|
||||
|
||||
VR6 Revisie bouten
Jaja, het is zo ver. Tijd voor een revisie!
Motor verbruikt olie, ik had gegokt op de klepseals. Deze vervangen zonder het blok open te doen. Helaas verkeerd gegokt. Had een lekdetectietest moeten doen. Maar, weer iets bijgeleerd uiteraard, al doende leert men! Ben al een beetje aan het uitkijken naar onderdelen. Maar zit nog met enkele vragen. Het is de bedoeling om de motor compleet te reviseren, geen half gekloot meer. Blok blijft wel gewoon standaard, geen upgrades. Ik zoek nieuwe klepveren maar kan deze nergens terugvinden. Is het een goed idee om er onderstaande veren in te monteren? Lijkt me zonde om de oude te hergebruiken, maar een OEM variant kan ik nergens terugvinden. Of iemand een ander alternatief? https://fcp-engineering.com/en/vr6/...spring-kit.html Nieuwe drijfstanglagerbouten OEM nummer 021105425B. Kostten 3 jaar geleden 127.92 euro bij de dealer voor 12 stuks. Zijn er andere alternatieven? Naast ARP, want dan moet ik de gehele boel opmeten. Nieuwe krukaslagerbouten, OEM nummer kan ik nergens terugvinden, ook niet op 7zap. Iemand alternatieven die niet van de dealer af komen, maar ook geen ARP? Alvast bedankt voor het meedenken!!!
|
|||
|
|||
Klepveren kun je gewoon her gebruiken mits de alle veren de zelfde lengte hebben.
Tuning klepveren hebben alleen zin bij nokkenassen met meer lift of turbo gebruik Hoofdlager en drijfstang lager kap bouten kunnen ook hergebruikt Worden. Bij het gebruiken van arp bouten moeten de lijnboring en drijfstang en worden na gemeten ivm vervorming
|
|||
|
|||
Heb meerdere vr6 delen liggen
Nieuwe zuiger 82mm dan maak je van een 2.8 een 2.9
|
||||
|
||||
Quote:
Oh, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de hoofdlager & drijfstanglager cap bouten rekbouten waren en vervangen moeten worden. Normaal is het een 2.9l motor, en hoop dat ik de zuigers gewoon kan hergebruiken. Bedankt voor de info!
|
|||
|
|||
Kan evt het blok voor je opmeten om te bepalen je de zuigers nog kunt gebruiken. overmaats oem zuiger voor een 2.9 zijn zeldzaam.soms zijn die nog leverbaar
Wiseco of wossner zijn dan misschien een optie Hoeveel km heeft je motor gelopen Ik woon in breda
|
||||
|
||||
Quote:
Ga ze proberen zelf opmeten eerst. Eenmaal ik de tijd vind om eraan te beginnen, ben zelf van België, West-Vlaanderen. Als ik er niet aan uit geraak, zal ik je contacteren. Motor verbruikte olie, langs de zuigerveren. Dus de kans dat de zuigers of de zuigerwanden niet meer rond zijn lijkt mij wel reëel