Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-05-2015, 22:38
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default Golf 4 1.4 16v '99 Auto/motor/versnellingsbak stottert

Beste lezers,

Ik heb een probleem met Golf 4 1.4 16v uit 1999, oude type motor dus. Bij optrekken 2000 a 3000 toeren begint de auto flink te stotteren/hobbelen in elke versnelling. Op hogere snelheid bij elk toerental merk je het niet zo totdat je gas geeft, dan lijkt het net of die op 3 cilinders loopt. Bij hele hoge snelheid merk je het niet zo.
Geen foutcodes en motor draait prima stationair ook met gas geven merk je niks geks. Met de planten spuit bij de bobine lijkt het niet dat de vonk overslaat, ik heb 1x een dikke vonk over zien springen, spul gangbaar gemaakt en daarna geen vonk meer gezien. Ik heb ook kabels gewisseld, maakt niks uit.

Iemand enig idee waar ik het in zou kunnen zoeken? Zou het nog kunnen dat een van de bougies gaar is en dat als deze trekkracht moet leveren slecht mee doet? Ik heb de bougies een paar 100km geleden vervangen, misschien zit er een productie foute bij? EGR klep lijkt in orde en houdt vacuüm, buis lijkt ook niet verstopt te zitten. Gasklephuis gewisseld maar dat lijkt ook niet het probleem. Is er kans dat de bobine te maken heeft met deze storing?
In het rechter front naast het ruitensproeier reservoir zit nog een zwart kastje, tankontluchting? Normaal tikte deze continu maar nu is die stil en tikt deze soms nog een keer. Ik heb het idee dat deze soms ook uit valt, kan dat er iets mee te maken hebben? Als ik hier de stekker af trek en ga rijden merk ik geen verandering.[/QUOTE]

Last edited by Bote : 24-05-2015 at 13:03.
Reply With Quote
  #2  
Old 24-05-2015, 14:26
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Als je hem in de vrij hebt en gas geeft. Loopt hij dan prima door het toerengebied heen?

Als dat wel zo is:


Dan kan het zo maar het differentieel in je bak zijn, heb ik ook gehad vorig jaar en had exact dezelfde problemen.

Er zitten popnagels in het diff die slaan dan door. Was een goedkope oplossing van vw toen om geen bouten te gebruiken wat niet goed uitpakte omdat je dit heel veel hoort bij de 1,4 16v en 1,6 8v.

Als dit het is dan geen meter meer rijden. En word het zowiezo een revisiebak waar bouten in het diff gezet zijn. Dus geen 2e hands bak pakken waar dit niet bij gebeurd is omdat je dan weer binnen de kortste keren met hetzelfde probleem zit.
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #3  
Old 24-05-2015, 16:26
Bote's Avatar
Bote Bote is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 106
Default

Ja dat dacht ik dus ook al. Had je het ook bij elke versnelling of alleen bij enkele versnellingen? Als ik een bak wissel zijn er dan nog verbeterde versie die op deze motor passen? Of zijn er 6 bakken die op dit blok passen. Motorcode is AHW.

Verder loopt het prima, hobbelt op zich ook niet als je bij koude motor een tikkie gas geeft en het gas los laat. Volgens mij is dat als het gasklephuis vuil is.

Maar zijn er nog dingen die ik eerst kan testen ipv meteen de bak wisselen? Wat is de locatie een juiste revisie/ruilbak op te halen?

Het is wel troep dan zeg deze serie, die motoren zijn dan niet te best en die bak is dan blijkbaar ook crap. Zou dan eigenlijk een frans logo op moeten staan.
Reply With Quote
  #4  
Old 24-05-2015, 17:25
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Ja is inderdaad niet zo best in elkaar gezet door vw.

Ik had het in alle versnellingen. Bij mij werd het ook steeds erger en erger.

Ik denk helaas toch dat je er aan moet geloven helaas.

Als de motor stationair fatsoendelijk door zijn toeren loopt dan ligt het niet aan de motor.

Kwa bakken is de verbeterde versie: dezelfde bak (baknummer) met de popnagels vervangen voor bouten. Kwa 6 bak geen idee maar dat zal wel een hoop werk worden en is niet echt lekker rijden op je 1.4 met zo weinig vermogen.

Mijn ruilbak komt hier vandaan: Klik!
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby

Last edited by KennyH : 24-05-2015 at 17:30.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum