Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-04-2011, 13:56
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default aankooptips golf 4 GTI

hey
ik ben maurice en heb nu een golf 2 gti... ga deze doorgeven aan een vriend van mij en wil nu een golf 4 gti.. 1.8 turbo... wil het liefst een zo orgineel mogelijke halen met een km stand van 100.000 tot 150.000 hebben jullie mischien wat tips voor me.. want hoorde al dat je ze niet allemaal evengoed kan chippen enzo..? betere versie's van interrieur.. weet iemand mij iets meer te vertellen.?
alvast bedankt groetjes maurice
Reply With Quote
  #2  
Old 01-04-2011, 21:12
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Qua interieur ligt het eraan wat je voor uitvoering je hebt. In een gti zit recaro interieur.
Bij sommige stof andere leer. Voor de rest goed na de turbo luisteren.
Eventuele onderhoudshistorie!
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #3  
Old 04-04-2011, 16:45
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

okeej jah wil het liefst lederen interrieur heb met stof niet zo'n hele goede ervaringen:P
Reply With Quote
  #4  
Old 04-04-2011, 20:09
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 94
Default

Ja leder is het mooiste, natuurlijk wel met stoelverwarming.
Leder achteraf in laten bouwen kost je zo een 2000 - 2500 euro, stoelverwarming kost aan onderdelen 270 euro. Dus je kan dit overwegen in je aankoop.
Als je bv. eentje met stof ziet die heel erg goed is, kan je dit meenemen.

Verder zou ik kijken of je iemand kent met VAGCOM, zodat je naast bekijken en proefrijden de auto ook uit kan lezen. Dit zegt ook vaak één en ander over (verborgen) gebreken.
Als een eigenaar daar niet mee akkoord gaat, dan zou ik de auto al niet willen kopen.
Reply With Quote
  #5  
Old 04-04-2011, 20:52
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Mij lijkt leer achteraf inbouwen geen optie. Kun je beter voor een iets duurdere kijken die het wel heeft.
Heb zelf ook zwart leer met stoelverwarming en bevalt me prima!

Verder even opletten op de cv of die goed werkt en of je met de sleutel de auto nog opslot kunt doen.
De ruitenwissermechanisme en de motortjes van electrische ramen willen het nog wel eens begeven

Anders als je ene gezien hebt hier even posten kunnen andere mensen ook hun mening geven of het een goede of niet is
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #6  
Old 05-04-2011, 09:49
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 94
Default

Ja, uiteraard spreekt het voor zich om een duurdere met leer te kiezen. Maar even hypthetisch: je ziet eentje met leer met 150.000km en eentje zonder leer met 80.000km, dan zou ik het wel weten. Misschien met leer inbouw ietsje duurder dan de ander, maar dan heb je wel wat. Even als voorbeeldje dan he.
Dus dacht misschien een aanvulling als ik de gemiddelde prijzen hier neerzet.

Verder gewoon goed rekening er mee houden dat de GTI's meestal op de staart getrapt worden. Het liefst starten met koude motor, en kijken of er een blauwe walm uit de uitlaat komt. (beste neem je dus iemand mee die van buiten kijkt).
Vooral GTI's uit de lease zijn nogal eens mishandeld. (maar dan wel weer meestal geen tupperware spoilers, grote boemboxen en dat soort onzin eraan)

Vind het inderdaad een goed idee van Mike als je hem even post.
Reply With Quote
  #7  
Old 05-04-2011, 11:06
golf16v's Avatar
golf16v golf16v is offline
Postwhore
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,282
Default

Quote:
Originally Posted by Mike--1991
Qua interieur ligt het eraan wat je voor uitvoering je hebt. In een gti zit recaro interieur.


laatste golf 4 gti heeft geen recaro's meer in, maar gewoon sportinterieur
Reply With Quote
  #8  
Old 05-04-2011, 12:03
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

okeej inderdaad even alles gewoon even checken dus kwa electrische... naja gewone recaros is ook geen probleem alleen ben beetje bang voor instap schade.. en dan moet ik straks alsnog nieuw interrieur zoeken:P naja ben al een beetje goed aant zoeken wil een zilvere:P maar het valt nog niet mee geloof ik
Reply With Quote
  #9  
Old 05-04-2011, 17:51
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Het is inderdaad wat je wil of ene met minder kilometers maar stoffen interieur of ene met meer kilometers en wel leer.
Het wil niet zeggen dat ene met meer kilometers slechter is als de andere. De meeste zal toch al 10 jaar oud.

Met z'n tweeen gaan zou ik altijd doen. De een ziet weer iets wat de ander niet ziet

Ik heb de mijne ook nog niet zo lang en zoeken is het lastigst. Je ziet steeds weer iets anders

Als je nog vragen hebt horen we het wel!
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #10  
Old 05-04-2011, 20:32
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

jah ben al stukje verder.... nu vooral zoeken en naja zie niet echt steeds iets anders:P wil heel graag een zilvere liefst 3 deurs met zoiezo dakraam.. alleen dat al kom je niet zo vaak tegen.. naja de mijne gaat 18 april weg.. nadat ik racewars ben geweest als afsluitertjee... ben nu al maandje aan het zoeken maar nog niet echt iets gevonden waar ik echt na opzoek ben...
Reply With Quote
  #11  
Old 05-04-2011, 21:10
WilliamH WilliamH is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 94
Default

En zorg zoals ik zei nou echt dat er iemand met VAGCOM bereid is mee te gaan met je. Uitlezen kan zooooveel ellende schelen.
Er zijn nou eenmaal met de moderne generatie autos, verborgen gebruiken welke je gewoon niet kan zien, maar welke met uitlezen er zo uit komen. Denk maar aan de vele stelmotoren in het ventilatiesysteem.
Bv. een V71 stelklep die niet werkt merk je niet als je het niet weet.
Reply With Quote
  #12  
Old 10-04-2011, 08:29
brounys brounys is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 386
Send a message via MSN to brounys
Default

heb al iemand gevonden die dit kan doen... is inderdaad echt een slim plan... je kan het maar ff checken... en als de eigenaar niets heb te verbergen moet dit geen probleem zijn lijkt me
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum