Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > International > Watercooled technical forums > Corrado and Scirocco
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-08-2022, 13:58
Mk2 Scirocco Mk2 Scirocco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2022
Posts: 4
Default Hoe demontage sideskirt VW Scirocco 53B uit 1992?

Goedemiddag,

Aan mijn VW Scirocco 53B uit 1992 zal wat laswerk moeten gebeuren aan de dorpel.

Hiervoor zal de sideskirt gedemonteerd moeten worden.

Heeft iemand enig idee hoe deze vastzit, en dan met name wat er met de 2 grote ronde "doppen" bij het gedeelte bij het achterscherm moet gebeuren (of wat daar achter zit)?

Deze "doppen" hebben geen inkeping om een schroevendraaiertje achter te zetten en zo de dop los te kunnen wippen. Dus demontage (indien nodig) van deze doppen zal m.i. met lakbeschadiging gepaard gaan....

Voor zover ik kan zien zit de sideskirt geschroefd en wellicht wat dubbelzijdige tape?

Hoor het graag.
Reply With Quote
  #2  
Old 01-08-2022, 15:17
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,152
Default

Hier kun je zien hoe de dorpel vastzit (meeste plekken van de schroeven).

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/...809-141000/#25F

Zo te zien moeten de doppen (OE nr. 533853140) er wel uit te wippen zijn, als ik op het nummer zoek zie ik een duidelijk (maar erg smalle) inkeping aan de rand zitten. Je kunt het denk ik het beste met een plastic paneelverwijder gereedschap doen, dan heb je de minste kans op krassen in de lak. Als ze niet zonder veel geweld los willen, even voor een korte tijd de föhn erop, wordt het plastic én de lak iets soepeler van en breekt het minder snel.
Reply With Quote
  #3  
Old 02-08-2022, 13:04
Mk2 Scirocco Mk2 Scirocco is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2022
Posts: 4
Default

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Hier kun je zien hoe de dorpel vastzit (meeste plekken van de schroeven).

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/...809-141000/#25F

Zo te zien moeten de doppen (OE nr. 533853140) er wel uit te wippen zijn, als ik op het nummer zoek zie ik een duidelijk (maar erg smalle) inkeping aan de rand zitten. Je kunt het denk ik het beste met een plastic paneelverwijder gereedschap doen, dan heb je de minste kans op krassen in de lak. Als ze niet zonder veel geweld los willen, even voor een korte tijd de föhn erop, wordt het plastic én de lak iets soepeler van en breekt het minder snel.



Dank voor je reply. Ik ga het bekijken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum