen?
Reply With Quote
  #5  
Old 23-09-2015, 15:44
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 12:50.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-10-2015, 15:46
The Other The Other is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2015
Posts: 3
Default

De oplossing is inmiddels gevonden, het was de bobine.

Nadat ik vorig weekend het gasklephuis had schoongemaakt en woensdag een nieuwe temperatuursensor erin had gezet, ging het donderdagochtend helemaal mis. Hij sputterde en schokt meer als ooit tevoren en viel uiteindelijk stil. Deze keer kon ik hem echter niet meer aan de praat krijgen en heb ik de ANWB gebeld. Deze kwam er uiteindelijk achter dat het aan de bobine lag. Nieuwe erin en hij doet het prima, zelfs bij koud en nat weer.

Het enigste wat nu nog vervangen moet worden zijn de bougie(kabels), rotor en verdeelkap. Dit laat ik dan samen met de startmotor doen bij een garage, want het vervangen van de bougies zelf leek mij iets te ingewikkeld.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-10-2015, 05:05
Sjeesbeest Sjeesbeest is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,450
Default

Top! Netjes dat je nog even vermeld wat het is geweest
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum