Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-05-2011, 18:23
Qirta's Avatar
Qirta Qirta is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 10
Default Bout draagarmrubber vooraan

Hallo,
Een poos geleden bleek dat mijn linker voorwiel speling had, lag aan het achterste draagarm rubber. Je kon goed zien dat er speling op zat. Nu dacht ik, ik draai die bout er even uit, maar dat even viel vies tegen. De bout is als het ware dol, maar kan hem er ook niet uit trekken. Heb al met een luchtsleutel geprobeerd, er met een tang aan trekken, wrikken, het gaat me allemaal niet goed af. Nu is mijn vraag, zit er draad in de carosserie, of zit er nog ergens een moer die misschien mee draait?
Ik kan de bout met de losse hand niet draaien, maar met bijvoorbeeld een combinatietang wel al, en dit zorgt dus voor zeer onaangename speling.

Mvg Jacco
__________________
VW Golf Mk3 1992 1.8 8v
VW Golf Mk2 1989 1.8 8v
VW Golf Mk2 1988 2.0 16v
Reply With Quote
  #2  
Old 26-05-2011, 19:09
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Als ik het goed heb dan bedoel je de bout die vertikaal zit?
Zoja, dan zit er geen moer aan vast. Ik zou in jou plaats zo hard mogelijk naar beneden trekken en tegelijkertijd uitdraaien. Als is dat natuurlijk allesbehalve makkelijk.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-05-2011, 23:30
Nol Nol is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 151
Default

Hoi Jacco,

Als het idd de bout is die vertikaal staat, zit er aan de binnenkant, dus IN je bodem een moer die losgelaten heeft.... nou weet ik niet welke kant het is, maar je zult hoogstwaarschijnlijk je bodem van binnenuit moeten openen...

De linker (weet ik ) zit ongeveer iets uit het midden naar je koppelingspedaal toe, tussen koppelings- en rempedaal. Als je je vloerkleed en isolatie hebt weggehaald moet je net achter de knik waar je vloer naar boven gaat je vloer open flexen, luikje maken zodatje bij die moer kunt, en 'm vast lassen...
luikje weer dichtbraajen en feest!!

Ik hoop dat het een andere bout is!!!


Succes
__________________
MKII-8V GTI '85 -> ?
Reply With Quote
  #4  
Old 08-06-2011, 17:01
Qirta's Avatar
Qirta Qirta is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by Nol
Hoi Jacco,

Als het idd de bout is die vertikaal staat, zit er aan de binnenkant, dus IN je bodem een moer die losgelaten heeft.... nou weet ik niet welke kant het is, maar je zult hoogstwaarschijnlijk je bodem van binnenuit moeten openen...

De linker (weet ik ) zit ongeveer iets uit het midden naar je koppelingspedaal toe, tussen koppelings- en rempedaal. Als je je vloerkleed en isolatie hebt weggehaald moet je net achter de knik waar je vloer naar boven gaat je vloer open flexen, luikje maken zodatje bij die moer kunt, en 'm vast lassen...
luikje weer dichtbraajen en feest!!

Ik hoop dat het een andere bout is!!!


Succes


Dat wordt nog veel werk dus. Helaas inderdaad de linkse. Ik ben in ieder geval goed geholpen door deze tip, want had al zitten kijken hoe ik er in godsnaam langs binnen bij kon. Nu weet ik in ieder geval waar ik precies moet zijn.
Leuk zo met de keuring in zicht, wiellager wilde ik ook even vervangen, maar bleek de wielnaaf ook al kapot, zit weer allemaal lekker mee.

Heel erg bedankt, en ik post wel of het gelukt is

Jacco
__________________
VW Golf Mk3 1992 1.8 8v
VW Golf Mk2 1989 1.8 8v
VW Golf Mk2 1988 2.0 16v
Reply With Quote
  #5  
Old 08-06-2011, 17:23
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Welkom in de wereld van de gare MKII`s
Reply With Quote
  #6  
Old 08-06-2011, 20:30
Qirta's Avatar
Qirta Qirta is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 10
Default

Quote:
Originally Posted by René
Welkom in de wereld van de gare MKII`s

Ja 't gaat inderdaad hard achteruit de laatste tijd, zeker met een beetje vermogen
__________________
VW Golf Mk3 1992 1.8 8v
VW Golf Mk2 1989 1.8 8v
VW Golf Mk2 1988 2.0 16v
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum