Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 18-12-2012, 18:25
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

terring sipke serieus werk!!! dit vind ik nou mooie dingen, om te zien in een topic super ik hou je project in de gaten.
Reply With Quote
  #22  
Old 18-12-2012, 18:29
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Ben HEEL erg benieuwd!! Succes met de bouw, maar dat komt wel goed denk ik!
Reply With Quote
  #23  
Old 18-12-2012, 18:43
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Sorry dat ik het zeg, maar ik snap het nut niet helemaal om zo'n motor in een Golf te hangen. Leuk voor show, maar niet voor sportdoeleinden. Ben benieuwd hoe je deze gaat inbouwen en of je deze met 2 of 4wd gaat aandrijven.
Ik kan nu even snel 3 verschillende opties bedenken, maar ben van mening dat de Golf een veel te korte wielbasis om dit goed te kunnen laten rijden.
Optie 1:
Motor achterin op de plek van de achterbank met daar achter een R8-bak zodat je ook weer een aandrijfas naar voren krijgt met een R8 diff en dus ook 4wd heb.
Optie 2:
Als 2wd zou je deze motor ook op de plek van de achterbank kunnen zetten en aan bv een Audi-bak kunnen schroeven zodat je dan achterwielaandrijving heb zoals de W12 die door VW is gebouwd.
De Golf die VW heeft gebouwd met de W12 achterin rijd echter voor geen meter en is echt alleen voor show-doeleinden.
3e optie:
Motor voorin en bak achterin met daar tussen een as zoals bij de 944 en Corvette etc.

Ben benieuwd hoe je dit gaat klaarmaken, en zie het als een uitdaging om mij het tegendeel te bewijzen. Ben altijd in voor nieuwe dingen en uniek is dit zeker

Last edited by DutchBuild : 18-12-2012 at 18:46.
Reply With Quote
  #24  
Old 18-12-2012, 18:45
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Ik zou zelf de motor voorin leggen, en dan met een torque-tube hem verbinden met de versnellingsbak op de achteras ala porsche idd
Reply With Quote
  #25  
Old 18-12-2012, 18:52
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Ik zou zelf de motor voorin leggen, en dan met een torque-tube hem verbinden met de versnellingsbak op de achteras ala porsche idd


Op deze manier kan je de motor helemaal tegen het schutbord aan bouwen of zelfs nog wat naar binnen toe onder het dashboard zodat het gewicht zoveel mogelijk achter de vooras komt te liggen. Door dan de bak achterin te bouwen kom je met het gewicht idd al een stuk beter uit. Er is dan wel heel veel rubber nodig aan de achterzijde om rechtuit te kunnen gaan ipv alleen donuts te draaien
Gaat in elk geval een hele klus worden en ben benieuwd hoe dit alles straks ingebouwd gaat worden en zal functioneren.
Reply With Quote
  #26  
Old 18-12-2012, 19:03
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by Bluepower
Ben HEEL erg benieuwd!! Succes met de bouw, maar dat komt wel goed denk ik!

Ja hoor dat zeker
Reply With Quote
  #27  
Old 18-12-2012, 19:39
jellehier jellehier is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 1,165
Default

Denk dat dit alleen rechtuit hoeft te gaan???
Reply With Quote
  #28  
Old 18-12-2012, 19:51
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

ken sipke goed dus komt zeker goed met dit projeckt en zal strax erg hard gaan op het rechte stuk met sprinten.hoop dat je dit beter op de weg krijgt maar had gelezen over 4x4 das altijd beter.
__________________
Reply With Quote
  #29  
Old 18-12-2012, 19:58
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
Ja maar je denkt toch niet dat hij standaard blijf .Dan heb ik nog minder vermogen als mijn golf1. twee keer gt35 R werken ook mooi hoor op deze motor

wahahha
komt wel goed
Reply With Quote
  #30  
Old 18-12-2012, 20:19
ewcaddymk1's Avatar
ewcaddymk1 ewcaddymk1 is offline
No personal life
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 2,938
Default

even in het kort mk1rs2 maar dan 2x het aantal cilinders bijna 2.5x inhoud 2x aandrijving het vermogen mogen jullie zelf invullen
__________________
TSJA ......zeg het maar!!


Caddy '85 >1.6D > 1.6TD >1.9TDI >2.8VR6>2.8 AQP 24v
Reply With Quote
  #31  
Old 18-12-2012, 20:30
Ibibi Ibibi is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 236
Default

It gjit oan!!

Sipke sucses ..
Reply With Quote
  #32  
Old 18-12-2012, 20:36
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by ewcaddymk1
even in het kort mk1rs2 maar dan 2x het aantal cilinders bijna 2.5x inhoud 2x aandrijving het vermogen mogen jullie zelf invullen

vergeet ritje epon niet weer ,,
zonder intrijeur met kont op plaatwerk whahahah ging hard zat
dus dit word lekker
Reply With Quote
  #33  
Old 19-12-2012, 01:43
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Originally Posted by jellehier
Denk dat dit alleen rechtuit hoeft te gaan???


Ja ik ben niet zo van bochten
En als ik wel voor het bochten werk ga gebruik ik mijn Mazda Rx7 FD 3R wel
Daar kan een golf 2 toch nooit tegen op, wat voor onderstel je daar ook onder hangt , Wilco DutchBuild
Reply With Quote
  #34  
Old 19-12-2012, 09:24
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,167
Default

Quote:
Originally Posted by sipkemk1rs2
Originally Posted by jellehier
Denk dat dit alleen rechtuit hoeft te gaan???


Ja ik ben niet zo van bochten
En als ik wel voor het bochten werk ga gebruik ik mijn Mazda Rx7 FD 3R wel
Daar kan een golf 2 toch nooit tegen op, wat voor onderstel je daar ook onder hangt , Wilco DutchBuild


Ik weet niet of je een RX7 wat natuurlijk het top-model, sportauto was van mazda mag gaan vergelijken met een VW Golf die bedoeld is als doorsnee betaalbare gezinsauto wat dan wel weer wat zegt over de Golf
De Jappen reden in de jaren 80 al met onafhankelijke wielophanging waar VW nog met zo'n semi-onafhankelijke as te koop was en nog lang daarna.
Iemand die bij mij werkt (in zijn vrije tijd) is nu een Honda Civic uit 2000 aan het klaarmaken voor de time-attack. Deze auto is rond-om voorzien van dubbele wishbones waardoor de wegligging echt goed is en goed af te stellen is.

Een mk2 kan je ook zo goed krijgen, maar moet er heel veel moeite voor doen door veel zelf bouwen, maar zal altijd een paar soconden laten liggen door zijn aerodynamica van een koekjesblik.
De Syncro heeft natuurlijk ook een hele mooie achteras-constructie zoals bv BMW ook jaren heeft gebruikt, maar deze heeft alleen weinig stelmogelijkheden als nadeel.
Wij zijn inmiddels bezig om een nieuwe systeem te maken zodat de mk2 en mk3 Syncro rond-om met de mc pherson ophanging kan rijden zoals de Subaru's en Evo's origineel al hebben.
Van mij mag je wel een keer een rondje in mijn Blauwe mk2 rijden zodat je zelf kan ervaren dat een mk2 ook erg goed op de weg kan liggen, maar ik heb hier dan ook veel voor moeten veranderen, daar waar het bij zo'n Jappaner wat makkelijker gaat al moet ik zeggen dat alles wel veel degelijker in elkaar zit bij een VW.
Ik kan wel met zekerheid zeggen dat de laatste generaties van VW/audi/Seat een erg goede ophanging heeft en ook echt alles goed verstelbaar is. Elk merk heeft wel zijn goede en minder goede dingen moet je maar denken. Het is dan ook de hobby en uitdaging om dit alles te verbeteren en moet dan uiteindelijk met elk merk auto gebeuren, wil je hem goed krijgen voor op b.v. het circuit

Ik denk dat elke model auto wel ergens goed voor klaargemaakt kan worden.
Er zijn immers zo veel verschillende sporten zoals Berg-cup, Rally, Race, Drag-race enz

Last edited by DutchBuild : 19-12-2012 at 10:23.
Reply With Quote
  #35  
Old 19-12-2012, 10:27
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by DutchBuild
Ik weet niet of je een RX7 wat natuurlijk het top-model, sportauto was van mazda mag vergelijken met een VW Golf die bedoeld is als doorsnee betaalbare gezinsauto wat dan wel weer wat zegt over de Golf
De Jappen reden in de jaren 80 al met onafhankelijke wielophanging waar VW nog met zo'n semi-onafhankelijke as te koop was en nog lang daarna.
Iemand die bij mij werkt (in zijn vrije tijd) is nu een Honda Civic uit 2000 aan het klaarmaken voor de time-attack. Deze auto is rond-om voorzien van dubbele wishbones waardoor de wegligging echt goed is en goed af te stellen is.

Een mk2 kan je ook zo goed krijgen, maar moet er heel veel moeite voor doen door veel zelf bouwen, maar zal altijd een paar soconden laten liggen door zijn aerodynamica van een koekjesblik.
De Syncro heeft natuurlijk ook een hele mooie achteras-constructie zoals bv BMW ook jaren heeft gebruikt, maar deze heeft alleen weinig stelmogelijkheden als nadeel.
Wij zijn inmiddels bezig om een nieuwe systeem te maken zodat de mk2 en mk3 Syncro rond-om met de mc pherson ophanging kan rijden zoals de Subaru's en Evo's origineel al hebben.
Van mij mag je wel een keer een rondje in mijn Blauwe mk2 rijden zodat je zelf kan ervaren dat een mk2 ook erg goed op de weg kan liggen, maar ik heb hier dan ook veel voor moeten veranderen, daar waar het bij zo'n Jappaner wat makkelijker gaat al moet ik zeggen dat alles wel veel degelijker in elkaar zit bij een VW.
Ik kan wel met zekerheid zeggen dat de laatste generaties van VW/audi/Seat een erg goede ophanging heeft en ook echt alles goed verstelbaar is. Elk merk heeft wel zijn goede en minder goede dingen moet je maar denken. Het is dan ook de hobby en uitdaging om dit alles te verbeteren en moet dan uiteindelijk met elk merk auto gebeuren, wil je hem goed krijgen voor op b.v. het circuit

Ik denk dat elke model auto wel ergens goed voor klaargemaakt kan worden.
Er zijn immers zo veel verschillende sporten zoals Berg-cup, Rally, Race, Drag-race enz

Ja je hoeft aan een rx7 honda s2000 niet veel te doen of welke Jappaner dan ook . Dan wat jij doet aan die golf of leon.kan je niet gewoon een golf 6 pakken schilt je een hoop tijd en geld en ben je snel klaar.
Reply With Quote
  #36  
Old 19-12-2012, 10:40
GTI-BOY GTI-BOY is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 94
Default

Sipke ik ben je FAN is er ook een fan clubje :P Maar nu ben ik ff heel nieuwschierig waarom geen V10 TDI ? :S waar je mee omgaat word jij blijkbaar niet mee besmet haha als je er mee bezig bent zou ik graag een keertje komen kijken
Reply With Quote
  #37  
Old 19-12-2012, 10:46
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by GTI-BOY
Sipke ik ben je FAN is er ook een fan clubje :P Maar nu ben ik ff heel nieuwschierig waarom geen V10 TDI ? :S waar je mee omgaat word jij blijkbaar niet mee besmet haha als je er mee bezig bent zou ik graag een keertje komen kijken

Ja Tdi vind ik mooi maar laat ik liever aan Johan VVT over. En ben zelf meer een voor benzine
Reply With Quote
  #38  
Old 19-12-2012, 10:51
GTI-BOY GTI-BOY is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 94
Default

haha okee ieder zijn eigen hea dat maakt het dat ieder weer wat anders bouwt
Reply With Quote
  #39  
Old 19-12-2012, 12:01
sipkemk1rs2's Avatar
sipkemk1rs2 sipkemk1rs2 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 443
Default

Quote:
Originally Posted by GTI-BOY
haha okee ieder zijn eigen hea dat maakt het dat ieder weer wat anders bouwt

Ja en aan deze motor hoef je niet zo heel veel teverander. Voor dat hij echt heel kwaad word. En nog lang niet op springen staat.
Reply With Quote
  #40  
Old 17-03-2013, 21:23
Dokter D's Avatar
Dokter D Dokter D is offline
Draaideur donateur - MKII=Life
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 3,846
Default

Hoe staat t er mee Sipke?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum