Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 31-05-2021, 22:13
toonvanreet toonvanreet is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2021
Posts: 1
Default waar moet je op letten bij restauratie T1

Allen,

ik ben hobby matig bezig met restauratie van oltimers en dit doe ik al sinds mijn 12jaar :-).

de wagens die ik restaureer zijn de echte wrakken die ik dan tot de laatste vijs uit elkaar haal zodat de wagen eigenlijk zo goed als nieuw is als ik ermee klaar ben. deze heb ik steeds in opdracht van een klant of in eigen beheer waarna ik hem meestal verkoop.
Tot hiertoe heb ik altijd MG, austin healey en jaguar gedaan, maar ik vond het tijd dat ik ook eens iets Duits ging doen.

vandaar dat ik al enkele jaren geleden een T1 heb gekocht van '67. Het is een 13window barndoor walktrough deluxe.

nu de laatste healey buiten is wil ik aan de T1 starten, maar heb toch wat twijfels wat ik ermee moet aanvangen om toch ergens de meeste waarde er terug uit te halen.

I k heb voor deze T1 al een splinternieuw blok met boite klaar liggen die op de test bank hebben gestaan en wilde er ook zo een IRS kit onder vijzen voor de wegligging en in algemeen beter op de baan te liggen , maar ik ben nu toch wat aan het denken geslagen.

Gezien ze op de autocontrole tegenwoordig al wat moeilijker beginnen doen naar modificaties is het in Belgie al wat moeilijker geworden om aanpassingen te doen.
Hoewel het een hobby is zou ik toch minstens de centen die ik erin steek er weer uit hebben dus ik zou ook wel eens willen weten of de bus niet gewoon meer waarde zou hebben als ik hem 100% origineel maak.


Hopelijk heeft iemand hier wat meer kennis van de prijzen die mij wat tips kan geven van wat eventueel wel en niet te doen met deze bus.


Ps ik zal nog proberen om foto's bij te steken, maar zie precies niet goed hoe ik dat moet doen.....


alvast bedankt voor de hulp

Last edited by toonvanreet : 01-06-2021 at 09:10.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-06-2021, 07:44
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,797
Default

Welkom Toon,

Leuk project waar je aan bent begonnen! Ik ben geen specifieke T1 kenner, maar stelregel is over het algemeen wel dat men voor originaliteit wil betalen, modificaties is dat anders aangezien de koper er ook de meerwaarde van in moet kunnen zien.

Voor wat betreft foto's plaatsen, staat hier een uitleg:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486
__________________
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum