|
||||
|
||||
slotcilinder vervangen
ff snel vraagje,
ze hebben me mk4 proberen te jatten en nu is mijn slotcilinder kapot. Ik wil deze uiteraard gaan vervangen. Dit zou heel makkelijk moeten zijn volgens vele. Nu heb ik dat plastic dopje eraf gehaald en dan zit er ongeveer 5cm naar binnen dit https://www.dropbox.com/s/m2iaqz2ys...%2013.24.17.jpg Is dat het enige wat ik lichtjes los moet draaien zodat ik de cilinder eruit kan wippen? |
|
||||
|
||||
Zag laatst een mooie how to op youtube.
Je moet ervoor zorgen dat je sleutel erin blijft zitten, en dat het torx schroefje niet in je deur valt. Schijnt er niet helemaal uit te hoeven. Even zoeken op demontieren türgriffe in youtube. Is een donkere golf 4 in de sneeuw, kan helaas op werk niet op youtube.... (geblokkeerd)
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
mijn sleutel erin blijven zitten word moeilijk.
zal eens kijken hoe we dat gaan doen dan. Maar het is dus inderdaad alleen maar die torx los en eruit halen. Dat moet wel gaan lukken, schroevendraaier het slot in dan maar. Last edited by powah : 16-08-2013 at 13:01. |
|
||||
|
||||
Of wisselen met passagiers kant en daar slotloze monteren.
Je kan volgens mij ook slot bestellen bij de dealer
|
||||
|
||||
Ja, ik ga op maat voor mijn sleutel bestellen denk ik. Had ze al gebeld. 118euro incl btw.
|
|
||||
|
||||
Ze weten de bedragen goed. De guide zal je moeten helpen, is erg duidelijk uitgelegd. Sterkte
|
|||
|
|||
Vergoed je verzekeraar dit niet?? Toen ze mijn sloten hadden " verneukt " heb ik mn auto na schadeherstelbedrijf gebracht.
|
|
||||
|
||||
Jawel word vergoed maar ik heb gekozen voor het totale bedrag uitgekeerd te krijgen.
|
|
||||
|
||||
Daar gaat een tijdje overheen om het opmaat gemaakte slot binnen te krijgen. Nu vind ik het een beetje karig om zo rond te rijden. Nu vroeg ik me af of ik een slotloos kapje ook hierover kan plaatsen? Zonder het lege binnenwerk dus gewoon met mijn huidige kapotte slot er nog in.
|
|
||||
|
||||
ik heb een pdf bestand voor je van hoe het werkt.
laat maar weten waar het heen gestuurd kan worden, misschien heb je er iets aan. gr Johan
|
||||
|
||||
Weet niemand of dat past met dat slotlooskapje over mijn huidige slot heen zonder een leeg binnenwerk te plaatsen?
|
|
|||
|
|||
Slotloze kapje is precies hetzelfde als je nu gemonteerd hebt zitten, enkel zonder het gat voor je sleutel. Dit gaat dus niet passen over de slotcilinder mijns inziens...
|
|
||||
|
||||
Heb toch het slotloze kapje gehaald. Ik ga er anders gewoon een lege kopen en die monteren. Heb 2 klapsleutels met AB dus moet wel goed komen.
|
|
||||
|
||||
Nou net nog eens de dealer gebeld voor het lege binnenwerk. Ze kunnen alleen voor de passagierskant een leeg binnenwerk leveren. Iemand een idee waar je een leeg binnenwerk voor de bestuurderskant krijgt?
|
|
|||
|
|||
Geen mogelijkheid het binnewerk zelf "leeg" te maken?
|
|
||||
|
||||
Ja ik kan hem wel leeg halen maar dan is hij niet waterdicht.
|
|
|||
|
|||
Hmm ja dat is klote inderdaad. Fatsoenlijk kit geen optie?
|
|
||||
|
||||
Neenee, als het ooit zo zou zijn dat er weer een normaal slot in komt dan moet dat wel mogelijk zijn
|
|
||||
|
||||
Voor een tijd geleden het slotloze kapje over de mijne heen gezet met oud slot er iets aangepast achter gehouden. Past mooi waterdicht en voorzien van een grote kogellagerbal, zo krijgen ze nooit die smerige schroevendraaiers / boren er meer in.
|